Nem szokás. Én zarándokünnepek alkalmával szeretem beleszőni a dallamot a főima ismétlésébe, mert szegről-végről van köze az ünnep hangulatához, de ez nem egy kötelező elem. Van aki szereti, van aki utálja, a többségnek meg fel sem tűnik, és/vagy nem érti, hogy miért csinálom.
Üdv,
Egy előimadkozó
2023. febr. 6. 17:19
Hasznos számodra ez a válasz?
2/7 A kérdező kommentje:
Köszönöm szépen!
2023. febr. 6. 17:30
3/7 A kérdező kommentje:
Lenne még egy kérdésem! Mit jelent az, hogy előimádkozó? Illetve az, hogy valakit felhívnak a Tórához, akkor ő olvassa a hetiszakaszt? Mi alapján választják ki?
2023. febr. 6. 17:33
4/7 anonim válasza:
Bocs, totál megfeledkeztem válaszolni. Az előimádkozó olyan mint a kántor, vezeti a liturgia zenei részét, annyi hogy kevésbé képzett mint a kántor. Van ahol kiskántornak hívják, és az ima első, kevésbé bonyolult részét vezeti.
Ami a tóra olvasást illeti, van ahol valóban úgy van ahogy írod, de ez inkább a ritkaság, általában csak az áldásokat olvassa fel, akit felhívtak (előtte és utána is van egy rövid áldás), a hetiszakaszt pedig a tóraolvasó (aki sokszor egybeesik a rabbi, a kántor, vagy az előimádkozó személyével, esetleg felosztják egymás között).
2023. febr. 15. 09:23
Hasznos számodra ez a válasz?
5/7 anonim válasza:
Ja, az meg, hogy mi alapján választják ki, szinte teljesen random. Hagyományosabb helyeken elsőnek egy kohént, másodiknak egy lévit kell felhívni. Ha nincs kohén, az első alija is a lévit illeti meg. Vannak bizonyos életesemények, amikor illik megtisztelni valakit egy alijával, esküvőn a vőlegény mellett az örömapákat, gyermek születésekor az apát, életveszélyből való megmenekülés után, hosszú utazás előtt/után, Izraelbe való kivándorlás előtt, stb… Amúgy igazából tök mindegy, arra kell csak figyelni, hogy évente legalább egyszer lehetőség szerint minden férfi sorra kerüljön (kevésbé hagyományos helyeken ez a nőkre is vonatkozik).
2023. febr. 15. 09:34
Hasznos számodra ez a válasz?
6/7 A kérdező kommentje:
Köszönöm!
2023. febr. 15. 20:48
7/7 anonim válasza:
Nem nagyon volt rá példa.Érdekesség egyébként, hogy a régen a neológ zsinagógákban tilos volt kiejteni, hogy Cion, míg pl. az ortodox zsinagógában tilos volt magyarul beszélni.
A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik. Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!