Most akkor létezik eredendő bűn vagy ez az egyik hibája a kereszténységnek?
Ádám és Éva nem léteztek, ezt már a pápa is elismerte.
Ezek után döntsd el te magad.
És a pápa a Biblia szerint vallási tekintély? Mert ismerve azt hazugságot hogy "Péter volt az első pápa", kizárt. Főleg hogy "tudományosnak" látszó kérdésben foglal állást... 🥴
Érdekes ez és mennyire leleplező magára a katolikus egyházra nézve, hiszen maga Jézus is hivatkozott az első emberpárra, mint létező személyekre!
Mi volt Jézus álláspontja a Mózes első könyvében lévő beszámolóval kapcsolatban?
Máté 19:4, 5: Jézus „így felelt: »Nem olvastátok-e (az 1Mózes 1:27-ben és a 2:24-ben), hogy aki teremtette őket (Ádámot és Évát), kezdettől fogva férfinak és nőnek alkotta őket, és ezt mondta: ,Ezért a férfi elhagyja apját és anyját, és ragaszkodik feleségéhez, és a kettő e g y test lesz.’«”
Ha Jézus valóságosnak tartotta a Mózes első könyvének beszámolóját, nem kell-e nekünk is ugyanúgy hinnünk abban?
Ha az „első ember, Ádám” csupán jelképes személy volt, mi a helyzet az ’utolsó Ádámmal’, Jézus Krisztussal?
1Kor 15:45, 47: „Így is van megírva: »Az első ember, Ádám, élő lélekké lett.« Az utolsó Ádám életadó szellemmé lett. Az első ember a földből való, és porból alkották; a második ember az égből való.”
Annak tagadása, hogy az Isten ellen vétkező Ádám valóságos személy volt, kétséget ébreszt Jézus Krisztus kilétével kapcsolatban is, és oda vezet, hogy elutasítjuk azt, ami miatt szükséges volt, hogy Jézus az életét adja az emberiségért. Ennek elvetése viszont egyben a keresztény hit megtagadását jelenti.
Tehát ha a katolikus egyház elutasítja Ádám Éva valóságosságát, ezzel Jézus szavait és áldozatát is elutasítja!
"Ha Jézus valóságosnak tartotta"
Akkor miért nem írta le?
Ha nem létezne eredendő bűn, akkor nem lett volna szükség váltságra sem. Épp az "eredendő bűn" természetéből adódik, hogy nem tehet ellene semmit az ember, mert úgyis ezzel születik. 51.Zsoltár 5 "Bizony vétkesnek születtem,
és bűnben fogant engem anyám" . Ezért egyetlen ember sem oldhatja fel ezt a sajnálatos állapotot, mivel mindenki a saját tökéletlen, bűnös állapota miatt hal meg. Róma 6:5 "Mert a bűnért járó fizetség a halál, az ajándék pedig, amelyet Isten ad, örök élete Krisztus Jézus, a mi Urunk által."
De Isten még az Édenben a bűneset után úgy rendelkezett, hogy jön majd egy Megváltó, aki nem viseli magán az emberi tökéletlenséget, ezt az eredendő bűnt, mivel nem emberi apja lesz - ő volt Jézus Krisztus, aki az ő bűntelen, tökéletlen életét váltsáful adta. Ez az élet olyan értékes volt, hogy Ádám minden bűnös gyermekéért megfelelő váltságul szolgált.
tehát, ha tagadjuk az eredendő bűnt, tagadjuk a váltságot és Krisztust is.
Eredendő bűn, amit Ádám és Évától örökölnénk, szerintem nem létezik, de létezik egy dolog amit a keresztény vallások figyelmen kívül hagynak ez az amit keleten Karmának neveznek. A „karma” szó annyit jelent mint tett, vagy cselekedet.
A Karma törvénye tehát az ok és okozat törvénye, mely szerint minden cselekedet, minden kimondott szó, minden gondolat és minden érzelem lenyomatot hagy maga után az egyetemes tudastban. Minél jelentősebb egy cselekedet, kimondott szó, gondolat vagy érzelem, vagy minél gyakrabban ismételjük meg azt a bizonyos dolgot, anál mélyeb lesz a lenyomat, míg végül önálló életre kel és jelenkezik mint a szokás hatalma.
A Karma nem büntetés, se jutalom, hanem csak következmény, amit általában sorsnak nevezünk.
Mindkét irányzat ugyanazzal a problémval, a szenvedés eredetével foglalkozik, és a rég multban, a tudat hajnalán keresi, a fejlődésnek abban a szakaszában mikor az ember személyes öntudatra ébredt. De míg a kereszténység a bűntudatot szorgalmazza, a keleti misztikusok logikus érvelésekre alapozzák magyarázataikat.
Keresztelő Szent János helyesen látta, hogy jó lenne megszabadúlni a szenvedés forrásától az „eredendő bűntől” és kezdeményezte a keresztelést azon szándék jeléül, hogy új életet kezdjenek, hogy továbbá csak azt tegyék ami helyes, ami Istennek tetsző. Jézus kétség kivűl nagy érdeklődéssel és lelkesedéssel követte János tevékenységét és felkereste, hogy ő is megkeresztelkedjen.
A keresztények tehát egy szilárd elhatározással igyekeztek elérni azt amit keleten a jóga évekig tartó gyakorlásával próbálnak, hogy kiszabaduljanak a Karma törvénye alól.
8/...
A biblia jónéhány tanmesét, hitregét tartalmaz, melyek egytől egyig valamely valóban megtörtént eseményt, vagy igazságot ábrázol jelképesen. Az ember bűnbeesése is egy ilyen tanmese, ami a fejlődésnek azt a szakaszát ábrázolja mikor az ember látni kezdte az összefüggést tettei és azok következményei között.
Nem volt Ádám, se Éva se kigyóba bujt gonosz szellem, eredendő bűnről tehát szó se lehet. A keresztények ezt helytelenül ábrázoljak, noha a dolog mindenkit terhel.
Ezzel kapcsolatban szóba került Jézus megváltó szerepe. Szerintem Jézus, aki a népek, az emberek (ön-)tudatának fejlesztését, felemelését látta feladatának, valóban megváltotta azokat, akik tanítását komolyan veszik, de nem az eredeti, sem másféle bőnöktől, hanem az (ön-)tudat szánalms állapotából.
Képzeld csak el tanítványai lelkiállapotát, mikor az első alkalommal találkoztak vele azon emlékezetes nap után, mikor a kereszten látták meghalni. Tudatuk akkor a magasba emelkedett egy embertársuk lehetőségeinek láttára, aki isteni kilétére ébredve a Krisztust hozta kifejezésre.
Az ok és az okozat törvénye a keresztény tanítás, a krisztusi szellem alapja. "Amit vet az ember, azt aratja".
Vagy esetleg ismerős a jézusi példázat, "minden jó fa jó gyümölcsöt terem, minden rossz fa rosszat".
És még számtalan igazság...
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!