Mit tesznek szombaton az izraeli zsidó katonák, ha akkor kell intézkedniük?
4, "Ha vészhelyzet van akkor fel lehet adni a szombatot ha élet kerül kockára ezt lehet."
Nemcsak lehet, hanem KÖTELEZÕ a Talmud (sõt, már a Mishna) szerint, tehát úgy 2000 éve LEÍRVA.
Talmud, Yoma 83a:
"Az emberi élet minden veszélye felfüggeszti a Szombat [törvényeit]. Ha törmelék esik valakire és kétséges, hogy alatta van, vagy nem, hogy életben van, vagy meghalt, hogy izraelita, vagy pogány, meg kell nyitni a törmelékrakást [[hogy látható legyen az alattalevõ, ha van]] [még Szombaton is]. Ha úgy látják, hogy él, el kell mozdítani a törmeléket, ha halott, ott kell hagyni a Szombat kimeneteléig."
(Soncino angol fordítás):
MISHNAH.
"... EVERY DANGER TO HUMAN LIFE SUSPENDS THE [LAWS OF THE] SABBATH. IF DEBRIS FALL ON SOMEONE, AND IT IS DOUBTFUL WHETHER OR NOT HE IS THERE, OR WHETHER HE IS ALIVE OR DEAD, OR WHETHER HE BE AN ISRAELITE OR A HEATHEN, ONE SHOULD OPEN [EVEN ON SABBATH] THE HEAP OF DEBRIS FOR HIS SAKE. IF ONE FINDS HIM ALIVE ONE SHOULD REMOVE THE DEBRIS, AND IF HE BE DEAD ONE SHOULD LEAVE HIM THERE [UNTIL THE SABBATH DAY IS OVER]." - [link]
Megjegyzem még, (1: "Olyankor az ateisták vannak szolgálatban.") - nem feltétlenül.
A néhány éve elhunyt és meredek beszólásairól elhíresült, amúgy igen nagytekintélyû r. Ovadia Joszéf állásfoglalása szerint a vallásos orvosnak (egészségügyi dolgozónak) szombaton TILOS tudakolnia, hogy akihez hívják, az zsidó, vagy sem (mert ha nem, esetleg elbizonytalanodna, pedig a Talmud ( a Mishna) világosan fogalmaz: "hogy izraelita, vagy pogány").
"Nemcsak lehet, hanem KÖTELEZÕ a Talmud (sõt, már a Mishna) szerint, tehát úgy 2000 éve LEÍRVA."
Akkor Jézust miért vették elő, amikor szombaton gyógyított? Akkor még nem volt leírva?
Valszeg már le volt írva, mert Mishna régebbi, mint a Talmud. Ettõl függetlenül, a szabály kb egyidõs a vallással.
7, "Jézust miért vették elő, amikor szombaton gyógyított?"
Jézus olyanokat is gyógyított Szombaton, akik nem voltak életveszélyben. Ha csak megvizsgálta volna, nem lett volna baj, hisz amíg nem vizsgálja meg, nem tudhatja, hogy nincs-e életveszély. DEe az adot esetekben nem volt, akkor pedig a gyógyítás ráér a Szombat kimeneteléig. A mihnai, tamudi "kötelezõ" csak olyan esetr3 vonatkozik, amikor életveszély LEHET. De azokban az esetekben nem lehetett.
#7
A farizeusok mindent túlzásba vittek vagy lekicsinyítettek. Attól függ hogy éppen mi volt nekik jó.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!