Bocsánatos bűnök alól csak a szentmise eleji bűnmegvalláskor lehet feloldozást nyerni, vagy egy erős bűnbánattal+bűnbánó imával bármikor?
Jó hogy ezt írod, mert ez egy gyakori tévhit. A szentmise eleji bűnmegvallás SEMMI alól nem ad feloldozást. Az egy szép ima, ami felkészíti a lelkünket a szent cselekmények ünneplésére, de nem ad feloldozást semmilyen bűnünk alól, pláne nem halálos bűnök alól.
A bocsánatos bűnökért a szentmise alatt a szentáldozásban nyerünk bocsánatot, valamint ezen kívül akkor, ha meggyónjuk őket, mert ezeket is meglehet és ajánlott is meggyónni. Egyébként ha úgy van nem kell vasárnapig várnod, elmehetsz hétköznap is, ha van szentmise. A minél gyakoribb szentmise és szentáldozás egyébként is csak az üdvödre válik.
És csak hogy ebből ne legyen félreértés, a halálos bűnök alól a szentáldozás nem ad felvilágosítást, sőt halálos bűnnel a lelkünkön szentáldozáshoz járulni is halálos bűn.
Úgy beszéltek a bűnbocsánatról, mintha ehhez valami recept kellene.
-Ha rántott húst akarok sütni, meddig hevítsem az olajat? Várjam meg amíg már gyöngyözik?
- Jó, hogy ezt írtad, mert ez egy gyakori tévhit... Az, hogy gyöngyözik, még nem jelent semmit. Addig kell hevíteni az olajat, amíg nem kezd el lobogni.
Isten nem ilyen módszeres. Miért ne bocsátana meg, ha otthon a szobádban elmondod neki egy őszinte imában, hogy bánod, amit tettél? Őt nem az érdekli, hogy szentmisén vagy. A legkevésbé sem érdekli, hogy eszel-e egy szelet ostyát vagy nem. Ő a szívedre kíváncsi. Ha a szobádban, pizsamában imádkozol hozzá, ugyanúgy meghallgat, mint kiöltözve egy istentiszteleten.
#2 egyrészt azért nem ettől várjuk a bűnbocsánatot, mert Jézus nem ezt kérte. Jézus az apostolait küldte el hogy megbocsássák a bűnöket és nekik mondta hogy amit feloldanak a földön az a mennyben is meg lesz kötve, S amit megtartanak az a mennyben is meg lesz tartva. Ti protestánsok valljátok elvileg a Sola Sciptura-t és ilyenekről nem vesztek tudomást. Jézus úgy rendelte hogy az apostolai bocsássák meg a bűnöket és ha ez így volt nem tudom milyen jogon próbálod meg kikerülni ezt a lépést. Ez ami a gyónásra vonatkozik.
Ami a szentostyát illeti megintcsak egy érthetetlen félremagyarázásotok hogy nincsen benne jelen valóságosan Krisztus, ahogyan egyébként azt világosan elmondta az utolsó vacsorán, és mivel tudjuk hogy a kezdeti keresztényeket kannibalizmusért is üldözték megintcsak arról van szó hogy egy kezdetektől való világos tanítást egy ma protestánsnak nevezett eretnek jobban tudta mindenkinél, tehát másfél évezred keresztényeinél és magánál az Úrnál is, hogy mi is erről az igazság. Ezért is hiteltelen a "reformációtok". Luther úr megelégelte a nyilvánvaló mocsokságokat, mint a világiasság, búcsúcédulák pénzért árulása és hasonlók, majd ennek orvoslására eltörölt szentségeket és megváltoztatta a teológiát. Nevetséges és ordít róla, hogy nem több mint egy eretnek mozgalom, aminek sikerült felkapaszkodnia égy nyilvánvaló problémára és így ki tudta nőni magát.
#3
Jézus soha nem hatalmazta fel arra a tanítványokat, hogy Isten helyett bocsássanak meg bűnöket, hanem arra tanította őket, hogy ha ELLENÜK vétkeznek, azt bocsássák meg. Ha pofon vágok egy papot, akkor ő azt nekem megbocsátja, de ha téged váglak pofon, akkor a papnak nincs hatalma arra, hogy engem feloldozzon. Feloldozni Krisztus tud, senki más.
Ami az úrvacsorát illeti, az nem bűnbánatra van. Nem azért bocsát meg Isten, mert ettél egy ostyát, nem azért bocsát meg Isten, mert elmondtál egy bemagolt imát, nem azért bocsát meg, mert az öklöddel megpaskolod a mellkasod, és szajkózod, hogy "én vétkem, én vétkem...". Azért bocsát meg, mert látja a szívedben, hogy megbántad a bűnödet, Ő pedig kegyelmes. Ez nem rituálé kérdése, nem szertartás kérdése, nem formális beidegződések kérdése. A szív az, ami számít, nem a külsőségek.
#4 igen, ezt a kiforgatást már hallottam, de azt mond meg hogy ahhoz hogy nekem (vagy pontosabban az apostolnak) meg kell bocsátania hogyan jön a Menny?
"Neked adom a mennyek országa kulcsait. Amit megkötsz a földön, a mennyben is meg lesz kötve, s amit feloldasz a földön, a mennyben is fel lesz oldva.”
Mt 16,19
#5 az eretnek egy fogalom. Ha protestánsnak nevezlek azt is kikéred magadnak? Ugye nem. Ezt se kérd ki, csak ha meg tudod cáfolni, márpedig az eretnek azt a megkeresztelt személyt jelöli akinek a teológiai nézetei nem egyeznek a római egyházéval, tehát azzal az Egyházzal amit Krisztus alapított és megígérte, hogy a "pokol kapui sem vesznek erőt rajta". De kérlek szólj ha csak rágalom és igazából egyetértesz, mert akkor egyrészt fölöslegesen vitatkozunk, másrészt tényleg megrágalmaztalak és elnézésedet kell kérnem.
#6
Jézus nem Péterre építette az egyházát, hanem arra, amit Péter mondott. Arra a kijelentésre, amit nem test és vér jelentett ki neki, konkrétan azt, hogy Jézus a Krisztus, az Élő Isten Fia. Ez a hit a kőszikla, nem pedig Péter személye, hiszen a Péter is egy "beszélő név". Aki hiszi, hogy Jézus a Krisztus, annak hatalma van a pokol ereje fölött Jézus Nevében, azaz tisztátalan szellemeket, vagy görögösen fogalmazva démonokat tudnak kiűzni az emberekből, betegekre vetik a kezeiket és meggyógyulnak, új nyelveken szólnak, ha halálosat isznak, nem árt nekik.
Ami az eretnekséggel kapcsolatos vádolgatásaidat illeti, nem kívánok rá reagálni. Talán annyit, hogy a legkevésbé sem érdekel, hogy minek tart minket a katolikus egyház. Irreleváns egész egyszerűen.
#7 ismét a kiforgatás iskolapéldája. Hihetetlen nevetséges amit műveltek.
Amikor Jézus Fülöp Cezáreájának vidékére ért, megkérdezte tanítványaitól: „Kinek tartják az emberek az Emberfiát?”
Így válaszoltak: „Van, aki Keresztelő Jánosnak, van, aki Illésnek, Jeremiásnak vagy valamelyik másik prófétának.”
Jézus most hozzájuk fordult: „Hát ti mit mondtok, ki vagyok?”
Simon Péter válaszolt: „Te vagy Krisztus, az élő Isten Fia.”
Erre Jézus azt mondta neki: „Boldog vagy, Simon, Jónás fia, mert nem a test és vér nyilatkoztatta ki ezt neked, hanem az én mennyei Atyám.
Én is mondom neked: Péter vagy, erre a sziklára építem egyházamat, s az alvilág kapui sem vesznek rajta erőt.
Neked adom a mennyek országa kulcsait. Amit megkötsz a földön, a mennyben is meg lesz kötve, s amit feloldasz a földön, a mennyben is fel lesz oldva.”
Mt 16,13-19
Ez elő közvetlen pedig nem az apostolokat, hanem random tanítványokat kérdez és rosszul felelnek és onnan fordul Simonékhoz, tehát már innen is érdekes az értelmezésed, de hogy az azután következő szakaszt, amikor azt mondja hogy amit megkötsz a földön az a mennyben is meg lesz kötve és amit megtartasz... Vagy talán felhatalmazva érzed magad arra hogy úgy nyilatkozz bármiről is, hogy az a mennyre is kihatással van? Arrogánsnak tűnik.
De egyébként a Bibliától való elrugaszkodottságotokra kitérve még egy szó erejéig. Hallgattam egy beszélgetést a protestáns fél olyan hatalmas hévvel mondta, hogy nem lehet a bűnöket halálod és bocsánatos bűnökrr osztani, mert minden bűn egyenértékű, hogy majdnem el is fogadtam. Most hogy kerestem az idézett verset találtam rá erre is:
Amikor valaki látja, hogy testvére bűnt követ el, de ez a bűn nem jelenti számára a halált, imádkozzék érte, és életet szerez annak, aki a halállal egyenlő bűnnel vétkezik. Van halált jelentő bűn is; nem az ilyenről mondom, hogy könyörögjön érte.
Minden igazságtalanság bűn, de van olyan bűn is, amely nem egyenlő a halállal.
1Jn 5,16-17
Ez is és az előbb tárgyalt is világosan benne van a Bibliában és vagy nem vesztek róla tudomást vagy valahogy kiforgatjátok és borzalmas, pláne azért borzalmas, mert pont ti valljátok a Sola Sciptura-t. Mi biblikusabbak vagyunk, pedig mi nem csak a bibliára támaszkodunk, hanem azzal egyenértékű a katekizmus is, tehát jogosan vannak olyan hittételeink amik nincsenek benne a Szentírásban. Ezzel szemben ti nemhogy olyat tanítotok amit nem tárgyal a Biblia, hanem egyenesen szembe mentek vele, ami elég érdekes dolog..
Én nem tudom, milyen random tanítványokról beszélsz. Sehol nem szerepel az a szövegben, hogy a második kérdés nem ugyanazoknak szólt, mint az első.
És még valami ezzel kapcsolatban:
"Azokat pedig, akik hisznek, ilyen jelek követik: az én nevemben ördögöket űznek; új nyelveken szólnak. Kígyókat vesznek föl, és ha valami halálost isznak, meg nem árt nekik, betegekre vetik kezeiket és meggyógyulnak."
Márk 16:17-18
Erre utaltam előző kommentekben (a Bibliától való elrugaszkodottságom közepette), és azért tartom nagyon fontosnak Jézusnak az itt leírt szavait ebben a témában, mert világosan kimondja, hogy azokat követik ezek a jelek, akik hisznek. Nem azt mondja, hogy azokat követik ezek a jelek, akik római katolikus papok. Azokat követik ezek a jelek, akik hisznek. Akik hiszik azt, amit Péter is megfogalmazott amikor kimondta, hogy Jézus a Krisztus, az Élő Isten Fia. Jézus nem szabott meg kiváltságokat. Akik hiszik, hogy Ő a Krisztus, azok az Ő Nevében demonstrálják a Földön a Menny győzelmét a pokol fölött.
"Vagy talán felhatalmazva érzed magad arra hogy úgy nyilatkozz bármiről is, hogy az a mennyre is kihatással van?"
Minden kereszténynek feladata kihatni a Mennyre, mondjuk abban, hogy minél több ember kerüljön oda.
És ha már az arroganciát említetted, szerintem annál nagyobb arrogancia nincs, amikor egy bizonyos "vallás" mindenkit eretneknek kiált, aki nem ért velük egyet, mindenki rosszul tudja, kivéve ők, ők az egyedüli igaz egyház, és más nincs, nekik még arra is hatalmuk van, hogy bűnöket bocsássanak meg, sőt, megkérdőjelezhetetlenek. Ez nemcsak az egyházon belül, de azon kívül nagyon taszító tud lenni, amikor valaki így tálalja magát.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!