Mivel vegyem rá magam, hogy elmenjek misére? Ha így mennék az nem számítana Istenkáromlásnak?
Szóval lassan bérmálkozó leszek (anyum erőlteti) és ahoz kellene misére járni. Na most én hiszek Istenben, de abban is, hogy feltétel nélkül szeret és meghallgat, és aki rossz az elnyeri a büntetését. Abban is hiszek, hogy misékre járni, hatalmas templomokat emelni és gyónni is felesleges. Úgy értem ha tényleg szeret akkor minek mise? A bűneimet meg nem elég megbánnom? Akkor nem nyerek feloldozást? Nos, én abban hiszek, hogy de. És hogy ez az egész kiccses dolog teljesen felesleges, ezért nem szeretek templomba járni.
És ezért is érzem Istenkáromlasnak. Ők is hisznek egy Istenben és én is. De ez a két Isten nem ugyanaz. Az ő Istenük elvárja a miséket és a gyónást, de az enyém nem. Náluk egy élet van, de én hiszem, hogy halálunk után visszatérünk a földre egy új testben, és vannak akik végleg meghalnak mert meg akarnak, és születnek új lelkek is. És ebből adódóan (számomra) a kisgyerekek halála is értelmet nyert. Úgy értem az előző életükben nem kaptak büntetést, hát kapnak most. Tudom, elég csúnyán hangzik, de ez a legértelmesebb magyarázatom.
És légyszi értelmes válaszokat, ne olyanokat, hogy "szegény pici baba aki meghalt biztos nagyon bűnös volt" meg ilyenek. Nagyon sajnálom őket meg minden, de ne ide :D
Istenkáromlásnak nem az, ha nem mész el misére.
Viszont leírásod alapján egyelőre nem kéne bérmálkoznod. A bérmálkozással igent mondasz arra, hogy a Katolikus Egyházhoz akarsz tartozni. Katolikusként nekünk a szentmise azért fontos, mert hitünk szerint Jézus ott valóságosan jelen van az Eucharisztiában.
Szia!
Jó lenne, ha találnál magadnak lelkivezetőt, akivel meg tudod beszélni a hittel kapcsolatos kérdéseid. A bérmálkozáshoz bérmálkozási felkészítő és gyónás szükséges.
Jézus úgy akarta, hogy Isten bocsánatát az ő apostolai közvetítsék. (Jn 20,23) Ezt a hatalmat ma az apostolok utódai és azok felhatalmazottjai gyakorolják. A szentgyónás tehát szükséges és hatalmas kincs, mert az embernek nem kell bűnben, pláne halálos bűnben meghalniuk, hanem a mennybe juthatnak. A kapu szűk! (Mt 7,13)
És azt is akarja, hogy szó szerint együk az Ő testét. (Jn 6,53-54) Ez ma az Eucharisztia.
Keress lelkivezetőt, törődj a lelkeddel! Olvasásra javaslom a Youcat könyvet.
Javaslom neked is a Katolikus Hitvédelem Kézikönyve című könyvét. A könyv 95 százaléka keresztény hitvédelem, és végig veszi a reinkarnáció tanát, a rossz problémáját, és majdnem mindent amit elmondtál. Nagyon jó könyv azoknak akik a hitet akarják jobban megismerni ahogy azoknak is akik másban hisznek, esetleg ateisták. Minden nagykorú katekétának ezt az egyet adnám oda olvasásra.
Viszont hogy amíg megrendeled a könyvet ne maradj válasz nélkül:
Misére nem azért jár elsősorban az ember, mert kötelező. Azért járunk, mert találkozni akarunk Jézussal. Ugyanis ő ott valóságosan jelen van a kenyérben és a borban, és még magunkhoz is vehetjük. Például a barátoddal hogyan érzed jobbank? Ha csak telefonon felhívod, vagy ha valóságosan találkozol vele? Kell a telefonálás is, de mégiscsak a találkozás az igazi.
A gyónásról annyit, hogy Jézus nem azt mondta, hogy menj a szobádba, zárd magadra az ajtót, bánd meg bűneidet és bocsánatot nyersz. Ezt az imádságra mondta, és igen nagyon fontos hogy ilyen módon megbánd a bűneidet, de Jézus az apostoloknak adott hatalmat, hogy a bűnöket megbocsássák, és nekik adta feladatul, hogy menjenek világszerte és gyakorolják ezt a hatalmukat. Jézus nem azért adta ezt feladatuk nekik, mert nincs rá szükség.
"én hiszem, hogy halálunk után visszatérünk a földre egy új testben, és vannak akik végleg meghalnak mert meg akarnak"
E szerint te nem vagy keresztény.
Akkor meg hamisan bérmálkoznál.
Szerintem ne tégy hamis esküt.
Keresztény templomba is fölösleges járnod így.
#4 "A gyónásról annyit, hogy Jézus nem azt mondta, hogy menj a szobádba, zárd magadra az ajtót, bánd meg bűneidet és bocsánatot nyersz."
Hát, pedig (leszámítva azt, hogy nincs ilyen műszó a Bibliában, hogy gyónás) szóról-szóra ezt tanította:
Te pedig a mikor imádkozol, menj be a te belső szobádba, és ajtódat bezárva, imádkozzál a te Atyádhoz, a ki titkon van; és a te Atyád, a ki titkon néz, megfizet néked nyilván... Ti azért így imádkozzatok: Mi Atyánk, ki vagy a mennyekben... És bocsásd meg a mi vétkeinket, miképen mi is megbocsátunk azoknak, a kik ellenünk vétkeztek" (Mt 6:6,9,12)
#7 Akkor olvasd el még egyszer az idézett részt! Elmondja az imádságról, hogy hol és mi módon imádkozzunk, majd elmondja, hogy hogyan imádkozzunk, és ebben az imában ott van a bűnbocsánat kérése! Tehát nem az apostolokhoz kell rohangálni bűnbocsánatért.
Nem beszélve arról, hogy Jézus nem egy általános érvényű, minden bűnre kiterjedő bűn alóli feloldozásra adott hatalmat a tanítványoknak, hanem az ellenük elkövetett bűnökről van mindenhol szó. Pont erre tanít Jézus a Mi Atyánk imádságban is. "Bocsásd meg a mi vétkeinket, MIKÉPPEN mi is megbocsátunk az ellenünk vétkezőknek". Ez minden tanítvány kiváltsága, és hatalma. Nem hiszem, hogy a Bibliából tudsz példát mutatni arra, hogy az apostolok bárkit feloldoztak volna a bűneik alól.
Tudom, hogy Jakab levelében az 5. fejezetben van egy olyan rész, hogy valljátok meg bűneiteket egymásnak. De ott egyrészt nem azt mondja, hogy a papoknak, hanem egymásnak, másrészt ez a szakasz egy speciális élethelyzetre ad útmutatást. Keresztelő Jánosnál olvassuk még, hogy a megtérők megvallották a bűneiket, illetve az Apcsel 19-ben látunk még példát rá, hogy a friss megtérők nyilvános bűnbánatot tartottak. Egyik esetnek sincs sok köze a katolikus gyónás gyakorlatához.
#8 Jézus megismételte: „Békesség nektek! Amint engem küldött az Atya, úgy küldelek én is titeket.”
Ezekkel a szavakkal rájuk lehelt, s így folytatta: „Vegyétek a Szentlelket!
Akinek megbocsátjátok bűneit, az bocsánatot nyer, s akinek megtartjátok, az bűnben marad.”
Jn 20,21-23
Ebből nagyon kíváncsi lennék, hogy hogyan következik, hogy csak az ellenük elkövetett vétkekről beszél.
#9 Úgy következik, hogy mindenhol máshol ezt tanította Jézus. De én is mondhatnám:
"Ebből nagyon kíváncsi lennék, hogy hogyan következik, hogy NEM az ellenük elkövetett vétkekről beszél."
Nem fogsz sehol példát mutatni nekem a Bibliából arra, hogy az apostolok feloldoztak volna bárkit is a bűneik alól. E fenti egyetlen versbe ezt belemagyarázni elég gyenge lábakon áll.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!