Hogyan lehet elkövetni a megbocsáthatatlan bűnt avagy a Szentlélek káromlását?
#12 Jezus elmnodta aki Ot koveti az Udvozul
nem tudom mi ebben olyan bonyolult es nem vilagos
inkabb a fokerdesre vonatkoztatam, ahogy ugylattam masok is akik hasonlo mellett alltak ki
vagyis a "szentlelek karomlasa" az egy tudatos valsztas, dontes, amikor vegervenyesen onmagad megtagadod Istent es az Udvozulest, es a Bunbenmaradast valsztod
probalsz boldogulni a bunnel, mivel neha ideiglenesen bejon hogy a bun latsgolagos elonyhoz jutat es igy ugyveled "jo" mert szamodra jo eredmeny volt
csakhogy sosincs igy sajnos (szerencsere)
#21
20as válaszomba irtam nem könnyü követni őt mert rengeteg mindent be kell tartani és egy ateista a felénél feladná
#20
nem, a teristes masok megmentesenek kiserlete sohasem felesleges
lasd a konkoly peldazatat
lehet sok kepmutato megtert lesz (akik bunbanat nelkuliek) de lehetnek koztuk igazak is
Gyomlalaskor nem huzod ki a gazzal egyutt a termest is es dobod a tuzre
Ha elolvasod az egész szövegkörnyezetét, ahol Jézus ezt mondta (Márk ev. 3. fejezet), egyértelmű lesz, hogy mire utalt. Jézust az akkori kor vallási vezetői azzal vádolták meg, hogy tisztátalan szellem van benne, és Belzebúb, a démonok fejedelme által űzi ki a démonokat az emberekből. Erre volt Jézusnak egy példázat után az a válasza, hogy aki a Szent Szellem ellen szól káromlást, annak nem bocsáttatik meg.
Hogy kicsit tisztább legyen a dolog, meg kellene azt is érteni, hogy mi az a "káromlás". Nem egy könnyen érthető, hétköznapi kifejezés. Ha végignézzük a Bibliában, hogy milyen kontextusban fordul elő, kitűnik egyből a jelentése.
A káromlás az, amikor valaki felemeli magát egy olyan szellemi pozícióba, ami igazából nincs neki, és ebből a pozícióból beszél és cselekszik. Ezért mondták Jézusra, hogy károlmást szól, mert ember létére Istenné teszi magát. De Péter a 2. levelében beszél olyanokról, akik a hatalmasságokat megvetik, a méltóságokat káromolni nem rettegnek, és megemlíti az angyalokat (akik erőre és hatalomra nézve nagyobbak), hogy nem szólnak azok ellen káromló ítéletet az Úr előtt. Vagyis nem emelik fel magukat a bírói pozícióba, mert az nem az ő hatáskörük. Amikor valaki szidja Istent, az is hasonló kategória. Felemeli magát Isten fölé, és megvetően, tiszeletlenül beszél Róla.
A Szent Szellem károlmást az tud elkövetni, aki találkozott már valaha a Szent Szellem munkájával, és arra azt mondja, hogy démoni, és elutasítja azt.
Most ne menjünk bele abba, hogy egyes gyülekezetekben mi mindenről hazudják azt, hogy a Szent Szellem munkája. Arról beszélek, amikor Jézus a vakon születettet meggyógyította, a halottakat feltámasztotta, kiűzte a démonokat, és meggyógyultak a betegek, a csonkáknak visszaadta a végtagjaikat, a leprásokat megtisztította, stb. Ezek annyira nyilvánvalóan Isten Szellemének a megnyilvánulásai voltak, hogy akik ezeket látták, és nem volt nekik elég bizonyíték, sőt azt mondták rá, hogy ez a gonosztól van, az ilyen emberrel Isten nem is akar foglalkozni, nem fog bűnbocsánatot kapni. Ez a gonoszságnak a legalja. És ne felejtsük, hogy vallásos vezetőknek mondta ezt Jézus!
Remélem, így érthetőbb a dolog.
"Aki itt a foldon a bunnek elt es nem banta meg miert is valasztana a mennyeket? mikor itt a foldon elvetette ezt?"
Akik a bűnöknek élnek azok nem hisznek abban hogy mennybe vagy pokolba kerülnek. Ez nem választás, hanem érdem kérdése. Nem ugy van hogy meg hal azt eldőnti hova megy.
#24 nem en kuldom oda
fentebb irtam le
szoval te ugy erzed forditva:
vagyis huzuk ki a termest is a gyommal egyutt mert minek az?
26-os hoz hozzá tenném:
Szóval nem ők döntik el hogy hova kerülnek, hanem isten. És isten azokat küldi a pokolra akiket nem szeret. Vannak akiket nem szeret.
#26 nem hiszem hogy erted
maga az is valasztas mint talan le is irtam itt
hogy nem hiszel egyikben, vagy egyikben sem
ontudatlanul, legalabbis mint mi "civilizaltak" tudjuk hogy vannak ilyen foglamak ha hiszunk benuk ha nem
de nem valtozatat az ismeret hianya ezen, Jezust, menny es pokol fogalmat sem ismerok, sem kerulnek mashova emiatt se automatikusan az egyikbe
keresztenyhit nelkul is mashol is megvannak a pokol es a menny foglamai csak megjegyzem
kevesen vannak akik tenylegesen ennyiket se ismerik (nem a benne levo hitrol irok!)
felreertes elkerulese vegett irom #28 annyiban hozzakapcsolodva hogy
Isten a valsztas alapjan kuld (Itel) "egyik helyre"
szoval nem olyan dontes ez mint az egyik sarkivegyesbe lemegyek a jobb oldaliba vagy a balba
mi csak a dontest valssztast tudjuk meghozni, de onmagunk mar nem tudunk "elgselogolni" is oda
ert olyan mintha Isten a pokolra taszitana sokakat
pedig ez nem onkenyes dontes tole, hanem csak eppenhogy segitseg a "vagyaink elereseben"
ha a karhozat ket fo fele lehet (legalabb) akkor ugyerzed az orokszenvedest es az orokhalalt nem valasztanak sokan?
miert nem?
mint eddig is latszodhatott mirol irok
mar itt a foldon sokan onkent valasztjak a szenvedest
lasd legnyilvanvalobban a mazoizmust
onmaganak bemeseli hogy oromot el at
szoval? nem ertem az ertetlenkedest ezen hogy mi megbotrankoztato azon hogy sokan valasztjak a pokolt onkent es szivbol hitetlenkent is hivjuk akkor maskent mint fentebb, a szenvedest (vagy a halalt)
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!