A szent lélek micsoda?
Mielőtt jönnének a JT-k, hogy csak egy személytelen erő, egyszer összegyűjtöttem a számukra egy jó hosszú listát a Szent Lélek (=Szent Szellem) tulajdonságairól. Olvasd végig, tényleg hosszú, de egy jó képed lesz róla, hogy micsoda, pontosabban kicsoda a Szent Lélek:
https://www.gyakorikerdesek.hu/kultura-es-kozosseg__vallaskr..
"A Szentháromságban a harmadik személy, egy és egyenlő az Atyaistennel és a Fiúval, egylényegű és egy természetű; nem csak az Atya Lelke, nem is csak a Fiúé, hanem egyszerre az Atya és a Fiú Lelke."
Az, akit az Atya a szívünkbe elküldött, Fiának Lelke, valóban Isten. Ő, az Atyával és a Fiúval egylényegű, elválaszthatatlan tőlük mind a Szentháromság belső életében, mind az Ő világnak szóló szeretet-ajándékában. De az Egyház hite, mely imádja az elevenítő, egylényegű és elválaszthatatlan Szentháromságot, vallja a személyek megkülönböztetését is. Amikor az Atya Igéjét küldi, a Lelkét is mindig küldi: összekapcsolt küldés ez, melyben a Fiú és a Szentlélek különbözőek ugyan, de elválaszthatatlanok. Krisztus az, aki megjelenik, Ő a láthatatlan Isten látható Képmása, de a Szentlélek az, aki kinyilatkoztatja Őt.
Amikor Jézus a Szentlélek eljövetelét meghirdeti és ígéri, Paraklétosznak, azaz szó szerint "maga mellé szólított"-nak, latinul advocatus-nak nevezi (Jn 14,16.26; 16,7). A Paraklétoszt rendszerint "Vigasztalónak" fordítják.
A Szentlélek tulajdonnevén kívül, amit az Apostolok Cselekedetei és a Levelek leginkább használnak, Szent Pálnál a következő megnevezések fordulnak elő: az Ígéret Lelke (Ef 1,13; Gal 3,14); a fogadott fiúság Lelke (Róm 8,15; Gal 4,6); Krisztus Lelke (Róm 8,11); az Úr Lelke (2Kor 3,17); Isten Lelke (Róm 8,9.14; 15,19; 1Kor 6,11; 7,40); Szent Péternél pedig: a Dicsőség Lelke (1Pt 4,14).
(Részletek a Katolikus Egyház Katekizmusából)
Rövidebben szokták úgy is leírni, hogy a Szentlélek az Atya és a Fiú közti Szeretet maga. A Szentháromság életének lényege a szeretet: a három Személyt az eggyé váló, önmagát kiüresítő szeretet teszi eggyé. A Szentlélek viszont maga Isten önmagából kilépő, önmagát kiüresítő, eggyé váló Szeretete, a Szentháromság egységének köteléke. Isten kiárasztja az emberekre a Szentlelket: ez éltet, igazából általa vagyunk képesek szeretni, képessé tesz arra, kilépjünk önzésünkből, zártságunkból és elinduljunk Isten és a felebarát felé. A Szentlélek vezeti az Egyházat, feltárja a hitigazságokat, elsegít a lelki egységre.
A Zsoltárok 104:30 verse szerint "Ha kiárasztod lelkedet, új teremtmények keletkeznek, és megújítod a termőföld felszínét" (Károli fordítás)
Ha a szentlélek egy személy, akkor ez a vers megkérdőjelezi azt, hogy mindent Isten teremtett, hiszen azt írja, hogy kiárasztva a lelkét, új teremtmények keletkeznek. Isten helyett ez a "kiárasztott személy" teremtett volna? Sosem hallottam még.
A vers második része is ellent mond neki: "...megújítod (Isten) a termőföld felszínét".
Hihetőbb a "JT-k" értelmezése szerint, hogy a szent szellem Isten hatékony ereje, amelyet felhasznált - többek között - a teremtéshez.
#4
"Isten helyett ez a "kiárasztott személy" teremtett volna? Sosem hallottam még."
Pedig a Biblia azt írja, hogy konkrétan Jézus által lett teremtve minden. Lehet egyszer olvasd el a Bibliát is, érdekes olvasmány és sok mindenről fogsz hallani.
Majd ha bebizonyítja valaki, hogy lélek létezik, azután mehetünk tovább a kérdésre, hogy mi a szentlélek, miben mas mint a sima lélek, stb.
A bibi csak az, hogy azt sem sikerült soha bizonyítani, hogy lelek létezne.
Innentől kezdve egy kitalált mese.
"A Szentlélek vezeti az Egyházat, feltárja a hitigazságokat, elsegít a lelki egységre"
Ha ez így volna, elég rosszul teszi a dolgát :(
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!