Miért szükséges,hogy a shabbat, a pihenőnap, a 7. nap pont szombatra essen? Mi van kedden shabbatolunk?
Mi van akkor ha valaki úgy dolgozik,hogy a shabbat-ja keddre esik?
Dolgozik 6 napot és kedden a pihenőnapján megemlékezik az Úrról.
A shabbat pihenőnapot jelent és ebből alakult ki a szombat név.
De kell,hogy a kettő egy napra essen?
Vasárnap nem lehet pihenőnapot tartani?
Nem mindegy mi a világi neve a 7. napnak ha akkor tartják a shabbatot?
-----
Vagy a világ kezdete óta van neve a hét napjainak? Mi van ha már pá ezer éve a shabbatot csütörtökön tartják,mert félrecsúszott?
---
6 napon át munkálkodjál és a 7. napot szenteld meg.
Munkabeosztástól függően változhat,hogy kinek melyik a 7. nap. Aztán egyénileg megemlékeznek. Vagy kötelező közösen?
A TÍZPARANCSOLAT IGÁJA
Isten soha nem kérte számon csak a tíz parancsolatot választott népétől, hanem a Mózes által közvetített összes, 613 parancsolatot, ami a régi szövetséghez tartozott (vö. 2Móz 34:28; 5Móz 4:13; 5Móz 10:4), és nem utasított külön a tíz parancsolat és külön Mózes törvényeinek a megtartására, hanem egyben követelte meg az egészet! (vö. Malakiás 4:4) „A Tóra nem ismer szigorú határvonalat a Tíz ige és a következő fejezetek törvényei között. Isten akaratát fejezi ki mind.” (Mózes 5 könyve és a haftárák, Exodus 20,1-hez. Dr. Hertz. J.) [Ez a törvény akkori kihirdetésére vonatkozik, mármint az Isten akaratának a kifejeződése a Mózes törvényének a Krisztus halálig történő időszakára.]
Nincs különbség erkölcsi vonatkozású parancsolatok között:
3Móz 19:27 A ti hajatokat kerekdedre ne nyírjátok, a szakállad végét se csúfítsd el.
3Móz 19:28 Testeteket a holt emberért meg ne hasogassátok, se égetéssel magatokat meg ne bélyegezzétek. Én vagyok az Úr.
5Móz 1:17 Ne legyetek személyválogatók az ítéletben: kicsinyt úgy, mint nagyot hallgassatok ki; ne féljetek senkitől, mert az ítélet az Istené; ami pedig nehéznek tetszik nektek, én előmbe hozzátok, és én meghallgatom azt.
Jak 2:9 De ha személyválogatók vagytok, vétkeztek, elmarasztaltatva a törvény által, mint annak megrontói.
Jak 2:10 Mert ha valaki az egész törvényt megtartja is, de vét egy ellen, az egésznek megrontásában bűnös.
Jak 2:11 Mert aki ezt mondotta: Ne paráználkodjál, ezt is mondotta: Ne ölj. És ha nem paráználkodol, de ölsz, törvényszegővé lettél.
A törvényszövetség elavult:
Zsid 8:13 Mikor újról beszél, óvá tette az elsőt; ami pedig megavul és megvénhedik, közel van az enyészethez.
Ef 2:14 Mert Ő a mi békességünk, ki eggyé tette mind a két [nemzetséget], és lerontotta a közbevetett választófalat,
Ef 2:15 Az ellenségeskedést az Ő testében, a parancsolatoknak tételekben való törvényét eltörölvén; hogy ama kettőt egy új emberré teremtse Ő magában, békességet szerezvén; Ef 2:16 És hogy megbékéltesse az Istennel mind a kettőt, egy testben a keresztfa által, megölvén ezen az ellenségeskedést.
Ef 2:17 És eljövén, békességet hirdetett nektek, a távol valóknak és a közel valóknak.
Ef 2:18 Mert Ő általa van menetelünk mindkettőnknek egy Lélekben az Atyához. Krisztusban meghaltunk a /613/ törvénynek:
Róm 7:4 Azért atyámfiai, ti is meghaltatok a törvénynek a Krisztus teste által, hogy legyetek máséi, azéi, aki a halálból feltámasztatott, hogy gyümölcsöt teremjünk Istennek.
A Mózes törvényéhez átok kapcsolódik, a tízparancsolat érvényességének a hangoztatásával az átok is érvényes, ha nem tartják be, de nem is képes rá senki, mert minden ember bukott természetű (vö. Jak 4:5; Róma 7:23-25), ennélfogva a tökéletes törvénnyel mindenki átok alá került.
A MÓZES TÖRVÉNYE /BENNE A TÍZPARANCSOLAT/ BEKERÍTETTE, BŰNÖS ÁLLAPOTBA ZÁRTA AZ EMBERT, ezt nagyon fontos megérteni, amiből csak a Krisztusban való hit a kiút!
2Kor 3:6 Aki alkalmasakká tett minket arra, hogy új szövetség szolgái legyünk, nem betűé, hanem léleké; mert a betű megöl, a lélek pedig megelevenít.
2Kor 3:7 Ha pedig a halálnak betűkkel kövekbe vésett szolgálata dicsőséges vala, úgyhogy Izrael fiai nem is nézhettek Mózes orcájára arcának elmúló dicsősége miatt:
2Kor 3:8 Hogyne volna még inkább dicsőséges a léleknek szolgálata?
2Kor 3:9 Mert ha a kárhoztatás szolgálata dicsőséges, mennyivel inkább dicsőséges az igazság szolgálata?
Róm 11:32 Mert az Isten mindeneket engedetlenség alá rekesztett /bekerít, bezár/, hogy mindeneken könyörüljön.
Gal 3:21 A törvény tehát az Isten ígéretei ellen van-e? Távol legyen! Mert ha olyan törvény adatott volna, amely képes megeleveníteni, valóban a törvényből volna az igazság.
Gal 3:22 De az Írás mindent bűn alá rekesztett /bekerít, bezár/, hogy az ígéret Jézus Krisztusban való hitből adassék a hívőknek.
Gal 3:23 Minekelőtte pedig eljött a hit, törvény alatt őriztettünk egybezárva /bekerít, bezár/, az eljövendő hit kinyilatkoztatásáig.
Gal 3:24 Ekként a törvény Krisztusra vezérlő mesterünkké lett, hogy hitből igazuljunk meg. Gal 3:25 De minekutána eljött a hit, nem vagyunk többé a vezérlő mester alatt.
Gal 3:26 Mert mindnyájan Isten fiai vagytok a Krisztus Jézusban való hit által.
A tízparancsolat érvényességét hirdetőknek az üdvösséghez minden parancsot hibátlanul be kell tartaniuk, ami a cselekedetek általi üdvösség, és nem a kegyelem általi üdvösség útja: Gal 5:3 Bizonyságot teszek pedig ismét minden embernek, aki körülmetélkedik, hogy köteles az egész törvényt megtartani.
Gal 5:4 Elszakadtatok Krisztustól, akik a törvény által akartok megigazulni, a kegyelemből kiestetek.
Az engedelmesség mércéje nem ahhoz a törvényhez való félreértelmezett hűség, amely alól Krisztus kihozta az embert, a keresztény hite nem a tízparancsolathoz /24 órás szombathoz/ való hűségen mérhető le!
Jézus nem szüntette meg a Törvényt, hanem tökéletesen teljesítette – azaz a szerződés teljesült, és nem vonult át a keresztény korba. Jézus ugyanúgy nem törölte el életében /halála előtti szolgálatában/ a Mózes törvényét, mint nem azért jött, hogy kárhoztassa a világot /halála előtti szolgálatában/, de a halála után más szempontok érvényesülnek:
Máté 5:17 Ne gondoljátok, hogy jöttem a törvénynek vagy a prófétáknak eltörlésére. Nem jöttem, hogy eltöröljem, hanem inkább, hogy betöltsem.
Ján 12:47 És ha valaki hallja az én beszédeimet és nem hisz, én nem kárhoztatom azt: mert nem azért jöttem, hogy kárhoztassam a világot, hanem hogy megtartsam a világot.
A halála után mégis eltörlés van és kárhoztatás:
Ef 2:15 Az ellenségeskedést az Ő testében, a parancsolatoknak tételekben való törvényét eltörölvén; hogy ama kettőt egy új emberré teremtse Ő magában, békességet szerezvén; Kol 2:14 Az által, hogy eltörölte a parancsolatokban ellenünk szóló kézírást, amely ellenünkre volt nekünk, és azt eltette az útból, odaszegezvén azt a keresztfára;
Ján 3:36 Aki hisz a Fiúban, örök élete van; aki pedig nem enged a Fiúnak, nem lát életet, hanem az Isten haragja marad rajta.
2Tim 4:1 Kérlek azért az Isten és Krisztus Jézus színe előtt, aki ítélni fog élőket és holtakat az ő eljövetelekor és az ő országában.
Jel 19:11 És látám, hogy az ég megnyílt, és íme vala egy fehér ló, és aki azon ül vala, hívatik vala Hívnek és Igaznak, és igazságosan ítél és hadakozik.
Nem a tízparancsolathoz, hanem a Krisztushoz való viszony a mérce a keresztények számára az üdvösséghez. Az USZ-ben nincs szó a tízparancsolat /24 órás szombat/ követelményéről, ezért annak hasznosságára célzó egyházi nézőpontú felemlegetése egy burkolt módszer annak a szabadságnak a megtörésére, amelyet Krisztus által kapott a keresztény:
Gal 5:1 Annak okáért a szabadságban, melyre minket Krisztus megszabadított, álljatok meg, és ne kötelezzétek meg ismét magatokat szolgaságnak igájával. Lásd: A keresztények a tízparancsolat alatt állnak? https://www.youtube.com/watch?v=xR6l87FiR_8
Aki a markolatot emlegeti /10 p. = kövekbe vésett betű, a halál szolgálata/, a kardot is emlegeti /603 p./, mert a markolathoz egy kard is tartozik /613 p./! Míg a szombatosok szerint a kettő nem tartozik egybe, ezért is emlegetik külön a tízparancsolatot, hogy nem tartozik Mózes törvényéhez /a szövetség könyvéhez/. Ez az állítás Isten törvénye tekintélyének a megcsorbítása, ami nem keresztényi álláspont, hanem veszélyforrás, ami már az első százban is felütötte a fejét:
Apcs 15:10 Most azért mit kísértitek az Istent, hogy a tanítványok nyakába oly igát /a törvény átka alá kerülés igáját/ tegyetek, melyet sem a mi atyáink, sem mi el nem hordozhattunk?
„Az idézett helyek egyike sem teszi érvénytelenné az Örökkévaló egyik legelső szellemi tanítását, amit az emberiségnek megadott: a hetedik napi nyugalom fontosságát és szimbolikáját.”
Isten a zsidóknak adta a szombatot, akiket kihozott az egyiptomi rabszolgaságból és azokra vonatkoztatta, akik a zsidók kapuin belül voltak. (2Móz 20:2, 10)
Zsolt 147:19 Közli igéit Jákóbbal, törvényeit s végzéseit Izraellel.
Zsolt 147:20 Nem tesz így egyetlen néppel sem; végzéseit sem tudatja velük. Dicsérjétek az Urat!
Semmiféle szombat ünneplési parancsot nem kapott az emberiség, ennek állítása démoni tanítás, amelynek az a célja, hogy visszavigyen a Mózes törvényének az átka alá a 24 órás szombat újra érvényesítésével.
Róm 1:18 Mert nyilván van az Istennek haragja mennyből, az embereknek minden hitetlensége és hamissága ellen, kik az igazságot hamissággal feltartóztatják.
Lásd bővebben: [link]
13-as,
Nyugalom. Senki sem kényszerít senkit engedelmességre. Úgy gyakorlod a hited, ahogy akarod. Habár ha az adventizmussal szeretnél vitázni, javaslom, hogy "Üdv, Péter" aláírással dolgozó kommenttársunkat keresd fel. Nekem semmi közöm semelyik ágazatukhoz.
És egy érdekesség: Tudod-e, mit válaszoltak a korai századokban törvényszékek elé állított keresztény hitvallók arra a kérdésre, hogy hol születtek? Azt mondták: Jeruzsálemben (függetlenül a valós, fizikai származásuktól).
15-ös
Jól van, látom, nem bírod elengedni, pedig én már lezártam volna.
Szóval:
Mi volna az, amit az "emberiség a Krisztusban való hit által" kapott meg, és szerinted azonos a hetedik napi nyugalom jelképével, ezzel párhuzamosan pedig ki is zárja a sabbati nyugalom gyakorlását?
Másik kérdésem, hogy vajon az Örökkévaló szempontjából mi volt az oka, hogy korábban a sabbat törvényének megszegését halállal (száműzetéssel, fogsággal, elnyomással) büntette egyetlen nép esetében, a későbbiekben meg azt mondta, 'á, mindegy, nem is fontos ez a dolog, felejtsétek el'? Pont annak a napnak az ünneplését, ami érdekes módon egybeesik a teremtéskor megáldott megnyugvás/beteljesülés napjával.
A 24 órás szombatot NEM a zsidók (egyetlen törzs a tizenkettőből) kapták jelül, hanem egész Izrael. Ha még ennyi különbséget sem vagy képes tenni a kijelentések magyarázatakor, akkor nem sokra fogunk menni ebben a beszélgetésben.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!