Reformátusok, Nektek ezek az érvek, hogy hogy nem elegendőek az Oltáriszentséggel avagy Úrvacsorával kapcsolatban?
Én keresztény református vagyok. A Bibliaban mondja Jézus hogy ez az én testem az kenyérre, ez az én vérem a borra. Azelőtt is mondta egyszer hogy saját magát adja eledelül. Nem is értem miért általánosítasz hogy nem hiszünk az Úrvacsorában mert van egy vagy két eretnek. Nálunk senki nem volt katolikus és mindig úgy tudtuk hogy mivek Jezus vére a bor, a teste a kenyér ezért megjelenik a kenyér és bor színeiben és Vele találkozunk. Hogy a református pap nem idézi Jézus szavait arról nem tehetünk. Én biztos felideznem.
Meg van 2 bizonyíték arra hogy igaz a katolikus dogma mert gondolkozom én ezen sokat.
1. Judás nem volt ott az utolsó vacsorán. És tudod miért? Mert Jézus nem tartotta arra méltónak hogy résztvegyen a legelső Szentáldozáson ahol a testet, vérét felajálta. Ha csak egy egyszerű vacsora lett volna akkor Judás is maradhatott volna mert Jézus nem bocsátotta volna el éhesen. Ez az egyik bizonyíték a katolikus Euharistia igaz voltára
2. Jézust korábban 2 alkalommal is meg akarták kövezni. Mit gondolsz miért akadályozta meg hogy ha úgyis meg kellett haljon? Azért hogy megalapítása az Euharisztiat és magát ráhagyja a tanítványaira, ergo a mai keresztényekre.
Arról nem is beszélve hogy Jézus felment a mennybe és elképzelhetetlen hogy az emberekkel ne legyen. És hogy van veled ha nem akkor mikor urvacsorazol? Bármelyik keresztény református ezt hiszi el mint ahogy én még anyu is.
Mert akkor esetleg el kellene ismerniük, hogy 500 éve rossz úton járnak. Ezt a viselkedést szokták megátálkodottságnak nevezni.
Ha megnézed a azt hiszem közvetlen ez előtti videót, hogy 3+1 dolog, ami nem szép a katolikus egyházban, ott előjön a szó a reformációról, hogy amit luter nehezményezett, annak a nagy részét pár évtizeddel később el is törölte az egyház, egyetemes zsinaton, vagyis kivették az egyházból, mondhatni a reformátusok megkapták, amit akartak... csak nekik nem kellett, inkább maradtak kívül, és találgatták ki a máig szajkózott lejárató kampányukat.
Nekünk úgy néz ki, hogy azt is mondta Jézus magáról, hogy ajtó. Ahogy azt is, hogy a kenyér a teste, a bor a vére (és azt is, hogy ő az élet kenyere). Így, képekben magyarázta el a megváltást a tanítványainak. Mi úgy hisszük, hogy lelki közösségünk van Jézussal ebben a szentségben, de nem gondoljuk, hogy egy pap szó szerint át tudja változtatni Jézus testévé az ostyát/kenyeret és hogy szentségimádás keretében az ostyát imádat tárgyává kellene tenni. Ha már mindenképpen ragaszkodunk ahhoz, hogy Jézus testileg is valóságosan jelen van, akkor az evangélikus nézet énnekem elfogadhatóbb, mint hogy egy katolikus pap változtatja át Jézus testévé.
Mindezt elmondva nem itt fogunk eldönteni több száz (ezer?) éves teológiai vitákat. Tegyen mindenki a saját lelkiismerete szerint a leghelyesebben és kövesse Istent legjobb tudása szerint!
Nem is a pap változtatja át hanem a Szentlélek. Erre van egy szó: Epiklézis.
Ortodoxoknál elmondják az átváltoztatás szavait és utána háromszor felemelik a kezüket és kérik a Szentléleket hogy változtassa át vagyis hogy legyen segítségül és a kezfelemelések közben meghajolnak és keresztet vetnek. Utána leterdeltwk a papok és várnak. Én a karzatbol belátok az oltárba és látom. Terdelnek kéne de inkább kukucskalok be az oltárba fenntről. És én érzem is hogy az atvaltoztataskor miért van epiklézis vagyis ez a kezfelemelés, meghajlás.
Azt nem értem hogy mikor szentelik fel a Cinstitelor Daruri- t akkor mi a fenének kell epiklézis. Oda nem kell Szentlélek hogy felszenteljék. Mert akkor is csinálják. Szóval van a Nagybemenet, utána beviszik az oltárba és jön az epiklézis.
A Cinstitelor Daruri- az magyarul ....hm.....bor és kenyér.
#5
Rendben, de ebből hogyan következik az, hogy a pap változtatja át Jézus testévé az ostyát? Miért nem az evangélikusoknak van igazuk, hogy az valóságos kenyér és bor, egyben valóságosan Jézus teste, de mindennemű pap által végzett átváltoztatás nélkül?
Képes beszéd emberek, képes beszéd...
"Én vagyok az út..."
"Én vagyok a világ világossága..."
"Én vagyok az ajtó..."
"Én vagyok a jó pásztor..."
"Én vagyok a szőlőtő..."
Ugye világos, hogy Jézus nem országút, nem foton, nem nyílászáró, nem pásztor és nem egy növény. De van még egy érdekes idézet: "Én vagyok az életnek kenyere..." Na most akkor Jézus a kenyér vagy a kenyér Jézus? Nyilván egyik sem, csak érteni kéne a metaforát.
#7
Ezek szerint Isten Fiának se tartjátok, mert ugye képes beszéd?
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!