A történet szt akkor SzűzMária hogyan esett teherbe?
Szűz Mária az örök Fiút a Szentlélek erejéből foganta méhében, férfi közbejötte nélkül: „A Szentlélek száll tereád” (Lk 1,35) – mondta neki az Angyal az angyali üdvözletkor.
Az "idők teljessége" (Gal 4,4), azaz az ígéretek és az előkészületek beteljesedése a Máriához szóló angyali üdvözlettel kezdődik. Mária arra kap meghívást, hogy azt fogadja méhébe, akiben "az istenség egész teljessége testileg" lakozni fog (Kol 2,9). Az isteni válasz az ő kérdésére -- "hogyan történik ez, hiszen férfit nem ismerek?" (Lk 1,34) -- a Lélek ereje által adatik: "a Szentlélek száll tereád" (1,35).
A Szentlélek küldése mindig kapcsolatban áll a Fiú küldésével, és hozzá van rendelve. [Vö. Jn 16,14--15.] A Szentlélek, aki "Úr és elevenítő", azért küldetik, hogy Szűz Mária méhét megszentelje és isteni módon megtermékenyítse, hogy Mária az Atya örök Fiát foganja, az ő emberségéből fölvett emberségben.
Az Atya egyetlen Fia, aki emberként Szűz Mária méhében fogantatott, "Krisztus", azaz a `Szentlélekben fölkent' [Vö. Mt 1,20; Lk 1,35.] emberi létének kezdetétől fogva, bár ennek kinyilvánulása csak lépésről lépésre fog megtörténni: a pásztoroknak, [Vö. Lk 2,8--20.] a napkeleti bölcseknek, [Vö. Mt 2,1--12.] Keresztelő Jánosnak [Vö. Jn 1,31--34.] és a tanítványoknak. [Vö. Jn 2,11.] Tehát Jézus Krisztus egész élete ki fogja nyilvánítani, "hogyan kente föl Őt Isten Szentlélekkel és erővel" (ApCsel 10,38).
Jézus férfi közbejötte nélkül, egyedül a Szentlélek erejéből fogantatott Szűz Mária méhében. Jézus a mennyei Atya Fia isteni természete szerint, és Mária fia emberi természete szerint, de valójában Isten Fia két természetben, mivel személye csak egy van, az isteni.
A hit első megformulázásaitól kezdve az Egyház vallotta, hogy Jézus egyedül a Szentlélek ereje által fogantatott Szűz Mária méhében, állítván ennek az eseménynek testi szempontját is: Jézus "férfi magva nélkül (...) a Szentlélektől fogantatott". Az egyházatyák a szűzi foganásban annak jelét látják, hogy Isten Fia valóban a miénkkel azonos emberi természetben jött el.
Így mondja Antiochiai Szent Ignác (a 2. század elején): "Láttam (...), hogy teljes és szilárd hittel hisztek a mi Urunkban, aki valóban Dávid nemzetségéből való test szerint, [Vö. Róm 1,3.] Isten Fia Isten akarata és hatalma szerint, [Vö. Jn 1,13.] valóban Szűztől született; (...) Poncius Pilátus alatt (...) értünk testben valóban fölszögeztetett (...). Valóban szenvedett, mint ahogy valóban föl is támadt".
Az evangéliumi elbeszélések [Vö. Mt 1,18--25; Lk 1,26--38.] a szűzi foganást Isten -- minden emberi megértést és lehetőséget fölülmúló -- művének tekintik: [Vö. Lk 1,34.] "Aki benne fogantatott, a Szentlélektől van" (Mt 1,20), mondja az angyal Józsefnek Máriáról, az ő jegyeséről. Az Egyház ebben meglátja annak az ígéretnek a teljesedését, melyet Isten Izajás próféta által mondott: "Íme, a szűz méhében fogan és fiút szül" (Iz 7,14), a görög szövegben Mt 1,23.
Néha bizonytalanságot keltett az, hogy a Márk-evangélium és az újszövetségi levelek semmit nem mondanak Mária szűzi foganásáról. Azt a kérdést is fölvetették, hogy nem legendáról vagy teológiai konstrukcióról van-e szó minden történetiség nélkül. Erre azt kell válaszolnunk: a szűzi foganásba vetett hit a nem keresztényeknél, mind a zsidóknál, mind a pogányoknál élénk tiltakozást, gúnyolódást és értetlenséget váltott ki: Ez a hit tehát nem pogány mitológiából vagy a korabeli elképzelések átvételéből fakadt. Ennek az eseménynek az értelme csak olyan hit számára megközelíthető, mely a misztériumok egymásközti kapcsolatában, Krisztus misztériumainak egészében -- megtestesülésétől a húsvétjáig -- szemléli azt. Már Antiochiai Szent Ignác tanúsítja ezt az összefüggést: "E világ fejedelme elől el volt rejtve Mária szüzessége és szülése, ugyanígy az Úr halála is: három hangosan kiáltó misztérium, melyek Isten csöndjében hangzottak el".
Honnan jönnek mindig ezek az emberek a három oldalnyi mondanivalójukkal? o.0
Máriának Isten egyik angyala mondta, hogy a szentlélek által megfogant benne a Messiás, tehát Jézus Krisztus.
A „szeplőtelen fogantatás” fogalma a Bibliához, az evangéliumokhoz hasonlítva nagyon fiatal (1858), ebben a dologban mégis ez a fogalom az ami az igazságot fedi, a többi nem más mint okoskodás, érvelés.
Ez a fogalom 1858-ban a Francia Lourdes város területén hangzott el először, egy mai napig titokzatos jelenség folyamán melyben egy női termet a 14 éves Bernadette Soubirous-nak mutatkozott be mondva hogy: „Én vagyok a szeplőtelelen fogantatás”.
A „szeplőtelen fogantatás” fogalma nem Mária, Jézus anyjának tényleges szüzességére vonatkozik, hanem a lelkiállapotára a fogamzás pillanatában. Ez a fogalom a Messiás vagy Megváltó eljövetelének előkészítésére vonatkozik és azt jelenti hogy tudomásul vette (amit minden anyának tudni kellene a fogamzás pillanatában), hogy Isten az, aki benne fogamzik, aki őt azzal illette meg hogy édesanyja legyen. Ez az előkészület nem csak ezt a tudatot adta meg Máriának, hanem oly magasra emelte lelkiállapotát, hogy a bűntudatnak helye nem volt benne, tehát szeplőtelen volt.
Kedves utolsó, azért mert a "szeplőtlen fogantatás" kifejezés nincs benne a Bibliában, attól a Biblia egyértelművé teszi, hogy Mária szűz volt. Ha olvasod Lukács evangéliumát, akkor látod hogy amikor az angyal elmondja Máriának, hogy ő lesz a megváltó édesanyja az első kérdése így hangzik: "Mimódon lesz ez, holott én férfit nem ismerek?" Erre az angyal megmagyarázza: "A Szent Lélek száll le rád, és a Magasságosnak ereje árnyékoz meg téged, azért ami születik is szentnek hivatik, Isten Fiának."
Szerintem ez elég egyértelmű válasz.
Freya
Mondják, hogy "a Szeplőtelen Fogantatás tana ellentmond a természeti törvényeknek, a biológiának."
Akik így beszélnek, - és számuk légió - csak azt árulják el, hogy fogalmuk sincs a Szeplőtelen Fogantatás dogmájának tartalmáról. Összekeverik a szeplőtelen fogantatást Szűz Mária szüzességével. A szeplőtelen fogantatásnak semmi köze Jézus születésének módjához, hanem csak annyit jelent, hogy Szűz Mária lelke fölött egy pillanatig sem uralkodott az ősbűn átka; vagyis, hogy Szűz Mária lelkét kezdettől fogva az Isten kegyelme töltötte el. Mi köze ehhez a biológiának?
Még jó, hogy ellentmond a biológiának! Ha elfogadjuk,hogy Isten egyszer úgy döntött hogy emberré lesz, akkor talán akkor egyszer a biológia törvényei is fel lehettek függesztve. Mert ha itt kitérőt teszünk és elmagyarázzuk, hogy Máriának a lelke volt szűz, akkor az egész francot sem ért, akkor a csodákat és a feltámadást is el lehet magyarázni, végső soron akkor nincs értelme a keresztény vallásnak. Egy kis csodától nem kell megijedni.
Freya
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!