Mennyire igaz, hogy a keresztény vallás elnyomja a nőket és tulajdonként kezeli őket hasonlóan az iszlámhoz?
@20
Még nem hallottam ezt a hasonlatot, de egyetértek!
Én találtam olyan részt Pálnál, amit tévedésnek tartok. Nevezetesen a nők alárendeltségének teológiai indoklása. Szerintem ott tévedett Pál.
1 Korintus
Szeretném azonban, ha megértenétek, hogy a férfi feje Krisztus, az asszony feje a férfi, Krisztus feje pedig az Isten.
A férfi nem köteles a fejét befödni, mert Isten képmása és dicsősége, az asszony ellenben a férfi dísze. 8Nem a férfi lett ugyanis az asszonyból, hanem az asszony a férfiből. 9S nem a férfit teremtette Isten az asszonyért, hanem az asszonyt a férfiért.
Pálnak vissza kellett volna lapozni a Genezis elejére. A bűnbeesés előtt nem volt a két nem között hierarchia. Isten nem azzal bízta meg az embert hogy egymáson uralkodjanak, hanem hogy a föld több i teremtményein.
1,26 És monda Isten: Teremtsünk embert a mi képünkre és hasonlatosságunkra; és uralkodjék a tenger halain, az ég madarain, a barmokon, mind az egész földön, és a földön csúszó-mászó mindenféle állatokon.
1,27 Teremté tehát az Isten az embert az ő képére, Isten képére teremté őt: férfiúvá és asszonynyá teremté őket.
A bűnbeesés következménye a nők alárendelése.
3,16 Az asszonynak monda: Felette igen megsokasítom viselősséged fájdalmait, fájdalommal szűlsz magzatokat; és epekedel a te férjed után, ő pedig uralkodik te rajtad.
A mennyek országában, amit Jézus hirdetett, nincs uralkodás és alárendelés a két nem között. A mennyek országa már itt köztünk is lehetséges, és az igazán krisztusi lelkű férfiak egyenrangú párjukként kezelik a nőket, semmilyen szempontból nem tartják magukat kompetensebbenek (ld, taníthatnak e nők az egyházban)
Van olyan igehely ahol Pál is ezt írja egyébként:
„Krisztusban tehát nincs zsidó, sem görög, nincs szolga, sem szabad, nincs férfi, sem nő, mert ti mindnyájan egyek vagytok Krisztus Jézusban.”
Egyébként feltehetően fenti mondat korabeli keresztelő szövegrész volt!
Fabiny Tibor: Ami változik és ami/Aki örök a Szentírásban
Csak nem a kereszténységben.
Ezt meg a Biblia mondja.
Nem kötelező abban hinni,hogy minden egyes szava és mondata egyformán ihletett és örökérvényű a Bibliának. Erről szól 22-ben linkelt írás.
Mondom ezt keresztény hívőként.
Vagy hosszabban kifejtve Frederic Farrar: The Biblie Its meaning and supremacy
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!