Pontosan mi a Szentháromság?
A mindenható (vö. Jel 21:22), végtelen igazságosságú és irgalmú (vö. Dán 9:16,18), örökkévaló (vö. 5Móz 33:27), legfenségesebb Isten (vö. Zsolt 97:9, MBT. ford.) soha nem születik (vö. Ján 1:17); senkitől nem származik (vö. Mik 5:1); önmagában való életét senkitől nem kapta (vö. Ján 5:26); senki által nem él (vö. Ján 6:57); nem elsőszülöttje senkinek (vö. Kol 1:15); soha nem imádkozik (vö. Luk 6:12); soha nem ölt testet (vö. Ján 1:14); soha nem közbenjárója senkinek (vö. 1Tim 2:5); soha nem hal meg (vö. 5Móz 32:40); soha nem áldozta föl magát (vö. Zsid 7:27); soha nem kell feltámasztani (vö. 1Pét 1:21); soha nem képmása senkinek (vö. Kol 1:15); soha senki nem a feje (vö. 1Kor 11:3); soha senki nem az istene (vö. Eféz 1:17; Zsid 1:9); soha senkinek nem vettetik alá (vö. 1Kor 15:28); soha nem lett kisebbé téve az angyaloknál (vö. Zsid 2:8-9); soha senkinek az akarata alá nem alárendelt (vö. Dán 4:32; Luk 22:42); soha nem növekedik (vö. Ján 3:30); soha senkitől a hatalmát nem kapta (vö. Máté 28:18); soha senki nem küldte (vö. Csel 3:19-20); soha senki nem kente fel (vö. Ézsa 61:1; Csel 2:36); soha senki nem tanította (vö. Ézsa 40:13; Ján 8:28; Róm 11:34); soha senkihez nem lehet hasonlítani (vö. Ézsa 46:5,9; Fil 2,7); soha senkinek nem a testvére (vö. Ján 20:17; Zsid 2:11-12,17); soha nem voltak emberek vagy angyalok a társai (vö. Róm 8:17; Zsid 1:9); soha senki nem ültette a jobbjára (vö. Eféz 1:20); Ő egyedül szentséges önmaga által (vö. Jel 15:4); rosszal soha senki nem kísértette meg (vö. Jak 1:13; Zsid 4:15); soha senki nem üldözte (vö. Ján 15:20); soha nem imádhatott volna teremtményt (vö. Mát 4:9); és SOHA NEM OSZTOTTA MEG AZ IMÁDATOT SENKIVEL, még a Fiúval sem (vö. Ján 4:21-24; Jel 4:9-11; 5:14; 7:11-12; 11:16-17; 19:4) – ebből kifolyólag soha nem nevezte magát háromságnak (vö. Ézsaiás 43:12; Malakiás 1:6)!
Ihletett kifejezéssel a háromságtant nem lehet kifejezni, ezért nincs a Bibliában és pontosan az utólagos értelmezés miatt tartozik a görög filozófiához, amely bálványimádásra sarkall!
Háromság, háromféleség, háromszemély az Istenben, első, második és harmadik személye Istennek, mind biblián kívüli nevek és az igazságtól eltérő egyházak által kitalált jelzések. „A háromság tana az első dogma, melyet az egyház teljes öntudatossággal hozott forgalomba azon terjedelmes hitviták alapján, melyek az első három évszázadot betöltötték”. (Dr. H.Schmidth, Herz. Real. Encikl. 16. kötet.)
"Teljesen igaz. A háromság dogmájában tudva tért el az egyház az apostolok tudományától. Azt tette, amitől János ap. oly komoly szándékkal intett: Aki félrelép és nem marad meg Krisztus tudománya mellett, Istene annak egynek sincs. Aki megmarad a Krisztus tudománya mellett, mind az Atya, mind a Fiú az övé”. (Ján.II.lev.9.v.) Csak az apostolok társaságában van társaságunk az Atyával és a Fiúval, (Ján.I.lev.1:3.) Mert az apostolok voltak az Úrtól kirendelt hirdetői és magyarázói az evangéliumnak. Senkinek sincs jogában más hittételeket felállítani, azonkívül melyeket az apostolok felállítottak s az apostolok nem ismernek háromságot. Senki sincs felhatalmazva Istennek olyan nevet adni, amilyent ő ki nem jelentett. Ő pedig soha nem nevezte magát háromságnak. ... Ez a tan a görög bölcselet alkalmazása által jött létre az Atya és Fiú közötti viszony meghatározása céljából. Meg akarták a viszonyt határozni és alakilag mindenkorra megállapítani. Ami azonban nehézségekbe ütközött, mert az egyáltalán nehéz dolog. „Ebből a nehéz dologból keletkezett aztán a II. és III. század teológiája – mint a hellén szellem nagy és utolsó terméke.” A hívők gyülekezete mindaddig nem hasonlít az apostoli gyülekezetekhez, míg a hellén szellem e nagy eredményétől el nem fordul és az Isten szellemének létrehozatalához, mely az apostolokban volt, vissza nem tér. "/NÉPSZERŰ TEOLÓGIA – IRTA: UDVARNOKI ANDRÁS (Kiadja: A MAGYARORSZÁGI BAPTISTA GYÜLEKEZETEK SZÖVETSÉGÉNEK IRODALMI BIZOTTSÁGA – BUDAPEST, 1921/
A Szentháromság egy leegyszerűsített összefoglaló kifejezés! Azt jelenti, hogy Isten Szellem, Akiben fenn áll az egész teremtett világ!
Jézus Isten kinyilatkoztatása a teremtett világ számára (Angyaloké/embereké), ugyanis Isten akarata Jézus által vált valóra akár a teremtés. Jézus által teremtetett a világ!
Ami pedig Istené és Istenhez tartozik és kötődik és Istennel áll kapcsolatban, az mind az Ő Szent Szelleme által lehetséges! A Szent Szellem által van és létezik az "egység"! Hiszen Jézusban az Atya lakott a Szent Szellem által, az igazhitűekben Jézus lakik a Szent Szellem által, és a Szent Szellem által az igazak mind az Atyában, Istenben vannak!
Ez a szentháromság! Atya-Fiú-Szent Szellem! Az "Egység"! Azaz Istenben lenni és Isten mi bennünk lakik Jézus Krisztus által, a kegyelem és megbocsátás Szent Szelleme által!
A hamis szentháromság Jézus a Legfelségesebb Istennel azonosítja és imádattal illeti, ami bálványimádásra való buzdítás. A mi Istenünk az, akit Jézus az ő mi Istenünknek jelentett ki, a többi nem több, mint emberi filozófia!
Zsolt 83:19 Hogy megtudják, hogy te, akinek neve Jehova, egymagad vagy felséges [Isten] az egész földön.
Ján 20:17 Monda neki Jézus: Ne illess engem; mert nem mentem még fel az én Atyámhoz; hanem menj az én atyámfiaihoz és mondd nekik: Felmegyek az én Atyámhoz és a ti Atyátokhoz, és az én Istenemhez, és a ti Istenetekhez.
Jel 3:12 Aki győz, oszloppá teszem azt az én Istenemnek templomában, és többé onnét ki nem jő; és felírom ő reá az én Istenemnek nevét, és az én Istenem városának nevét, az új Jeruzsálemét, amely az égből száll alá az én Istenemtől, és az én új nevemet.
Ján 4:23 De eljő az óra, és az most vagyon, amikor az igazi imádók lélekben, és igazságban imádják az Atyát: mert az Atya is ilyeneket keres, az ő imádóiul.
Ján 4:24 Az Isten lélek: és akik őt imádják, szükség, hogy lélekben és igazságban imádják.
Kol 2:8 Meglássátok, hogy senki ne legyen, aki bennetek zsákmányt vet a bölcselkedés és üres csalás által, mely emberek rendelése szerint, a világ elemi tanításai szerint, és nem a Krisztus szerint való:
Nem tudom mennyire lesz hasznos a válaszom, vagy hogy hülyeséget mondok e de ezt egyszer megkérdeztem egy teológustól és azt a választ kaptam hogy
Isten lényében egy, személyében 3...Vagyis mint mi vagyunk emberek de külön egyének. Gondolom. Kicsit nehéz felfogni, de akkor valószínűleg ez 3 külön személy lehet de egy Isten.
Ember, nem fogtad föl még, hogy a Szentírás Isten szava és a Szentírás szavaival amit nem tudsz kifejezni az nem Istentől van?!! Filozofálsz itt össze-vissza a saját korlátolt agyad szerint - az Isten Szavát meg nem értékelve. Mert ha értékelnéd, nem mernél azt fölülbírálva beszélni.
Neked a teológus mondja meg, hogy mit gondolj Istenről? Hogy az egy Isten három személyben? A saját ítéletedet munkálod, amikor a bukott emberi értelmezéseket a kinyilatkoztatás fölé helyezed. Nem elég neked, hogy Jézus tanította, az ő Istene és a mi Istenünk ugyanaz, az Atya és nem Jézus?(Ján 20:17) Olvasni nem tudsz csak visszadumálni görög filozófiai okoskodásokat?!
Ehhez mit szólsz?
Máté 12:36 De mondom nektek: Minden hivalkodó beszédért, amit beszélnek az emberek, számot adnak majd az ítélet napján.
Máté 12:37 Mert a te beszédeidből ismertetel igaznak, és a te beszédeidből ismertetel hamisnak.
2Ján 1:9 Aki félrelép és nem marad meg a Krisztus tudománya mellett, annak egynek sincs Istene. Aki megmarad a Krisztus tudománya mellett, mind az Atya, mind a Fiú az övé.
2Ján 1:10 Ha valaki elmegy hozzátok és nem ezt a tudományt viszi, ne fogadjátok azt be házatokba, és azt ne köszöntsétek;
2Ján 1:11 Mert aki köszönti azt, részes annak gonosz cselekedeteiben.
2Thess 2:11 És azért bocsátja reájuk Isten a tévelygés erejét, hogy higgyenek a hazugságnak;
2Thess 2:12 Hogy kárhoztattassanak mindazok, akik nem hittek az igazságnak, hanem gyönyörködtek az igazságtalanságban.
16-os mondtam hogy nem értek hozzá, én nem hiszek ilyenekben és nem is érdekel.
Viszont évekig református iskolába jártam, és lekonfirmáltam szóval gondoltam megpróbálok segíteni azok alapján amiket hallottam.
(15-ös voltam)
Szerintem a Jehova tanúi tanításokat mellőzzük, mert azt sem értik, amiket magyaráznak és tanítanak! Fel sem fogják Isten nagyságát és mindenhatóságát! Jézust is csak teremtménynek tartják! Nem értik és fel sem fogják, hogy Isten hogyan lakozott/lakozik Jézusban! Azt sem értik és fel sem fogják, hogy Jézusban lakik az Istenségnek egész teljessége. Azt sem tudják, nem értik és fel sem foghatják, hogy Jézus gyakorlatilag Isten valóságának és akaratának kinyilatkoztatása a teremtett világ számára!
Jézus nem teremtmény! Isten része, Istenből való! Isten kinyilatkoztatása!
[link] 03729.htm#4
Jn.1,18. Az Istent soha senki nem látta; az egyszülött Fiú, a ki az Atya kebelében van, az jelentette ki őt.
1Tim.3,16. És minden versengés nélkül nagy a kegyességnek eme titka: Isten megjelent testben, megigazíttatott lélekben, megláttatott az angyaloktól, hirdettetett a pogányok közt, hittek benne a világon, felvitetett dicsőségbe.
Kol.1,19. Mert tetszett az Atyának, hogy Ő benne lakozzék az egész teljesség;
Kol.2,9. Mert Ő benne lakozik az istenségnek egész teljessége testileg,
Jn.10,30. Én és az Atya egy vagyunk.
Jn.14,8. Monda néki Filep: Uram, mutasd meg nékünk az Atyát, és elég nékünk!
Jn 14,9. Monda néki Jézus: Annyi idő óta veletek vagyok, és még sem ismertél meg engem, Filep? a ki engem látott, látta az Atyát; mimódon mondod azért te: Mutasd meg nékünk az Atyát?
Rm.11,36. Mert ő tőle, ő általa és ő reá nézve vannak mindenek. Övé a dicsőség mindörökké. Ámen.
Kol.1,16. Mert Ő benne teremtetett minden, a mi van a mennyekben és a földön, láthatók és láthatatlanok, akár királyi székek, akár uraságok, akár fejedelemségek, akár hatalmasságok; mindenek Ő általa és Ő reá nézve teremttettek;
Tehát Isten megjelent köztünk testben! Azaz Jézus a testben megjelent Isten (Krisztus)!
1Jn.4,2. Erről ismerjétek meg az Isten Lelkét: valamely lélek Jézust testben megjelent Krisztusnak vallja, az Istentől van;
1Jn.4,3. És valamely lélek nem vallja Jézust testben megjelent Krisztusnak, nincsen az Istentől: és az az antikrisztus lelke, a melyről hallottátok, hogy eljő; és most e világban van már.
2Jn.1,7. Mert sok hitető jött e világra, a kik nem vallják a Jézust testben megjelent Krisztusnak. Ez a hitető és az antikrisztus.
1Tim.3,16. És minden versengés nélkül nagy a kegyességnek eme titka: Isten megjelent testben, megigazíttatott lélekben, megláttatott az angyaloktól, hirdettetett a pogányok közt, hittek benne a világon, felvitetett dicsőségbe.
Az idézett szöveg görög fordításában nem szerepel az Isten szó!
A többi idézett bibliaszövegben nem szerepel az, hogy egy Istenben három személy van, akik mindhárman valóságos Istenek, még sincs három Isten, hanem csak egy. /hamis egyházi filozófia/
Az idézetek nem állnak szemben azzal az istentől ihletett kinyilatkoztatással, hogy egyetlen legfelségesebb Isten van!
De szemben állnak Jézus azon kijelentésével, hogy az ő Istene és a mi Istenünk az Atya - tehát nem a Fiú sem a szent szellem.
" Felmegyek az én Atyámhoz és a ti Atyátokhoz, és az én Istenemhez, és a ti Istenetekhez" (Jn 20:17) Tehát nem mondják, hogy nem Jézus Atyja az Isten, hanem kiegészítik a megértést. Aki Jézust látta, nem azért látta az Atyát, mert Jézus az Atya, hanem Jézus visszatükrözte az Atya jellemét, ezáltal láthatták Jézusban az Atyát, nem nem szó szerint.
Nem világos mit mond Jézus? Százszor és ezerszer idézve lett és még mindíg nem világos? Még mindíg nem értjük, hogy ki a mi Istenünk?
Saját értelmezéseinket állítjuk szembe azzal, amit Jézus tanít, és ehhez keresünk bibliai idézeteket, hogy azokat szembefordítsuk azzal a ténnyel, hogy az Atya a mi Istenünk?
Mi megmondjuk, hogy mit jelent az Isten önkijelentése önmagáról, hogy rajtam kívül nincs Isten - vagyis a saját értelmezésünket fölé helyezzük az Isten egyértelmű kijelentései fölé? Mi megmondjuk, hogy Isten kicsoda /háromság/, mert Isten nem tudta magáról megmondani világosan, de majd mi megmagyarázzuk, hogy mégis nem az van, ami egyértelmű kinyilatkoztatás, hanem a mi saját értelmezésünk az, aminek súlya van!
Amikor megerőszakolod az Isten beszédjét, nem jut el az elmédig, hogy amit csinálsz az Istennek a megrágalmazása olyasmivel, amit Ő magáról sohasem mondott, egyetlen bibliaíró nem mondott, hanem a hitehagyás utáni bukott, a kereszténységbe görög filozófiát becsempésző emberek találtak ki Istenről?!
És még erőlteted a szövegedet azzal, hogy egymással szembe fordítasz bibliaverseket?! A Jn 20:17-et miért nem idézted? Az nem fér bele a koncepciódba?
Ami belefér, azt idézed, ami nem fér bele, azt nem idézed?!
Csak nem ördög van benned, mert az is idézte az Isten szavát, csak kiforgatva, pl. az Édenben. Meg idézett Jézusnak is, csak kiforgatva annak mondanivalóját.
KInek vagy a szöcsöve ezzel a módszerrel, csak kérdezem?
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!