Római katolikusok, hogy mit jelent az, ha valamit "felajánlok Istennek"? Pl. "nagyon fájt a hátam, de legalább fel tudtam ajánlani", vagy "nagyon beteg lettem, és felajánlottam Istennek a szenvedést" ...
Ez azt jelenti, hogy nem hőbörgéssel viseled a szenvedést, Istent káromolva közben, hanem imádkozva, megbékélve ezzel a teherrel.
De ez közel se jelenti, ne lehetne orvosi segítséget kérni és igénybe venni, sőt kell is. Viszont nem minden szenvedésre van ilyen segítség.
Köszönöm!
De ez a két válasz nem teljesen ugyanaz: az első az, hogy felajánlom mások szenvedésének enyhítéséért, a második pedig az, hogy elfogadom, belenyugszom Isten akaratába tulajdonképpen.
Olyan helyzetben hallottam, hogy pl. elment misére, de nagyon kényelmetlen volt a pad és nagyon fájt végig a háta "de legalább fel tudtam ajánlani, ennyit tudtam tenni".
Illetve nekem azt mondta egy katolikus, hogy azért jó katolikusnak lenni (és nem evangélikusnak), mert "fel lehet ajánlani a szenvedést".
Ha ez ilyen elterjedt komoly dolog, akkor érdekelne, hogy megy.
Közben utánanéztem, és angolul találtam egy magyarázatot.
Eszerint a 1-es es 2-es válaszolónak is igaza van.
Lényeg, hogy Krisztus megváltó áldozatába bekapcsolódhat az ember, amikor a nap imáit, munkáját, örömeit, szenvedéseit felajánlja Istennek.
Ez a felajánlás egyrészt a panaszkodás, ingerlékenység, negativitás és cinizmus ellenszerévé válik.
Másrészt abban bíznak, hogy az Atya (valamifajta misztérium során) valahol az egyházban valami jót hoz létre a felajánlásuk gyumölcseként.
Harmadrészt Isten ezt a felajánlást, akár kicsi, akár nagy, a saját lelki növekedésukre is felhasználja.
így elsore elég bonyolultnak hangzik, de gondolom, ezt valahogy megtanulják vagy látják is maguk körul (?)
Írhattok meg róla, engem érdekel!
Huh, nem kérdeztél könnyűt.
Hadd kezdjem az elején. Isten megteremtette Ádámot, de Ádám pogány lett, nem hallgatott Istenre. A bűn öröklődött és mivel Isten mindenkor igazságos, a bűn bümtetést vont és von maga után.
Káin és Ábel engesztelni akarta áldozattal, és kialakult az állatáldozat szertartása.
Mígnem Isten elküldte Krisztust, a második Ádámot, aki földi életével és szenvedésével lett egyetlen áldozata az emberiségnek.
Ha Isten Ádámot hasonlóságára teremtette, úgy Krisztus is megteremtette egyházát hasonlatosságára. És mivel Krisztus és az Atya egy, ezért, ugyancsak az Atya hasonlatosságára, de már megnevelt állapotában, aki Ádám bűnét helyrehozta.
A katolikus családok pogánykát, Ádámot kapják Istentől csecsemőként megszületve, és úgy gondolják mihamarább vegye fel a keresztet, azaz az Isten fiuságot, Krisztushoz hasonlóságot, és megkeresztelik.
A megkeresztelkedett Krisztushoz hasonlatossá válik és ha bűnt is követ el a büntetések lerovása után részese az üdvösségnek, a mennyországnak a megkeresztelt.
No mármost Krisztus szenvedését is örököljük, az egyház Krisztus testévé válik.
Krisztus a szenvedésével váltotta meg a világot, ő ezért a Megváltó. Mi Krisztus Fiúságban járunk ezért a trentói zsinat dogmaként mondja ki, hogy szenvedéseinkkel, imáinkkal segíteni tudunk a tisztulásra szorulóknak mind itt a földön, mind a másvilágon lévőkön. Ez közbenjárás jellegű felajánlás, ami nem jelent azt, hogy automatikusan és misztikusan elfogadta Isten.
(vesd össze Illés esőkérő imáját a Kármel-hegyen.)
Köszi! Akkor ez azt is jelenti, hogy akit nem katolikusnak kereszteltek, az nem tud így felajánlani szenvedést?
Illetve van erre egy külön ima ilyenkor, vagy mi ennek a menete?
Az ateista legfőbb érve Isten ellen, hogy nem tesz semmit Isten az emberi szenvedés ellen. Nem ismeri fel azt, hogy annak lelki tisztító hatása van. Szükséges rossz, mely után jó következik.
A protestánsok nem minden kérdésben egységesek, igazából a bűn körül van eltérő tanításuk, mintha inkább a bűn és szenvedés fogalmán könnyítőleg tanítanak, és visszadobják a labdát, hogy a katolikusok miért mondják azt, hogy a csecsemő bűnös (ami nem igaz,hanem pogány).
Az imának utána nézek, de még nem találkoztam olyannal.
A szenvedés imája Szűz Mária köré szerveződik. Mindennap más rózsafűzért imádkoznak. Leginkább a szerviták tisztelik ebből a Hétfájdalmú olvasót. Mely Szűz Mária életének fájdalmaira emlékezik.
Az Üdvözlégy ima, a Jézus neve után mind a hét táblán más-más titokkal, amelyek a következők:
1. - Kinek bemutatásakor Simeon megjövendölte, hogy tőr fogja átjárni lelkedet.
2. - Kivel Egyiptomba futottál.
3. - Kit három nap bánkódva kerestél.
4. - Kit a nagy kereszttel megterhelve, a Kálvária hegyére menni láttál.
5. - Kit fölfeszíttetni láttál.
6. - Kinek holt szent testét öledbe helyezték.
7. - Kit a sírboltba tenni láttál.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!