Aki kardot ránt kard által vész el?Valóban?
Akkor mi a helyzet azokkal akik rengeteg embert öltek mégis természetes módon haltak meg?Csomót el se kaptak.Biztos fognak jönni szavak csürésével csavarásával(vallásokra jellemző ez) hogy a jézuskájukat megmagyarázzák de én a tényekre vagyok kiváncsi nem arra hogy magyarázzák ki a szavak csürésével csavarásával
Ott volt a finn mester lövész több száz embert ölt meg.Ott voltak népirtásokban résztvevők akik meguszták börtönnel vagy egyszerüen el se kapták.Jó lenne a tényeket nézni és nem elhinni mindent.Ők is "kardot" rántották mégse vesztek el általa.
A mondás jó, csak nem igaz.
De attól még jó, mert elgondolkodtat.
A probléma mindig ott kezdődik, mikor valamit szó szerint képzelünk el. Egyfelől a mondás nem jelenti azt, hogy aki öl, ölni kell, aki lő, lövéstől pusztul, aki verekedik,azt megverik. Másfelől senki sem állította, hogy ez direkt következmény. Vagyis ha valaki megtesz valamit, annak mindig egészen biztosan lesz valami hasonló következménye.
A kijelentés annak apropóján hangzott ell, hogy az "elkövető" és környezete meglepődött, hogy "visszaütöttek". Jelentése annyi, aki erőszakos cselekményre szánjam agát, ne lepődjék meg, ha vele is hasonlóan járnak el. Azt senki se mondta,aki erőszakoskodik, azzal egészen biztosan erőszakoskodni fognak. Azt meg pláne nem, hogy ugyanúgy.
Tehát a váasz: valóban! Csak meg kell érteni.
Egyrészt a bölcs mondások nagy része általánosságban és nem kivételt nem ismerő szükségszerűséggel igazak. Másrészt eleve nem feltétlenül szó szerint értendők, hanem átvitt jelképes értelemben. Harmadrészt pedig szellemi értelemben, Istent is hozzágondolva lesz igazán igazzá.
"Aki kardot ragad az kard által vész el." olyasmi bölcsesség, mint mondjuk a "Aki másnak vermet ás az maga esik bele." mondás. Ez utóbbi szó szerint értve alighanem nagyon ritkán fordulhatott elő. De a mondás igazi értelme az, hogy aki másnak álnok csapdát állít, az maga is előbb-utóbb pórul jár, ha máskor nem akkor az ítélet napján.
Az előbbi mondás értelme pedig, hogy az erőszak erőszakot szül, ahol magunk is könnyen meghalhatunk, de az isteni igazságszolgáltatás végül mindenkit utolér. Aki erőszakos módon élt, azt majd Isten is erőszakkal bünteti meg, mert amilyen ítélettel mérünk, úgy ítél meg az Isten minket is.
Szia
Úgy tűnik szó szerint érted a "mert mindazok, akik kardot fognak, kard által vesznek el." Ha nem jól értem az álláspontodat, akkor elnézésedet kérem
De ha igen, akkor a te érvelésed sem pontos, hiszen Krisztus "kardról" beszélt, ezt kéred számon (jogosan) a sok gyilkolással kapcsolatosan, viszont azt is írod:"Ott volt a finn mester lövész több száz embert ölt meg" - hát ez sem kard!
Szóval amikor Krisztus tanított, és ezt többször is hangsúlyozta, akkor mindig az Atyja álláspontját, nézetét mondta el az embereknek. „Amit tanítok, az nem az enyém, hanem azé, aki küldött engem” — mondta Jézus Krisztus János 7:16. De akkor mit akart ezzel mondani?
Az általad idézett mondatot Péternek mondta, aki előkapta a kardját, és meg akarta Krisztust védeni. Az akkor őt körülvevő emberek mind zsidók voltak, és ismerték a Törvényt, ezt is:"Aki embervért ont, annak a vérét ember fogja kiontani, mivel Isten úgy teremtette meg az embert, hogy olyan legyen, mint ő." 1Mózes 9:6 A kardot általánosan CSAK emberölés céljából viselte valaki abban az időben (legfeljebb elvétette a csapást, mint Péter) De Krisztus azt tanította mindenkivel a békességet keressük, a tanítványai ezt is tették az 1 században, soha senki ellen nem fogtak fegyvert.
Az általad idézett rész inkább az emberölés felelősségét hangsúlyozza, azt, hogy senki sem ölhet embert büntetlenül. Miért gondolom így? Az miatt, ami a Rőma 13:1-5 verseiben részletesen leírta Pál apostol, miért kell a krisztusi "kardra" vonatkozó törvényt is betartani: "Mindenki rendelje alá magát a felsőbb hatalmaknak, mert nincs hatalom, csak Istentől. A létező hatalmak Istentől kapták a viszonylagos hatalmukat. Aki tehát ellenszegül a hatalomnak, Isten intézkedésével száll szembe. Akik szembeszállnak azzal, azokat meg fogják ítélni. Mert az uralkodóktól nem azoknak kell félniük, akik jót tesznek, hanem azoknak, akik rosszat. Szeretnéd, ha nem kellene félned a hatalomtól? Mindig tegyél jót, és dicséretet kapsz tőle, mert ő Isten szolgája a javadra. Ha pedig a rosszat teszed, félj, mert nem hiába viseli a kardot. 4. Mert ő Isten szolgája, aki bosszút áll, hogy végrehajtsa a büntetést azon, aki folyton rosszat tesz. Így tehát kényszerítő okotok van rá, hogy alárendeljétek magatokat, nemcsak e miatt a büntetés miatt, hanem a lelkiismeretetek miatt is."
Itt főleg a 4. verset szeretném a figyelmedbe ajánlani, hiszen azt sem kell szó szerint érteni.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!