Alábbi Igehelyből mit jelent a jeleket látni és jóllakni a kenyerekből?
Klasszikus félremagyarázás amit a #1-es csinál. Habár teljesen egyértelműen le van írva ő azért belefantáziálja, hogy a kenyérből jóllakni azt jelenti, hogy jézus tanításait a szívünkre venni. Holott a kenyérből jóllakni az azt jelenti, hogy ... DOBPERGÉS ... kenyérből jóllakni. Nagyon durva mi?
Magyarul a tanítványok nem azért csatlakoztak Jézushoz mert láttak tőle valami jelet hanem azért mert etette őket.
Sziasztok!
Csatlakozom a 3-as hozzászólóhoz. Nézd meg kedves Kérdező, mekkora tömeg hallgatta Jézus tanításait, akiket utána csodálatos módon jóllakatott! A Szentírás feljegyzése szerint "5000 férfi volt az asszonyokon és a kisgyermekeken kívül." Majd ezután 12 kosárra való maradékot szedtek még össze. Máté 14: 19-21.
És vajon ezek az emberek konkrétan utána a tanítványai is lettek? Egyáltalán nem.
Szóval az I.sz-ban az embereket nagyrészt Jézus csodái és a nekik ebből származó haszon érdekelte.Az áldozatokat, amit a tényleges követése kívánt volna, már nem vállalták fel, csak nagyon kevesen.
"itt nem a mennyei kenyérrel való táplálásról van szó tehát úrasztala Úrvacsora-az elégítí meg valósan a lelket....."
Ismét egy tökéletesen értelmetlen mondat. Gondolom nagyon megelégítette a lelked.
"jel" nem egyenlő "csoda"
A csoda mindig természetfeletti dolog. A jel viszont lehet bármilyen esemény, történés, tárgy, szó, stb, ami valamilyen önmagán túlmutató jelentést hordoz.
Pl. jel volt a bepólyált csecsemő a jászolban, jel volt Júdás csókja, jel az, hogy az Úr éppen 3 napig volt a sírban, se több, se kevesebb. Ezek a dolgok mind jelképesen mutatnak valamire, amit felfoghat, "akinek van füle" a hallásra.
Ezért azok, akik a kenyérszaporítás CSODÁJA miatt mentek a Felkenthez, valójában csak a szenzáció, illetve annak gyakorlati haszna (ez az ember a semmiből képes etetni minket ingyen) láttán csatlakoztak. Nem pedig a jelek megértése következtében, melyek rámutattak, hogy ez a személy a megígért Messiás.
3/
A kedves anonim válaszoló (3/) talán még nem vette észre, hogy János evangéliumának stílusa teljesen eltér a többi háromtól. És talán nem jutott eszébe, hogy nemcsak évekkel az események után lett írásba foglalva szemtanuk, talán nem is közvetlen elbeszélése alapján. És talán arra se gondolt, hogy János evangéliuma lehet egyáltalán nem eredei, hanem egy későbbi kísérlet a keresztény tanok gnosztikus átalakítására.
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!