Vallásosak, ti hisztek Jézus második eljövetelében? Mit tanít erről a vallasotok, mivel fog járni? Beszéltek erről egyáltalán? Kérlek, írjatok vallást is!
A Biblia irja.
Hogy milyen módon történt meg, (némelyek szerint még nem történt meg),azt már másként gonolják némelyek, pedig az erre vonatkozó jelek is bizonyitják ennek helyes értelmezését.
Jézus jelenlétét a következők jelzik, de ez még nem az Uralmának Kezdete.
1, Háború az égben, amit Mi nem láthattunk, csak érzékeljük, hogy megtörtént: Sátán helyzetét, a földre korlátozzák, amivel kizárólag a földön tud "keménykedni"
2, megkezdődnek a földön a világméretű "jaj kiáltások" mivel a Földön mindenhol, megnövekedett mértékben és módon zajlanak Háborúk, katasztrófák, élelmiszerhiányok, járványos betegségek, sorozatosan.
3, Ezek közben Elkezdődik, az Isten királysága jó hirének hirdetése Jézus vezetése alatt, hogy a begyűjtő munka megtörténjen.
Jézus jelenléte, és az Uralmának megkezdése, nem ugyan azt jelenti.
A vallásom alapján jezus második eljövetele egy szimbólum, ami a szívemben zajlik.
Nekem már eljött. És nektek?
Béke.
Kedves Kérdező!
Nem tartozom a kereszténységen belül névvel nevezett valláshoz.
Olvasom a Bibliát, gondolkodom, és beszélgetek keresztény és nem keresztény emberekkel időnként erről. Persze, keresztényekkel többet. :)
Az eszkatológián (végidők tana) belül több álláspont is van: pre-, post- és amillennista.
A premillennista azt állítja, hogy Jézus az 1000 éves királyság elején jön vissza, a postmillennista, hogy a végén, az amillenista pedig tagadja Jézus második visszajövetelét, mert úgy gondolja, már abban élünk. Ide sorolható több középkori szemlélet is, amely a "Szent háború" vagy keresztes háborúk kezdeti indokait is adták. Nem megyek bele.
Én a premillannista álláspont mellett tettem le a voksom és tartom is.
Ez az álláspont az elragadtatást a nagy nyomorúság elé helyezi, valamint többek között az 1000 éves királyságba helyezi az ábrahámi szövetség Nílustól az Eufráteszig terjedő terület zsidóknak adását is.
Amit észrevettem, hogy keverni szokták Jézus második eljövetelét Jézus második visszajövetelével. Más szó, így a jelentés is más.
Szóval a kérdésedre válaszolva az én álláspontom:
A kegyelem vagy Egyház korának (most ebben vagyunk) végét jelző dolgok:
1. hitehagyás, ami többek között jelenti a Szentháromság tagadását, Krisztus testetöltésének tagadását és Krisztus visszajövetelének tagadását a kereszténységen belül
2. ez a gondolkodás látszik meg a tettekben, ami a 2.Timótheus 3,1.-5.-ben van felsorolva (Talán ismered, azzal zárja, hogy "akik a kegyesség látszatát megtartják ugyan, de annak erejét megtagadják".)
3. az ökumenikus egyházra való felkészítés - itt szervezeti és tanbeli egységesítésről van szó kereszténységen belül, nem arról, hogy személyek elfogadják egymást. Valami olyan, mint hogy egy cég hitvallásáról vagy a dolgozói véleményéről van-e szó. Az Egyház a Bibliában nem egy hivatalosan elismert szervezet, hanem emberek közösségéből áll, ami az Istennel való személyes szeretetkapcsolatból fakad. Vannak, akik ezért mondják, hogy az "Antikrisztus helyének előkészítői", akik az egyházak hivatalos közeledését "csinálják". Sok keresztény gondolkodik úgy emellett, hogy nem az állam elismerése teszi őket Krisztus Testének tagjaivá, így ha az állam ezt elutasítja a hivatalos elismerést, nem zavarja őket. Nem megyek bele...
Szóval amikor ezek megvannak - ahogy ma megvannak - jön az elragadtatás, azaz Jézus első visszatérése, második eljövetele (az első a testetöltés volt kétezer éve). (1.Thesszalonika 4,13.-18.) "Kiáltás, trombita hangzik" majd előtte - ne kérdezd, ez mit jelent, csak tippelni tudok -, és a halottak is feltámadnak, de csak azok, akik Krisztusban haltak meg (első feltámadás). A feltámadottak és a Krisztusban élők együtt elmennek Jézussal az Úr színe elé. Ez az első ítélet, a "fehér trón" ítélet, a hívők ítélete. Az elragadtatásról Pál az 1.Korinthusi levélben is ír.
Ez után jön a nagy nyomorúság, az Antikrisztus uralma, az ítéletek (trombiták és poharak). Majd az armageddoninak mondott csata, ahol a "kelet" és "nyugat" hadseregei összecsapnak - ez Jézus második VISSZAjövetelének ideje -, a fenevad veszít, az Antikrisztus és a hamis próféta "a tűz tavába vettetik". Ezt szokták összekeverni az utolsó ítélettel, pedig az odébb van még.
Ez után a túlélőkből és a Jézussal visszatértekből lesz az ezeréves királyság. És a sztori folytatódik...
Ez nem egy egyszerű téma. :)
Ismétlem, én a premillennista időrendet írtam le, nem a kőbe vésett igazságot! Van, aki másként gondolja, ezt is említettem. Egy álláspontot írtam le, mert ez volt a kérdés, ezért nem kívánok vitatkozni. Mások is írják le nyugodtan, hogyan gondolják.
Szóval időnként előkerül a téma köztünk, de főként nem erről beszélgetünk, mert ez a jövő, és inkább a jelenben szeretünk élni. A jelenben is van épp elég téma, amiről lehet beszélni és kutatni. Vannak, akiket annyira a jelen köt le, hogy ezt a felsorolást nem is tudnák leírni. De ettől még szeretik Istent és nagyon értékes emberek, értékes tagjai a társadalomnak is, sőt még műveltek is. Nem vagyunk egyformák, és ez tök jó!
Köszi a kérdést! :)
Jézus kétszer fog "eljönni".
Először nem láttatja magát, hanem elragadja a Mennybe az Egyházát (nem konkrét felekezetre kell gondolni, hanem azokra, akik hiszik és vallják, hogy Jézus a Krisztus, az élő Isten fia, aki meghalt a kereszten, és hisznek az Ő engesztelő áldozatában). A második eljövetel akkor fog történni, amikor Jézus láttátja magát, szemmel látható lesz, jönnek vele az angyalok, és az elragadottak is. Ez fog történni az armageddoni csata végén, ahol a visszaérkezett mennyei hadsereg legyőzi az Antikrisztus egybegyűjtött seregét, akik éppen Izrael ellen harcolnak.
Igen, a világ folyamatosan efelé halad.
Krisztus második eljövetele gyakorlatilag az, mikor őt teljes hatalmában mindenki látja és ezt az isteni dicsőséget mindenki meglátja, nem csak az üdvözültek, hanem az élők is - sőt még az elkárhozottak is.
Ez az utolsó ítélet, amikor mindenki számára nyilvánvalóvá válik a saját sorsa, miben hibázott, mit mulasztott el, bűneinek milyen következményei lettek, mondhatnánk úgy is, hogy a saját életünket és a világ rendjét is teljes összefüggéseiben meglátjuk, megértjük, a Szentháromság Egy Isten fényében. Az igazak kerülnek az örök boldogságra, a gonoszok meg az örök kárhozatra.
Beszélünk erről igen. Régen többet beszéltünk, fontos téma, igaz nem könnyű.
Latin rítusú katolikus vagyok
Szia,
Adventista vagyok, várom Krisztus második dicsőséges eljövetelét.
Jézus Krisztus újbóli eljövetelének reménysége és várása nemcsak hitbuzgó keresztényeknek az eszméje, hanem egyértelmű, sokszor megismételt, isteni ígéret a Bibliában.
A Szentírás szerint Isten Fiának először emberként, isteni hatalmát letéve kellett eljönnie Földünkre, másodszor azonban isteni hatalommal és dicsőséggel jelenik meg, egy végső igazságszolgáltatásra és szabadításra, Isten országa hatalomátvételére.
Jézus maga is igen világos kijelentéseket tett erről első eljövetelekor. Néhány példa:
Kajafás főpapnak és az egész ítélkező főtanácsnak mondta, szokása szerint „az ember Fiának” nevezve magát: „Meglátjátok majd az ember Fiát ülni a hatalomnak jobbján, és eljönni az ég felhőivel.” (Márk 14,62)
Tanítványait pedig így vigasztalta: „Ne nyugtalankodjék a ti szívetek... elmegyek... és ismét eljövök, hogy magamhoz vegyelek titeket... Ti azért most ugyan szomorúságban vagytok, de ismét meglátlak majd titeket, s örülni fog a ti szívetek, és senki el nem veszi tőletek a ti örömötöket.” (János 14,1–3; 16,22)
Jézus visszajövetele azért is szükségszerű, mert a megváltás munkája csak általa lesz teljessé. A haláltól és a bűn minden következményétől való végső és teljes szabadítás kapcsolódik hozzá. A Biblia szerint ugyanis Jézus második eljövetelekor, illetve azt követően történnek a következő események:
-az utolsó ítélet,
-a megváltottak szabadulása a halál fogságából (az ún. első feltámadáskor),
az egész földi történelem kiértékelése a megváltottakkal együtt (az ún. millennium, az ezeréves időszak folyamán),
-a megváltás kegyelmét visszautasítók ítéletének meghirdetése és annak végrehajtása (az ún. második feltámadás idején, a „második halál” által),
-a Föld újjáteremtése eredeti, bűneset előtti állapotában, és örökségül adása az emberiség megváltott, megmentett maradékának.
Ezért - meggyőződésem szerint - a keresztény hit döntő része a Jézus visszajövetelében való reménység. Ez tükröződik Pál apostol alábbi kijelentésében is, amely tömören összefoglalja, hogy mit tartalmaz az evangélium, a jó hír, melyet a keresztények vallanak és hirdetnek:
„Megjelent az Isten üdvözítő kegyelme minden embernek, amely arra tanít minket, hogy... mértékletesen, igazán és szentül éljünk a jelenvaló világon, várván ama boldog reménységet... a megtartó Jézus Krisztus dicsősége megjelenését.” (Titus 2,11–13)
Üdv. Péter
#5
Az utolsó ítélet után akkor a földön nem marad senki? Vagy félreértettelek?
#2
Milyen vallású vagy?
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!