Valaki elmagyarázná ezt normálisan? Miért van menny és pokol?
Nemrég olvastam pár dolgot vallásokkal kapcsolatban és volt egy mondat ami elgondolkodtatott és nem igazán tudom hova tenni. Egy bibliából kiragadott mondat volt ami így szól:
„a bűnért járó fizetség a halál” és: „mert aki meghalt, megszabadult a bűntől”.
Az én értelmezésem szerint ez azt jelenti hogy a halál feloldoz a bűneink alól. Akkor nem igazán értem a pokol milyen célt szolgál ha a halálunkkal "megszabadulunk" a bűneinktől. (Hozzá tenném, hogy ateista vagyok nem igazán értem ezeket a dolgokat csupán érdekel)
Egy monda szerint volt Isten és Lucifer. Egy Lucifer rájött hogy minden Istené és több dolgot akart magának, így elfoglalta a földet miközben Isten aludt. Osten felkelt és száműzta Lucifert a Föld közepébe, ott van a birodalma a Pokol.
Ha meghalsz állítólag a tisztítótűzben szabadulsz meg a bűneidtől, amu pokolra utal, de egy szerzetes testvér nekem azt mondta h az ember megtisztul beneitől azonnal, és a testvérek fogják azokat megszenvedni.
Valami ilyesmire emlékszzem. Nem 100%
A Biblia Ó-és Újszövetség sokszor egymásnak mond ellent.
Ha már el akarják hitetni h létezik az egész akkor erre figyelhettek volna.
Halálunk után elkezdünk haladni az Én felé.
Csak tapasztalatokat viszünk és abból is csak a jókat. A rossz dolgok hátramaradnak. Így fejlődik az Én.
Viszont az Én felé sok sík van, melyből a fizikai testünkhöz a legközelebbi az asztrális. Ezen a síkon érzelmekkel találkozunk. Ha jóérzésű ember voltunk, akkor rövid ideig maradunk és az sem lesz kellemetlen.
Ellenben, ha rossz érzésű ember voltunk, ráadásul az életünk is idő előtt ért véget, mert mondjuk kivégeztek, akkor hosszan fogunk a síkon maradni és a negatív dolgok fognak hatni asztrális testünkre. Ez egyenlő a pokollal.
De végső soron tovább megyünk, csak sokkal kevesebb tapasztalattal.
A biblia és minden más vallás egy tanításból ered, csak az emberek saját céljaikhoz igazították.
Magamról én is azt mondanám, hogy ateista vagyok (bár megkeresztelve, de ezt a keresztet nem gyakorolva), de nem hitetlen.
Szia
Ahhoz képest, hogy ateista vagy,logikusan összeraktad azt, ami a Bibliában meg van írva.
mert valóan így van:"Az én értelmezésem szerint ez azt jelenti hogy a halál feloldoz a bűneink alól. Akkor nem igazán értem a pokol milyen célt szolgál ha a halálunkkal "megszabadulunk" a bűneinktől"
A halállal az ember lefizette az "árát" az összes bűnének amit elkövetett ez élete során. Mert nem létezik bűn nélküli élet egyetlen ember számára sem jelenleg a földön. „A bűn zsoldja a halál” írja a Róma 6:23, ahogyan idézted is. A halál után Istennél van a lehetőség, a hatalom, hogy feltámassza az embert vagy sem.
A "menny"-et a Biblia égnek, vagy egeknek nevezi.
A Bibliában az ég szónak több jelentése is van. Néhány példa:
Az 1Mózes 1:20-ban a teremtési beszámoló azt mondja a madarakról, hogy „a föld felett (repülnek) az égbolt színén”. Itt egyértelműen a föld légköréről, a szemmel látható égről beszél.
Az Ézsaiás 13:10 a világűrre utal, amikor a következőket említi meg: „az ég csillagai és annak Keszil csillagképei”.
A Biblia Isten lakhelyeként nevezi meg az eget, és az angyalokról is úgy beszél, mint akik az égben vannak (1Királyok 8:30; Máté 18:10). Itt nemcsak metafora az ég szó, hanem egy konkrét helyet jelöl.
Pokol
Sok régebbi protestáns és katolikus fordítás ezzel a szóval adja vissza a héber seʼólʹ és a görög haiʹdész szavakat (KJ, Dy, Kár., B.–D., Káldi). Ezek a fordítások azonban nem következetesek, mivel más szavakat is használnak az eredeti szavak visszaadására, például „sír”, „verem”, „halál”, „alvilág”, „holtak országa”, „holtak hazája”, „koporsó”. A modernebb fordításokban már a héber seʼólʹ és a görög haiʹdész szavak betű szerinti átírása található (AS, RS, ÚV).
A „pokol” szó napjainkban használatos értelmét jól mutatja Dante Isteni színjáték c. műve, illetve Milton Elveszett Paradicsom c. írása. A szó mai jelentése teljesen más, mint az eredeti nyelvű szavaké. Azonban az az elképzelés, hogy a „pokol” a tüzes gyötrelem helye, már jóval Dante és Milton napjai előtt kialakult.
Pokol abban az értelemben nem létezik, ahogy hibásan tanitják némelyek. A Pokol az ember sirgödre, ahova eltemetik, vagy ahol az életét veszti, ez lehet a tenger is.
Már maga az első mondat amit irtál, eleve megadja a választ.
Isten az jelenti ki, hogy a halállal, vagy is az élet megvonásával fizetünk a bűnért. Ha Az élet megszünése után egy másik testben életet adna, hogy abban valamilyen büntetést kinzást alkalmazzon az élőnek, azt Isten nem tenné, nem is mondott ilyet, és nem lenne egyensúlyban az elkövetett bűn, a büntetéssel.
Tehát Isten a bűn elkövetéséért, megvonja az életet, vagy is az ember meghal. Ádámnak azt mondta, ami mindenkire vonatkozik mint következmény, hogy ha bűnt követ el visszatér oda ahonnan jött. Nem mondta, hogy máshova megy más életformában fog létezni, hogy további bünettést szenvedjen el, mert emberként nem álta meg a helyét. Maga Jézus is kijelentette ezt, még is mást mondanak, tanitanak, mint amit Jézus határozottan kijelentett.
(János 8:23) . . .„Ti innen a földről vagytok, én pedig felülről vagyok. Ti ebből a világból vagytok, én nem ebből a világból vagyok.
Az ember rendeltetése Földi, nem jött az égből és kapott fizikai testet. Ezt kizárólag csak Jézus mondhatta, el magáról. Ha ez nem igy volna, Jézus nem mondott volna ilyet. Egyszerűen meghamisitják, vagy nem veszik figyelembe Jézus szavait, tanitásait, ahogy sok mindent, ezekkel kapcsolatban.
Jézus, és a Biblia irók azon tanitásait, szavait magyarázzák ebbe, hogy szó van a "gyehenna tüzéről", és az "örökké kinozzák" kifejezés.
De ezek nem ezt jelentik. Isten igazságos az itéleteiben, és egy 40-70 év alatt elkövetett bűnt, nem fog örök időkig tartó büntetéssel megtorolni. Ez ellenkezik az igazságosságával, és legfőkép a szeretetével.
A tisztitótűz pedig azért hamis, mert Jézus megváltó halála, olyan magas értékű, hogy fedezi azoknak az akaratlanul elkövetett hibáit, akik nem élnek vissza ezzel.
Ha lenne a tisztitó tűz, akkor Jézus halálának nincs értéke, legalább is nem sokat jelentene, hogy ilyen retorziókat kell még alkalmazni. Egyáltalán mért halt volna meg, milyen áldozat ez?
Ezeket az igéket a Pál apostol rómaiakhoz írt levele 6. fejezetében találod meg. Csakhogy ha ezeknek az igéknek megnézzük a szövegkörnyezetét,akkor teljesen más képet fogunk kapni.
Róma6/7
Mert aki meghalt, felszabadult a bűn alól.
Róma 6/23
Mert a bűn zsoldja halál; az Isten kegyelmi ajándéka pedig örök élet a mi Urunk Krisztus Jézusban.
Róma levél 6/1
Mit mondunk tehát? Megmaradjunk-é a bűnben, hogy a kegyelem annál nagyobb legyen?
2
Távol legyen: akik meghaltunk a bűnnek, mimódon élnénk még abban?
3
Avagy nem tudjátok-é, hogy akik megkeresztelkedtünk Krisztus Jézusba, az ő halálába keresztelkedtünk meg?
4
Eltemettettünk azért ő vele együtt a keresztség által a halálba: hogy miképpen feltámasztatott Krisztus a halálból az Atyának dicsősége által, azonképpen mi is új életben járjunk.
5
Mert ha az ő halálának hasonlatossága szerint vele eggyé lettünk, bizonyára feltámadásáé szerint is azok leszünk.
6
Tudván azt, hogy a mi ó emberünk ő vele megfeszíttetett, hogy megerőtelenüljön a bűnnek teste, hogy ezután ne szolgáljunk a bűnnek:
7
Mert aki meghalt, felszabadult a bűn alól.
Hogyha pedig meghaltunk Krisztussal, hisszük, hogy élünk is ő vele.
8
Hogyha pedig meghaltunk Krisztussal, hisszük, hogy élünk is ő vele.
9
Tudván, hogy Krisztus, aki feltámadott a halálból, többé meg nem hal; a halál többé rajta nem uralkodik,
10
Mert hogy meghalt, a bűnnek halt meg egyszer; hogy pedig él, az Istennek él.
11
Ezenképpen gondoljátok ti is, hogy meghaltatok a bűnnek, de éltek az Istennek a mi Urunk Jézus Krisztusban.
12
Ne uralkodjék tehát a bűn a ti halandó testetekben, hogy engedjetek néki az ő kívánságaiban:
13
Se ne szánjátok oda a ti tagjaitokat hamisságnak fegyvereiül a bűnnek; hanem szánjátok oda magatokat az Istennek, mint akik a halálból életre keltetek, és a ti tagjaitokat igazságnak fegyvereiül az Istennek.
14
Mert a bűn ti rajtatok nem uralkodik; mert nem vagytok törvény alatt, hanem kegyelem alatt.
15
Mit is tehát? Vétkezzünk-é mivelhogy nem vagyunk törvény alatt, hanem kegyelem alatt? Távol legyen.
16
Avagy nem tudjátok, hogy akinek oda szánjátok magatokat szolgákul az engedelmességre, annak vagytok szolgái, akinek engedelmeskedtek: vagy a bűnnek halálra, vagy az engedelmességnek igazságra?
17
De hála az Istennek, hogy jóllehet a bűn szolgái voltatok, de szívetek szerint engedelmeskedtek a tudomány azon alakjának, amelyre adattatok.
18
Felszabadulván pedig a bűn alól, az igazságnak szolgáivá lettetek.
19
Emberi módon szólok a ti testeteknek erőtlensége miatt. Mert amiképpen oda szántátok a ti tagjaitokat a tisztátalanságnak és a hamisságnak szolgáiul a hamisságra: azonképpen szánjátok oda most a ti tagjaitokat szolgáiul az igazságnak a megszenteltetésre.
20
Mert mikor a bűn szolgái valátok, az igazságtól szabadok valátok.
21
Micsoda gyümölcsét vettétek azért akkor azoknak, amiket most szégyenletek? mert azoknak a vége halál.
22
Most pedig, minekutána felszabadultatok a bűn alól, szolgáivá lettetek pedig az Istennek: megvan a gyümölcsötök a megszenteltetésre, a vége pedig örök élet.
23
Mert a bűn zsoldja halál; az Isten kegyelmi ajándéka pedig örök élet a mi Urunk Krisztus Jézusban.
A halál nem oldoz fel bennünket a büneink alól,mint ahogy azt néhányan az előttem szólók közül írták.Nem állja meg az a tanítás a helyét hogy ha én meghalok,akkor büneim már meg vannak bocsátva.
János evangéliuma11/25
Monda néki Jézus: Én vagyok a feltámadás és az élet: aki hisz én bennem, ha meghal is, él;
26
És aki csak él és hisz én bennem, soha meg nem hal. Hiszed-é ezt?
Tehát Jézus nem azt mondja,hogy aki meghal bünei meg lesznek bocsátva.Hanem azt mondja,hogy aki hisz énbennem soha meg nem hal.Ez nem a fizikai halálunkról szól.Aki hisz énbennem ha meghal is él.Mert Jézus Krisztus az egyedüli út az Atyához.(János evangéliuma14/6
Monda néki Jézus: Én vagyok az út, az igazság és az élet; senki sem mehet az Atyához, hanemha én általam).Az ő drága vére az egyedüli ami képes a te büneidet is eltörölni és a te lelkedet megmenteni.Az ő drága vére ami értünk lett kiontva.
Nem a halál oldoz fel a bűneink alól, hanem az a bűnbánat, aminek következménye a gondolkodási módunk megváltoztatása. Az Isten pedig csak akkor tud feloldozni a bűnök alól, ha megbántuk azokat! Ha nem bánjuk meg, akkor az Isten is tehetetlen ott!
Jézusnak ezek voltak első szavai az emberiséghez:
Márk1.15. és (ezt) mondta: betelt az idő és (már) közel van az Isten királyi uralma, változtassátok meg gondolkodásmódotokat és higgyetek az evangéliumban (örömhírnek)
Amit a szívedben hordozol az életed során, a halálod után az fog hordozni téged! A mennyország volt a szívedben, akkor a halálod után a mennyország fog hordozni magában, ha az életedben a poklot hordoztad a szívedben (gyűlöletet és irgalmatlanságot) akkor halálod után a pokol fog magában hordozni. Ez itt a földön dől el, hogy a mennyországba, vagy a pokolba kerülsz.
Jézus pedig az Atyát a tékozló fiú történetében (Lk.15.11-31) mutatta be:
A tékozló fiú történetében, lényegében, a fiú apjának képében, annak a mennyei Atyának képét rajzoltam meg, aki mérhetetlen szeretettel és részvéttel van a megtért bűnös iránt.
Ti a mennyei Atyát olyan IGAZSÁGOS BÍRÓNAK ismeritek, akinek kezébe, szeme elé kerülni, félelmetes dolog. Ez részben igaz. Azért igaz részben, mert aki bűneivel nem törődve kerül eléje, az látva jóságos szeretetének sugárzását, ez annyira bántja, hogy egyenesen inkább a poklok poklát választja, csak ne kelljen olyan lelkileg összeroncsolt állapotában e szeretetfényben lennie. Tehát nem olyan értelemben IGAZSÁGOS BÍRÓ a mennyei Atya, hogy bárkit is büntetni akarna gonoszságáért, hanem olyan értelemben, hogy mindenki önbíráskodásra kényszerül az Ő szeretetének felismerése folytán.
A tékozló fiú apjában tehát azt akartam tudomásotokra juttatni, hogy nincs büntető Isten. Csak szerető Isten van, akinek mérhetetlenül fáj az, ha egy gyermeke azzal bünteti önmagát, hogy rosszat tesz.
Meg kell mondanom, hogy az Általam elétek festett atya-képet Istenről a mai napig sem fogadtátok el. Inkább kitaláltátok a megváltó és kiengesztelő kereszthalálom gondolatát, csak ne kelljen olyan gondolkodás-átalakítást végeznetek, melyet természetszerűen követnie kell olyan magatartásnak, mely az Általam bemutatott ÚT vállalásával egyenlő.
E magatartásotoknak mérhetetlen sok káros következménye van. A legnagyobb e sok közül az, hogy így képesek vagytok felmenteni magatokat az igazi megtérés alól, s minden ez irányú kötelezettséget rám hárítotok. Mintha számotokra és az Isten számára elég lenne egyetlen keresztény módon megélt élet az emberiség történelmében, az Enyém. Mintha nektek, a ti üdvösségetek eléréséhez elég lenne az, hogy csupán elhiggyétek azt a történeti igazságot, hogy Engem valamikor, mert szeretetből Atyám iránt és irántatok, mindent vállaltam, keresztre feszítettek.
Ez bizony több mint szégyen, mert ezzel éppen a lényeget, Engem, mint UTAT tagadtatok meg, s lett a ti úgynevezett MEGVÁLTOTT életetek karikatúrája és nevetség tárgya az Én életutamnak, a meg nem váltott, tehát a nem keresztény világ szemében. Mindez annak következménye, hogy nem ismertek sem Engem, sem az Atyát.
PEDIG ÉN ŐT a tékozló fiú atyjában bemutattam nektek. "
Jézus; A HANG- könyv 366
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!