Egy izraelita hívő ember mit ért az alatt, hogy ". ellenségeskedést szerzek közötted és az asszony között, a te magod között, és az ő magva között"?
Mi lehet itt az "asszony magva, magja"?
Keresztények rávágják, hogy Jézusra, a Messiásra utal, DE a kereszténység előtt,az izraeliták, mikor e szakaszt olvasták a Tórából, mit értettek ebből?
Mit jelenhet a Tóra szellemiségében az asszony magja? Valami szimbólum ez?
Szia #1. Most komolyan, főleg, ha zsidó vagy, itt az igében az is van, hogy "ő a te fejedre tapos...", de mióta van az emberiség abban a helyzetben, hogy a "kigyó", vagy az Ellenség fejét tapossa? Mindha mindez, amióta a világ ez fordítva van!?
Komoly a kérdésem, mert egy keresztény haveromnak elemi szinten magyaráztam, hogy a vallásos izraeliták szerint, és maga a Tóra ls a Próféták szerint, az "Ószövetség" szerint az izraelitáknak beigért Messiás egy hús-vér apától és anyától fog származni, megszületni és ezt a tényt aláhúzzák a bibliában fellelhető családfák! Dávidnak tett igéret is azt igazólja, hogy Dávid magvából származik majd a Messiás A-PA-I ágon, tehát lesz FÖLDI apja a Messiásnak, nem , mint a kereszténység Messiásának.
És a haverom ezzel az igével "fogott meg", hogy az ószövetségben is van útalás a "szűznemzésre"!! Asszony "magja"... NEM TUDOM elképzelni, hogy itt, ez a "mag" egy Messiásra utalna, és ezért lennék kiváncsi, hogy aki jól ismeri a Tórát, az "ószövetséget", mit tud, vagy mit gondól erről az "asszony magjáról"??
Szia #4.
„Reménykedjél Jehovában és tartsd meg útját, és ő felmagasztal téged, hogy birtokba vedd a földet. Meglátod, amikor kivágják a gonoszokat” ZSolt 37:34.
Ennak a reménynek az alapját már az emberi család történetének korai szakaszában lerakták. A kertről vagy Paradicsomról írt héber nyelvű beszámoló, olyan történet, amelyben az első két ember a Teremtőjöktől való elfordulásáról, majd ítéletéről szól, az 1Mózes 2:7—3:24verseiben.
Miután Ádám meghallotta Isten elítélő szavait, amelyeket személyesen őreá mondott ki, hallotta a reménység szavait is a leszármazottaira vonatkozóan.
Több mint 4000 évvel később Pál apostol ihletés alatt ezt írta: „Egy ember által jött be a világba a bűn és a bűn által a halál és ilyenformán a halál minden emberre átterjedt, mert mindannyian vétkeztek” Róma 5:12.
Egy Lukács nevű orvos evangéliumának 3-ik fejezetében visszavezeti Jézus leszármazási vonalát egészen Ádámig, aki az Édenből való kiűzetése előtt hallotta Jehova reménység-üzenetét Lukács 3:23–38.
Mik voltak ennek a reményt keltő Istennek azok a szavai? Az Ádám bűnében részes „kígyó”-hoz Isten így szólt: „Ellenségeskedést támasztok közted és az asszony között, a te magod és az ő magva [leszármazottja] között. Ő a fejedet zúzza szét, te pedig a sarkát zúzod szét” 1Mózes 3:14, 15. Talán csodálkozol, hogyan lehetett ezeket a szavakat úgy mondani, hogy reményt keltsenek. Először is megtudjuk belőle, hogy „a kígyó” az, akinek a fejét szét kell zúzni.
A Jelenések 12:9-ben ezt olvassuk: „Levetették tehát a Nagy Sárkányt, az Őskígyót, akit Ördögnek és Sátánnak neveznek, aki az egész lakott földet félrevezeti; levetették őt a földre és az angyalait vele együtt levetették.” Igen, „a kígyó”, aki Édenben belekeveredett az ügybe, nem más, mint az a gonosz szellemi teremtmény, aki mint Sátán, az Ördög ismeretes. Ez a jelképes kígyó nem csupán angyalokat szerzett magának a mennyben, hanem egy „mag” is az övé itt a földön, egy „mag”, amely a rendelt időben vele együtt ki lesz törölve a létből.
A jelképes kígyó fejének szétzúzásáról szóló isteni ígéret valósággal szívet melengető reménységet tárt az emberi család elé, amelynek még azután kellett megvalósulnia. Hogy miért, azt megláthatjuk az 1Mózes 3:15 további szempontjainak vizsgálatából. Ott az asszony „magva” is szerepel. Ennek a „mag”-nak a kiléte sokáig a titokzatosság leplével volt beborítva. De az viszont világos volt, hogy Jehova Isten ellenségeskedést támaszt a még nem ismertetett „mag” és a jelképes kígyó és annak istenellenes „magva” között. Győzelem ígérete hangzott el, sőt biztosítása a győzelemnek „az asszony magva” számára. Ez a győzelem reménységként állt az emberiség előtt. Így az emberi család tagjai reménységüket vethették „az asszony magva” eljövetelébe.
Évszázadok múlva Isten kinyilatkoztatta, hogy ez a „mag” az ő egyetlen-nemzett Fia, akit azért küldött a földre, hogy a Messiássá legyen és életét váltságáldozatul ajánlja fel: 1Mózes 22:17, 18; Galata 3:16; 1János 2:2; Jelenések 5:9, 10.
Ennyi röviden, és dióhéjban.
"Komoly a kérdésem, mert egy keresztény haveromnak elemi szinten magyaráztam, hogy a vallásos izraeliták szerint, és maga a Tóra ls a Próféták szerint, az "Ószövetség" szerint az izraelitáknak beigért Messiás egy hús-vér apától és anyától fog származni, megszületni és ezt a tényt aláhúzzák a bibliában fellelhető családfák! Dávidnak tett igéret is azt igazólja, hogy Dávid magvából származik majd a Messiás A-PA-I ágon, tehát lesz FÖLDI apja a Messiásnak, nem , mint a kereszténység Messiásának." - ennek nem létom bibliai alapját. Vagy alá tudod támasztani ezt az elképzelést a Bibliából?
Tökéletlen apától nemszülethet Messiás, mert akkor az is örökli a tökéletlenséget, éppen ezért kellet a szent szellem segítségével megszületnie a Megváltónak. Annak olyan tökéletesnek kellett lennie mint Ádámnak a bűnbeesés előtt.
A bűne következtében Ádám eljátszotta tökéletes emberi életét. Ahhoz tehát, hogy az ember ismét visszanyerhesse tökéletes életét, egy másik tökéletes ember életére volt szükség, hogy kiegyenlítse vagy visszavásárolja azt, amit Ádám elveszített. Ez a magyarázat arra, hogy miért nem szerezhette meg a váltságdíjat Ádám egyetlen leszármazottja sem. A Zsoltár 49:8, 9 azt írja: „Önmagát senki meg nem válthatja, senki sem fizethet az Úrnak váltságdíjat. Az élet ára túl magas volna, meg nem fizetheti senki soha” (Katolikus fordítás, 1973).
Pál szembeállította Krisztust Ádámmal:1Korintusz 15:45–49
" Így is van megírva: „Az első ember, Ádám, élő emberré* lett.” Az utolsó Ádám életadó szellemmé lett. De nem a szellemi az első, hanem a fizikai, és utána következik a szellemi. Az első ember a földből való volt, és a porból alkották. A második ember az égből való. Amilyen volt a porból alkotott, olyan a többi porból alkotott is, és amilyen az égi, olyan a többi égi is. És ahogy hasonlítunk arra, akit a porból alkottak, úgy hasonlóvá fogunk válni ahhoz is, aki égi."
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!