Miről szól a Máté evangélium 5. fejezetének a vége?
"
"40 És aki törvénykezni akar veled és elvenni a te alsó ruhádat, engedd oda néki a felsőt is.
41 És aki téged egy mértföldútra kényszerít, menj el vele kettőre.
42 Aki tőled kér, adj néki; és aki tőled kölcsön akar kérni, el ne fordulj attól."
Ha egy keresztényt meg akarnak erőszakolni, akkor nem szabad ellenállni? És ha a barátnőjét? Át kell ölelni a támadót?
Mit tehetsz akkor, ha a rablóknak sikerül bejutniuk a házadba, és szembetalálod magad velük? Ne felejtsd el, hogy az élet fontosabb, mint az anyagi javak. Ha veszélyes bűnözőkkel állnak szemben, ez megmentheti az életüket, vagy más jótékony hatással járha
Természetesen az együttműködésnek is van határa. Jehova szolgái nem működnek együtt semmi olyan dologban, amely sérti Isten törvényét. Például egy keresztény nem fogja önként hagyni, hogy megerőszakolják.
Isten Fia azonban nem úgy gondolta, hogy az emberek soha ne keveredjenek peres ügyekbe, vagy megengedjék, hogy gonosz egyének valamilyen más formában szegénységbe döntsék őket. Megfigyelhetjük, hogy Pál apostol nem így értette Jézus szavait, mivel a római hivatalnokok előtt megjelent, hogy ,védelmezze és törvényesen elismertesse a jó hírt’.
A keresztények pereskedhetnek világi emberekkel vagy hatóságokkal, hogy megszerezzék, ami jogosan megilleti őket. Az ilyen eljárás során azonban nem harcias, hanem inkább békés magatartást tanúsítsanak. A mindennapi életben pedig a keresztényeknek engedékeny hajlamot kell kifejleszteniük.
41-es
Ahelyett, hogy csupán annyit tennél, amennyit minimálisan elvárnak tőled, keresd a módját, hogyan tehetnél többet. Tűzz ki célokat! Például hogy az elvártnál jobban vagy gyorsabban fogod elvégezni a feladatodat. A legapróbb részletekre is figyelj oda.
Tehát amikor Jézus arra ösztönözte a hallgatóit, hogy menjenek el még egy mérföldre, arra gondolt, hogy a törvényesen elvárt munkát minden neheztelés nélkül végezzék el
Rabbinikus szövegekben is találni utalást erre a népszerűtlen intézményre. Egy rabbit például arra köteleztek, hogy mirtuszt szállítson egy palotába. Előfordult, hogy valakitől elvették a munkásait, hogy más feladatot bízzanak rájuk, de közben fizetnie kellett a munkabérüket. Igénybe vehették a teherhordó állatokat és az ökröket.
Jézus azt az alapelvet szemléltette, hogy készségesen vessük alá magunkat a jogos követelményeknek, akár az emberi kapcsolatainkban, akár abban, amit a kormány követel tőlünk, ha az összhangban van Isten törvényével
42-
Jézus hallgatói bizonyára emlékeztek rá, hogy Isten törvénye megtiltotta az izraelitáknak, hogy zsidó társaiknak adott kölcsön esetében kamatot számítsanak fel.
Nagylelkűségre ösztönzött, arra, hogy részesítsünk másokat anyagi támogatásban.
Ez nem azt jelenti, hogy támogassuk a lustaságot.
ez igy onmagaban inkabb a bokezusegre buzdit
vagyis ne csak azt add meg masnak ami jogos hanem tobbet
errol szol az onzetlenseg es a szeretet
pontosan ebbol az is kovetkezik hogy akinek semmi "jogossaga" sincs (0) annak is adj, segits
de kovetkezik e ebbol az hogy akinek sokszorosa van annak is adnod kell? Mert kovetelozik? milyen jo fog szarmazni ebbol barkinek is?
el tudod donteni? mert szerintem egyertelmu,
Hogy bun partolasra nem buzditott
az onzetlenseg es szeretet epp ellentetes vele, hiaba tunhet ugy hogy nem
(mert "rossz" vagy ha a bunben nem segitesz, a bunt gatlod)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!