Hogy lehet az, hogy a bűnos/gonosz dolgokat is lehet jól csinálni ill. rosszul is? [Keresztény kérdés]
Ma reggel megnéztem az új (2019-es) Doom-t.
Mivelhogy keresztény vagyok, ezért nagyon távol áll tőlem a horror kategória, de a "régi idők" emlékéért metgnéztem, nem volt jobb dolgom.
És noha bűnös dolgokat néz nyilván ilyenkor az ember, bennem mégsem ez merült fel hanem az, hogy mennyire béna és gagyi lett a film...
Utána mégjobban elgondolkoztam azon, hogy ilyen téren hogy működhetnek a szellemi dolgok, egyszerűen csak furcsának találom azt a tényt, hogy nem csak jó és szent dolgokat lehet elrontani, hanem már az eleve bűnös dolgokat is, oly módon, hogy az még belőlem is kiváltja azt a bizonyos, "végtelenül gagyi" érzést...
Ha a bűnös/gonosz dolgot a rosszindulatú/rosszlelkű elrontja, akkor jót cselekszik. (Kettős tagadás = erős állítás.)
Ha így jót cselekszik, akkor fogja mardosni a lelkiismeret, hiszen szellemiségével ellenkezőt csinált.
Az a helyzet, hogy bármit el lehet rontani.
És - amint látod - nem a bűn/erény mozgatja egyedül a világot, mert akkor ez nem létezne.
Nem értem a horror mitől bűnösebb önmagában, mint bármilyen más fogyasztói film?
Szerinte vannak olyan filmek, melyek az ember épülését szolgálhatják. Én általában igazán filművészeti alkotásnak nem a Hollwoody rány dolgait nevezem.
De hogy miből mit tanulsz, mi segít valamit tisztábban meglátni, felismerni, megérteni az teljesen egyén és helyzet függő.
Ahogy az élet is mindenféle helyzeteket hoz, amikben saját szerepedet, és főleg feladatodat kell felismerni, úgy bármilyen mozgóképen megteremtett és eléd rakott helyzetből is tanulhatsz, olyat amitől Istenhez közeledsz.
A horrorból is.
A filmeket persze lehet szakmailag rosszul csinálni. Ez alatt én azt értem, hogy a filmes eszköztár lehetőségeihez mérten, az elért hatás nagyobb is lehetne.
Itt válik szét a szakmaiság és a művészet.
Szerintem a művészet a valóságot(egy részletét) adja vissza hitelesen, azaz Istenről beszél. Ehhez persze nagy segítség a szakmai ismeret, és tudás.
...de eredményeket lehet csupán szakmaiságból is elérni. És mint modtam, kire hogy hat az helyzet és embere válogatja. Nem ritka, hogy az alkotók szándékától távol eső hatást kelt.
Pesze a hollywoodi profizmus éppen attól profizmus, hogy nem bíznak semmit a véletlenre: A profit a cél, azaz anézőszám. Tehát a stílus,a kivitlezeés, a tartalom mind ezt szolgálja első sorban. Hogy lekössön, és legközelebb is elmenj, fizess.
Egyébként mi az hogy "bűnös dolgokat néz ilyenkor az ember"?
A filmben katonák harcolnak idegenek által megszállt, zomibvá lett emberekkel. Egyes meberek, pedig a todomány oltárán emberi életek feláldozásától sem riadnak vissza.
Tehát látni lehet embereket akik nem istennek tetsző dolgokat művelnek.
A film ettől bűnös? Abban az értelemben csak, hogy bűn van megjelenítve benne, de a film nem követ el bűnt. Szerintem bűnösségről csak az embernél lehet beszélni.
Tehát
1. Egyrélszt az alkotók tette kérdéses.
Bűn a dolgokat sz@rul csinálni. De Istennek nem tetsző dolgot sz@rul csinálni nem kevésbé bűn. Sőt az két bűn egymás után.
2. Másrészt, a néző tette.
Bűn értelmetlen dolgokkal fecsérelni az időt. Esetedben viszont hasznos tanulság, hogy vannak filmek amikre előre sejthetően nem szabad időt pocsékolni.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!