Miért van az, hogy az emberek nem szeretik a telemarketingeseket, telefonos megkereséseket, és már az első percben bunkók, teljesen elutasítóak?
Igazad van, hogy nem kéne bunkónak lennie, mert ez a munkája, de az a probléma, hogy ilyen munka egyáltalán létezik.
A régi számomon rengeteg telemarketinges keresett. Volt olyan, hogy éppen egy fontos beszélgetés közepén voltam, amikor felhívtak, és a csaj annyi időt sem hagyott, hogy azt mondjam, bocsi, most nem alkalmas. Egyszerűen képtelen voltam félbeszakítani. Ha valaki ilyen munkát végez, legyen tisztában a telefonálás etikettjével. Mert van ám olyan, csak ma már valahogy nem szokás betartani. Elvileg a bemutatkozás után a hívó félnek rögtön meg kéne kérdeznie, hogy nem zavar-e. Nos, ezt a legtöbben nem teszik meg. És abban az esetben, amikor egy számomra ismeretlen személy úgy hív fel, hogy valamit rám akar tukmálni, és még azt sem tudom neki megmondani, hogy nem érek most rá, akkor bizony kinyomom a telefont. Vagy a másik, amikor angol nyelvtanfolyamot reklámoztak. Mondtam neki teljesen illedelmesen, hogy már van nyelvvizsgám. De azért ettől függetlenül elmondta, hogy mibe kerül a tanfolyam, meg hogy azért gondoljam meg. Pedig világosan az értésére adtam, hogy nincs rá szükségem. Aztán olyan is volt, aki egy nap alatt négyszer hívott fel. Tudom, hogy rengeteg embert hív fel egy nap, és nem tudja megjegyezni, hogy kit hívott és kit nem, de ettől még engem azért idegesíthet, hogy teljesen fölöslegesen már negyedszer zavarnak.
Arról már nem is beszélve, hogy vannak, akik olyankor hívnak, amikor nagyon nem illik telefonálni (de persze honnan tudhatnák, hogy mit illik, azt ma már nem szokás tudni), pl. VASÁRNAP délben. Meg hétköznap 8 óra után. Már bocs, de akkor nem túl kedves szavakkal köszöntem meg a nőnek, hogy felébresztette a gyerekemet, akit elég nehezen altattam el. 8 óra után NEM TELEFONÁLUNK SENKINEK, HA NEM ÉLETBEVÁGÓAN FONTOS, csak ha esetleg meg van már beszélve előre, vagy hasonlók.
Ja és még valami. Olyanhoz is volt már szerencsém, ami meg ilyen tipikus csőbe húzás. Kapsz valamit ingyen, de utána már pénzért küldik a többit. Hát majd ha én akarok valamit venni, akkor azt eldöntöm magam. Ha meg valamit küldeni akarnak ingyen, akkor utána én el tudom dönteni, hogy a továbbiakban megrendelem-e, ne küldjék kéretlenül.
Nekem is tele van a tököm velük...
Tegnapelőtt, amikor a másnapi szigorlatra tanultam, csörög a telefon. Felveszem, és csak zajt hallok, senki sem szól bele.
Visszaülök tanulni, 10 perc múlva megint csörög, u.az a szám, és akkor alig hallhatóan (mintha 5 méterről beszélt volna bele a telefonba!) egy fószer próbált valami nyaralást rám tukmálni...
Arról nem is beszélve, hogy akik délelőtt hívogatnak, azok nem gondolnak bele, hogy akik akkor otthon vannak, azok vagy:
1. Munkanélküliek/nyugdíjasok, így nem biztos, hogy van pénzük a dologra.
2. Olyan ember, aki éjszaka dolgozott és nappal szeretne pihenni (nem csoda, ha ők azonnal leb.sszák a telefont)
3. Valaki, aki nem tudott munkába menni (beteg kisgyerek, esetleg ő maga betegedett le)
4. Olyan valaki, aki a munkáját/dolgát otthonról is tudja végezni (távmunkások vagy például vizsgaidőszakban az egyetemisták). Ha őket zargatják, az ugyanolyan, mintha mást a munkahelyén piszkálnának a hülyeségeikkel.
Arról nem is szólva, hogy ki az, aki megvesz olyan terméket, amit telefonon kínálgatnak neki??? Normális ember megveszi magától is azt, amire szüksége van, úgy hogy előtte tájékozódik az adott cikkről, ha pedig nincs rá szüksége/pénze, akkor hiába kínálgatják neki telefonon...
AZért abba is gondoljunk bele, hogy a telemarketing csökkenti a munkanélküliséget.
Ha kiraksz egy plakátot, az nem teremt munkahelyet.
Viszont ezzel hosszú távra is van x embernek munkája.
Amúgy meg felveszed, Köszönöm nem, és lerakod.
Ennyi!
ma 13:10:
Olyanokat tudnak átverni, akik kicsit sem tájékozódnak. Pl. a 2f Kft. infó tanfolyamokat ad el telemarketinges módszerekkel, 2-szeres áron, szar oktatókkal. Ismerek olyat aki bevette és elment, utána se olvastak, hogy máshol mennyi ugyanez.
ma 13:23:
A prostitúció és a drogkereskedelem is teremt munkahelyeket. Mégsem örülünk neki.
Én is ugyanezt szoktam kérdezni?:)
Én nem dolgozom telemarketingesnél, de azért általában meghallgatom őket, kivétel, ha tényleg nem alkalmas, mert halaszthatatlan dolgom van.
Ők megkérdezik, hogy érdekel-e, én megmondom, hogy "Köszönöm, nem".
Ezzel ő elintézte a munkáját, én nem haltam bele. Valamiből nekik is élni kell... egy kis türelmet tanulhatna az emberiség:)
Utolsó, nagyon köszönöm :)
Sajnálom, hogy ez az általános vélemény, de egyetimsta lévén csak ez van :( Na mindegy, megpróbálok keresni valami szakmába vágót, mert már nagyonnagyon megvisel a dolog:)
És ezúton is szeretnék bocsánatot kérni minden zavaró "kolléga" nevében :)
Ja, és jótanács, ha regisztráltok valahova, SOHA NE adjatok meg telószámot.. Engem pl azért nem szoktak hívogatni. Mi meg onnan szedjük az ügyfeleket.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!