Ezt miért nem képesek megérteni az emberek? Sőt kioktatni azt akinél diagnosztizálták és kezelték? Tény félrevezető az elnevezés. De csak az elnevezésből kiindulni?
diszlexia tünetei: "A diszlexia leggyakoribb tünetei közé tartoznak a betűtévesztések. Jellemző az olvasás lassúsága és a szövegértés problémái. A diszlexia jellemzően rossz helyesírással jár együtt. Az írás sokszor csúnya vagy akár olvashatatlan.
A diszlexia további tünetei az emlékezetzavar, a tér-iránnyal kapcsolatos nehézségek, szómegtalálási nehézség, dátumtévesztés, problémák a sorozatokkal, a nyelvi megfogalmazással, és nehézségek a nyelvi feladatokban. Gyakori, hogy a tanulási zavar nem csak az olvasás, hanem az írás (diszgráfia) és a számolás (diszkalkulia) területét is érinti.
A diszlexiások jellemzően nehezen tanulnak nyelvet; egyes diszlexiásoknak ez a fő tünete. Bár diszlexiára hivatkozva a tanuló felmenthető a nyelvtanulás alól, az egyetemi hallgatóknál felismert diszlexia esetén a nyelvvizsga alóli felmentés az illetékes személyek jóindulatán múlik.
A diszlexiás gyermeknek gyakran van az írás-olvasáson kívül is valami nyelvi problémája, de ezek nagy része kezelhető. Ritmusérzéke, mozgáskoordinációja általában fejletlen, az irányokat gyakran téveszti."
diszgráfia tünetei: "Az írás rendezetlen, kusza, nem igazodik a vonalrendszerhez; a vonalvezetés hullámzó. A betűk formája változékony; ugyanaz a betű többféleképpen jelenhet meg, és a hasonló betűk között eltűnhet a különbség. A szavak közötti távolság nagy mértékben különböző. A ceruzafogás eltér a szokásostól: a diszgráfiás görcsösen fogja az írószert, erősen rányomja a papírra, és gyakran felkapkodja. A hosszú-rövid hangok megkülönböztetése, és a hagyományos írásmód különösen nehéz a számára.
Tollbamondáskor gondolkodnia kell a leírandó betűk alakján, így lemarad. Kapkodni kezd, és elhagyja a szavak és akár a mondatok végét, vagy éppen ellenkezőleg, egyes korábban hallott szótagokat beszúr. A szóközök, a központozás és a nagybetűk elmaradnak. Másoláskor nem tud egyszerre két-három betűnél többre emlékezni, ezért szintén lelassul.
A diszgráfia azonban nem egyenlő a rendezetlen külalakkal és a rossz helyesírással. A diszgráfiásnak gondjai vannak a nyelvtani műveletekkel. Ezek megértése, alkalmazása és megjegyzése nehéz feladat számára."
De még egy évig ebben a kuplerájában kell élnem, aztán megyek ki rokonokhoz és munkát vállalni Németországba.
A dákóm ki van ettől, attól, hogy nem tudom mi a megoldás erre.
Miért kell még egy évig "abban a kuplerájban" élned? Szerintem téged a felsőfokú német nyelvi végzettségeddel sokkal szívesebben fogadnának bármelyik német egyetemen, mint bármelyik migránst, amelyik jelenleg Németországba igyekszik.
Ha ilyen problémáid vannak, mint amit a kérdésben kiírtál, és úgy gondolod látod is a kiutat belőle, akkor hajrá. Én a helyedben már rég nem lennék itt (mint ahogy már rég nem is vagyok :))
Dehogy megyek egyetemre. Nagybátyáim és nagynénim és gyerekeik - meg a nagy család - zöme kint van (sokan másod, harmad, sokad generációsok - 1945-1949, 1956-1958 óta). Második technikumot végzem a középiskola után, hogy biztosan legyen munkám. Egy év van hátra belőle és akkor már megyek.
Amúgy echte német nevem van, amíg élt a nagyi minden nyarat kint töltöttem. Jól beszélem a nyelvet, sőt a helyi nyelvjárást is.
A második szakma a fontosabb és már csak egy év van hátra. De ez az év előre még negyedik kéntis pokolnak tűnik.
Amúgy is a helyzetre vártam megoldást, és kettő kiakadtam rajta évkezdetkor kezdődő hatványozódásán. Nyáron volt, hogy alig láttam a Nórit a baj forrását. - valakiknél szint mindig nyaralt.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!