Kezdőoldal » Kultúra és közösség » Szokások, etikett » Miért lehet szellemileg...

Miért lehet szellemileg korlátozott képességűeknek főiskolán/egyetemen tanulni?

Figyelt kérdés
Előre szeretném leszögezni, kérdésem nem diszkriminatív. Ha kifejteném a véleményem, az eléggé kétértelmű lehetne, bár én tudom, hogy nem negatív értelemben véve fejteném ki, mások lehet negatívan fognák fel, ezért csak szimplán szeretnék választ kapni a kérdésre. Teljes mértékben egyetértek az esélyegyenlőség elvével, de ez, véleményem szerint egy picivel már túlmutat ezen. Köszönöm előre a válaszokat! Véleményeket is várok, persze csak kultúráltakat, és ha úgy adódik, én is leírom az enyémet :)

2012. nov. 25. 22:46
1 2 3
 11/26 Andizsuzsi ***** válasza:
79%

"Az én szakomon is volt egy szellemi fogyatékos srác, középsúlyos értelmifogyatékos volt."


Legenda. Mindenki úgy kerülhet be a felsőoktatásba, ha eléri a felvételi ponthatárt. Középsúlyos értelmi fogyatékos ember az érettségi követelményeket sem tudja teljesíteni, ha tudná, nem lenne fogyatékos.

Ha valaki eléri a ponthatárt, és a főiskolán teljesíti a vizsgakövetelményeket, akkor pedig pont ugyan olyan jogon van ott, mint bárki más. Tejesen függetlenül attól, hogy milyen egyéni problémája van.

2012. nov. 26. 11:30
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/26 anonim ***** válasza:
67%
miért lenne legenda, ha 20%tól sikeres egy érettségi és pár éve voltak még nagyon alacsony ponthatáros szakok, ahová kettes hármas érettségivel be lehetett kerülni. Ráadásul mivel sérült több időt kap az érettségire, mint más érettségiző, így kiizzad magából 20-30%ot. Erre még jön +50 pont, mivel fogyatékossággal élő személy, ezenkívül még ha valami miatt hátrányos helyzete van (pl.: védelembe volt véve, szülők alacsony iskolai végzettsége, ex
2012. nov. 26. 11:33
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/26 anonim ***** válasza:
53%
bocsi lemaradt: extrém extrém szegénység, tartós-átmeneti nevelésbe vételben való bekerülésről papír stb... na akkor újabb 50 pont! Így már nagyjából 300 ponttal bír az illető, és 5 éve, még rengeteg szak volt, ahová 200-300 ponttal lehetett bekerülni!
2012. nov. 26. 11:35
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/26 anonim ***** válasza:
egyébként én nem mondtam hogy nem ugyanolyan van ott mint bárki más, sőt a helyzetük miatt indokolt is az a 50 pont... viszont kitolás velük szemben, hogy elvégeznek egy adott szakott, de azon a területen az ő képességeikkel gyakorlatban majd nem dolgozhatnak, hiába tanulják meg nagy nehézségek árán az elméletet!
2012. nov. 26. 11:37
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/26 Andizsuzsi ***** válasza:
63%

"ahová kettes hármas érettségivel be lehetett kerülni"


Középsúlyos értemi fogyatékosok tanrendjében a 8. osztályos kimeneti követelmény a írás, olvasás elsajátítása, a matematikai alapművelet elsajátítása. A 8.-os középsúlyos értelmi fogyatékosoknak ezek a tantárgyai:

Olvasás-írás elemei, Társadalmi ismeretek és gyakorlatok, Számolás–mérés elemei, Életviteli és gondozási ismeretek, Ábrázolás–alakítás, Ének-zene, Testnevelés, Környezet- és egészségvédelem.


Ezek a gyerekek speciális szakiskolában tanulnak tovább (máshol nem is tudnak, hiszen nincsenek meg a szükséges alapozó "felvételi" tárgyaik, és nem is képesek többre.)


Előnybe részesítés jogcímén összesen 40 pont kapható, nem lehet különböző hátrányos helyzetért járó többletpontokat halmozni.

2012. nov. 26. 12:28
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/26 anonim ***** válasza:
100%

Úgy mellesleg...nincs szellemi fogyatékos, csak értelmi...

Ahol lakom, ott is jön szembe olyan, hogy ránézésre biztos, hogy értelmi fogyatékos... Aztán azt halom, hogy viszonylag jó

bizonyítványt produkál a főiskolán...

2012. nov. 26. 20:08
Hasznos számodra ez a válasz?
 17/26 anonim ***** válasza:
100%

Kedves kérdező, kedves válaszolók!


Akikről ti írtok, azok feltehetően magasan funkcionáló autisták, illetve aspergeresek, és semmi közük nincs az értelmi fogyatékosokhoz. Az, h vki furcsán viselkedik, esetleg furcsán is beszél, az még messze nem biztos, h hülye is.

Engem a megközelítőleg 118-as IQ-mal összeszámolni nem tudom, h hányszor néztek már értelmi fogyatékosnak, mert furcsán beszélek (ami stresszhelyzetben, vagy ismeretlen társaságban még tovább romlik), esetlen a mozgásom, képtelen vagyok hosszabb ideig tartani a szemkontaktust, és még sorolhatnám, az egyetemen mégis megállom a helyem, mert az a részterület kiemelkedően érdekel, és még jó is vagyok belőle. Bár alapvetően magamnak való vagyok, és nem igazán keresem a társaságot, mégis sz@r érzés, amikor vadidegen emberek, akik semmit nem tudnak rólam, összesúgnak a hátam, esetleg amikor azt hiszik nem látom, akkor mutogatnak rám, vagy ne adj Isten ki is röhögnek, mindezt úgy, mintha én ott sem lennék, és nem is érteném, h mi folyik körülöttem. Az az 1-2 ember, aki vette a fáradtságot, és nem csípőből letudott mint idiótát, időközben rájött, h jé, nem minden a látszat (konkrétan be is ismerték nekem, h eleinte értelmi fogyatékosnak tartottak, majd rájöttek, h tévedtek).


Ezért véleményem szerint a magasan funkcionáló autistákat (és így az aspergereseket is) nem csak h engedni kell tanulni, ha erre képes, és kedve is van, hanem külön támogatni is érdemes, hiszen függetlenül attól, h intelligencia terén nincs velünk gond, olyan problémákkal küzdünk a mindennapokban, amelyekkel más ember nem. Ezeket a problémákat bár maradéktalanul megszüntetni nem lehet, egy elfogadó, támogató légkör nem egy hozzánk hasonló embernek kölcsönzött már szárnyakat.


Kifejezetten értelmi fogyatékos pedig az érettségit sem teszi le, eleve speciális iskolában erre tudtommal nincs is lehetőség.

2012. nov. 26. 21:07
Hasznos számodra ez a válasz?
 18/26 anonim válasza:
34%
Sajnos nem a minőségről szól már a felsőoktatás. A fogyatékkal élők ma 40 plusz pontot szerezhetnek az érettségin ami nagyon sok. Bekerül például egy vak ember állami képzésre és ha el is végzi szinte biztos, hogy nem fog tudni abban a szakmában elhelyezkedni, mert egyrészt látás nélkül nehezen tudná végezni a munkáját másrészt még egészséges társa is munkanélküli vagy éppen a burgerben robotol mert annyira kevés a lehetőség. Nem a vakokra akartam kihegyezni a példámat, képzeljünk el egy siket ügyvédet és még sorolhatnám. Az az összeg amit az ő képzésükbe fektettek kidobott pénz az ablakon. A pozitív diszkrimináció nem megoldás, helyén kell kezelni a dolgokat. Ne értsetek félre semmi bajom az akármilyen fogyatékkal élőkkel de azt a pénzt amin elvégzik az egyetemet sokkal célszerűbb lenne olyan képzésre fordítani amivel később tényleg tudnának foglalkozni mint hivatás.
2012. nov. 27. 09:42
Hasznos számodra ez a válasz?
 19/26 Andizsuzsi ***** válasza:
100%

Utolsó! Például? Miért ne lehetne egy vak, vagy siket ember jogász? Miért ne lenne képes elvégezni a feladatát? Egy halom technikai segítség áll a rendelkezésére, ami megkönnyíti a munkáját.

Az a mondatod meg, hogy minek tanulnak ők főiskolán, amikor az épek sem kapnak munkát, felháborító.

2012. nov. 27. 09:56
Hasznos számodra ez a válasz?
 20/26 anonim ***** válasza:
100%
Jogász vagyok, egy vak srác az évfolyam egyik, ha nem a legjobbja volt anno....
2012. nov. 27. 12:37
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!