A szolgáltató-szépségiparban (műkörmös, fodrász) hogy célszerű az olyan vendégeket kezelni, akik anélkül hogy visszamondanák a megbeszélt időpontot, nem jönnek el?
Szerintem jól ki kell cseszni az illetővel. Az ilyen ember csak ebből ért. Azt soha nem fogja felfogni, hogy ebből neked hátrányod származik, akármit is mondasz neki.
Amiket csinálhatsz:
1. Vagy azt csinálod, hogy amikor legközelebb bejelentkezik beteszel a helyére mást, és amikor odaér és elkezd pattogni, akkor megmondod neki, hogy "jajj bocsi, azt hittem nem jössz, hiszen már párszor lemondtad". Ebben az esetben valószínűleg ő fog megsértődni, ez nyilvánvaló.
2. Kicsit rugalmasabban kezeled az időbeosztást, ha ilyen nem megbízható emberekről van szó. Azaz ha mondjuk délután 3-ra van időpontja, és tudod, hogy az előző vendéggel végzel 2:50-re, akkor beteszel valakit 2:50-re (olyant akivel nem kell sokat dolgozni, pl egy fiatalt akinek csak simán hajat kell nyírni), és mondjuk 3:30-ra is beteszel valakit. A nap többi részét meg normálisan alakítod. Így nyilván nem fog annyi időd kiesni, mintha eleve el sem jönne az illető. Ha várni kell, akkor várni fog, így nem keltheti rossz híredet.
3. Beépíted az árba a "nem megjelenéseit". Például 200 forinttal többet kérsz tőle, amíg le nem telik a kiesett idődért járó pénz. Nem fogja észrevenni hidd el.
Ezek ilyen emberek, így is kell bánni velük. Egyszer volt, hogy egy bejelentkezett időpontra nem tudtam elmenni a fodrászomhoz, de felhívtam, hogy sajnálom közbejött valami, de így is szégyelltem a pofámat, még ha nem is a saját hibámból nem tudtam elmenni.
Én körmös vagyok. Nálam ez van kiírva:
Az időpont lemondásának feltételei:
Természetesen mindenkinek az életében előfordul olyan, hogy nem tud eljönni... Ilyenkor kérlek, mindenképpen 2-3 nappal előtte értesíts!
Egyéb esetekben:
- értesítés nélküli nem megjelenéskor a megbeszélt köröm árának 100%-a
- 24 órán belüli lemondás esetén a megbeszélt köröm árának 50%-a
felszámolásra kerül a következő időpontnál.
Ha valaki kétszer egymás után nem jön el, őt sajnos nem tudom többet fogadni.
Köszönöm a megértést, és az odafigyelést.
Régi vendégek nagyon ritkán nem jönnek el, és akkor is lemondják. Az új pedig, aki nem jön el úgy, hogy nem szól, nem is kap másik időpontot, a telefoszáma pedig feketelistára van téve.
Két éve nincsenek megbízhatatlan vendégeim.
Ja, volt olyan, hogy már volt párszor, és aztán csinált ilyet, hogy le se mondta, aztán új időpontot kért, akkor közöltem vele, hogy ok, akkor rendezzük az előzőt is, na utána már nem is jött el :D De mivel erre számítok, nem is írom be :D
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!