A reneszansz festők miért ábrázolták akt modelljeiket csupasz szeméremdombbal?
A huszadik századi képek - mivel akkor még nem volt divat a nők borotválkozása - már valósághűek voltak. Előírás volt, hogy ha már meztelenséget ábrázol, az esetleges erotikus részt tegye ártatlanná? Vajon csalt ezzel a festő?
A jelen kor divatjának taglalása helyett jó lenne egy hozzáértő (szak)véleményt is olvasni!
Az a kérdés két részre bontható: Minden korban van egy adott stílus, amit erősen javallott volt betartani. Volt amikor midnen ember szinte egyforma volt a képeken, volt amikor a geometriai formák uralták a képet, volt amikor a színek, stb. Minden korban meg volt határozva, hogy mit, hogyan kell megalkotni.
A borotválásról meg annyit, hogy az nem a 20. század találmánya.
A szőrtelenítés sokkal régebbi találmány, csak a divattal mindig változott ez is. A másik pedig a kor művészeti stílusának elvárásai, ami beleszólt a dolgokba. Minden esetre azért eléggé valósághűek ezek a képek, ha nem lett volna akkoriban divat a szőrtelenítés, akkor nem biztos, hogy ennyire valódinak tudták volna ábrázolni a művészek.
Ráadásul a reneszánsz pont egy fontos korszak volt az emberi test megismerése szempontjából, és az a kor, amikor megalkották az arányokra vonatkozó szabályrendszert, erre bizonyíték Da Vinci alábbi ábrája:
22:01-nek: Köszönöm a választ
22:25-nek: „Bosszúból” nem pontozlak le, de jutalompontot sem szánok. Ez a válasz kicsit komolytalannak tűnik.
22:46 Ha jól vettem ki a szavaidból a geometriai szabályok és az aránymetszés olyan előírások voltak, amelyek a valóságtól történő eltérést nemhogy engedélyezték, sugallták is, kvázi kötelezővé is tették. Ha így igaz, megerősíti azt a sejtésemet, hogy a festő „csalt” egy kicsit. Ha a nem tökéletes test megszépítésében igen, akkor minden bizonnyal a megörökíteni valamilyen okból nem javasolt fontos részletek „eltűntetésében is.
22:46-nal és 23:43-nak: Nem az erotika kizárólag kultúra, testápolás, higiénia oldaláról szeretnék visszatérni a megcsupaszítás kérdésére.
A modellek nem minden esetben „úriasszonyok” lehettek, cselédlányok is, akiknek az igényeik – és főleg a lehetőségeik - sokkal szerényebbek voltak, mint az előbbieké.
Ha a meztelenség még a párkapcsolatokban sem volt annyira fesztelen, mint mondjuk a huszadik század végén, milyen esztétikai igény volt erre. Továbbá, ha a kor – felvilágosultsága, nyitása ellenére – bizonyos területeken még prűd (vagy ál-prűd) volt, hogyan maradtak fenn írásos emlékek erről a nagyon érdekes. Ilyen részleteket Boccaccio pikáns történetinek olvasásakor még nem tudunk meg.
Az aranymetszés és a geometria nagyon is megnehezíti a csalást! Az emberi test is hihetetlen pontos szabályok szerint épül föl!
Az aranymetszés pedig a természetben is sok helyen előforduló jelenség. És mivel mindennek a matematika az alapja, ezért bizony a geometria mindent ural.
Hozzáértő ugyan nem vagyok, de a divat nagykövete sem, szóval csak középiskolai tanulmányaimra és tapasztalataimra tudok hagyatkozni:
láttam már olyan reneszánsz képet is, amin dús szőrzetű nő volt. És az sem ritka, hogy a szeméremtest el van takarva falevéllel, vagy bármi mással.
Nem feltételeznék mögötte sem szokást, sem ferdítést, sem egyebet. :)
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!