Egy cégnek írt email esetén, amit fogalmam sincs ki fog olvasni, mi a helyes megszólítás?
10-es, semmilyen érvelésem nem sántít, hiszen nem is érveltem, csak leírtam a tényeket. Továbbra is azt állítom, hogy a "Tisztelt" megszólítást nem _használjuk_, hanem _használod_. Én ugyanis nem használom egyáltalán. Üzleti levelezésben sem. Ha személyesen ismerem a címzettet, akkor "Hello" a köszönés, ha nem, akkor "Kedves N". Én így használom. És az üzleti partnerek kb. 90%-a szintén.
És nem keverem az angollal. Ott ha személyesen ismerem a másikat, vagy már régebb óta kapcsolatban vagyunk, akkor "Hi" vagy "Hello", ha nem, akkor "Dear" vagy "Good Morning/Afternoon".
Az én szakmámban ez normális, minden más, például a "Tisztelt" erőltetése körülményes modoroskodásnak hat. Ahogy a magázódás is. A mi köreinkben senki sem magázódik senkivel sem.
És ezzel nincs semmi baj. Mindenki úgy használja ezeket, ahogy szeretné, és minden közösségen belül kialakulnak az ott megszokott formák. A baj azzal van, ha ezeket valaki megpróbálja erővel megmásítani, csak mert "úgy kell", vagy "úgy szoktuk".
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!