Miért olyan bunkók Magyaroszágon a turizmusban dolgozók?
Rengeteg szörnyen udvariatlan pincérrel büféssel egyéb nyaralóhelyeken tevékenykedőkkel találkozom az ország különböző részein. Ugyanakkor más országokban legtöbször teljesen normális többnyire kedves kiszolgálással találkozom.
Mégis miért jobb bunkó módon fagyit árulni mint kedvesen?
Nem gondolom, hogy bármi köze lenne ahhoz, hogy magyarországon vagyunk-e, vagy sem. Én strandbüfében dolgozom évek óta minden nyáron, elmondom, miért vannak bunkó büfések.
Szóval az ember bekerül egy pénztárba, emberekkel kell foglalkoznia. Én az a típus vagyok (19 F), aki kedvesen, mosolyogva szolgál ki, viccelődik a vevőkkel, beszélget velük ha várnik kell valamelyik ételre, és mindig segítőkész ha valamit kérnek tőle. Ez így jó, én is jobban érzem magam, hogy egy picit jobb lett a napjuk, a vevők is kedvesek szoktak lenni általában. A hátulütője a dolognak, hogy ott van a másik fajta vevő, a fontoskodó bunkó aki közli a hatalmas elvárásait miközben olyan flegmán beszél hozzád, mintha egy marék hányás lennél, majd miután megkapta amit kért, letesz nagyvonalúan egy tíz forintost a pultra, hogy lehetőleg mégjobban megalázzon (nem a borravalóról van szó, hogy ez kevés, de inkább ne adjon, mert ezzel engem minősít). Ilyenkor nagyon rosszul esik, hogy a legjobb formámat hozom, a legszívélyesebben állok a vevőkhöz, és semmi értelme nincsen a befektetésemnek, mert nemhogy egy mosolyra, de még arra sem képesek, hogy köszönjenek, vagy befejezzék normálisan a mondatukat, ahelyett, hogy odalökjenek annyit, hogy "hamburger". Sajnos hihhetetlenül rosszindulatú, személyeskedő, primitív, lenéző emberekkel kell kedvesnek lenni, ami elég sokat kivesz az emberből, főleg ha a meló miatt nem tudja magát kialudni, és mondjuk 10 órája áll a melegben, a vevők kéréseit lesve. Sok kedves, sok bunkó és sok kettő közötti ember van, így lehet mérlegelni, megéri-e kedvesnek lenni az emberekkel.
Persze ha valaki normálatlanul viselkedik azt én is kedvesen leoltom, a fiatalabbakat pedig ki szoktam oktatni, hogyan kell udvariasan kérni bármit is, de többnyire betudom az idiótákat annak, hogy rossz napjuk van.
De a bunkó vevők miatt ott van a másik típusa a kiszolgálóknak, aki flegma, akit nem érdekel az egész túlságosan, mert már nem akar az emberekbe fektetni, mert nem éri meg, hogy a vevők rosszabbik fajtája egy zsák trágyának nézi. Ők azok, akik miatt meg a mosolygós vendégek elkönyvelik magukban, hogy "ezek a turizmusban dolgozók milyen bunkók".
Persze néha a vevők is lehetnek szörnyűek. Szerintem az nem kifogás hogy 10 órája áll a melegben, ha egyszer ez a munkája (gyerekként én is dolgoztam egyszer hasonló helyen nem könnyű, de ha ezt válsztotta és ezért kapja a fizetését), és szerintem az is a munka része lenne ilyen esetben, hogy normálisan viselkedjen.
Pl egy ruha boltban ha udvariatlanok kijön az ember nem vesz semmit és nem megy vissza, de egy büfében ha egyszer kifizette amit rendelt nem nagyon tud mit tenni, és étteremben se nagyon áll fel az ember és hagyja ott, legfeljebb ha tényleg krimiális.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!