Kezdőoldal » Kultúra és közösség » Nyelvek » Meg vagytok-e elégedve a...

Meg vagytok-e elégedve a középiskolai nyelvoktatással?

Figyelt kérdés
2011. máj. 8. 13:59
1 2
 1/13 anonim ***** válasza:

Nekem anno a középsuliban egy nagyon kedves tanárnőm volt, de tanulni nem tanultunk semmit. A legtöbb órán csak beszélgettünk, nevetgéltünk, ilyesmi. Középszintű érettségin a legrosszabb eredmény 76% lett, de nyelvvizsgázni nem sokan mentünk. (Én egy hétvégi külön tanfolyamra jártam, meg általánosban is emelt óraszámban tanultam angolt, kb. ezen tudással tettem le a középfokú nyelvvizsgát.)

Volt ez két éve. Szóval biztosan iskolája válogatja, de tudás szempontjából nekem semmit nem adott sajnos. (De a tanárnőt nagyon szeretem azóta is. :) )

2011. máj. 8. 14:10
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/13 anonim ***** válasza:

Nem, bár én a másik oldalról szólok, tanár vagyok. Általános és középiskolában is tanítok angolt.


Nálunk lenne kezdő és haladó csoport, de persze 2-3 fővel nem indítható, így kénytelenek vagyunk levinni a ponthatárt a szintfelmérő után, ha kevesen érik el a halódóhoz meghatározott szintet. Ennek következtében visszaesnek azok a diákok, akik valóban haladó szinten vannak.


A 90%-át a tanulóknak nem érdekli az idegennyelv, azt a párat is akadályozzák, aki tényleg tanulna, és komolyan venné. Van hogy 2 óra hosszát készülök egy órára, hogy változatos, izgalmas legyen és közben tanuljunk is, amit jó páran a magatartásukkal akadályoznak. Akiket persze kirúgni nem lehet.


Tanítsak színvonalasan, minél változatosabban, úgy hogy az iskola tulajdonképp csak krétát, és egy rossz magnót biztosít, amin 4 másik tanárral osztozok. Magam pénzén veszek fénymásolópapírt, nyomtatom ki otthon a dolgozatokat, rejtvényeket, feladatlapokat, és projektesebb órákra veszem a színes papírt, színes ceruzát stb.