Nem lehet, hogy a nyelvtanulas azert nehez, mert nem jo modszerekkel tanitanak szandekosan?
Igen, nekünk suliban mindig memoritereket adott a tanár. Semmi értelme. Egyszer szóltam neki hogy szerintem ez nem vezet eredményre rögtön kaptam az ordítást hogy "Nem fogom neked elmagyarázni amit évek alatt tanultam, hogy ez miért hasznos."
Komolyan mondom angolul filmekből, játékokból, és külföldiekkel való beszélgetésből tanultam meg.
Van egy blog, aminek az írója azt a célt tűzte ki maga elé, hogy bebizonyítsa, öt év alatt öt nyelvet képes önállóan, saját erőből elsajátítani. Az angol már úgy megy neki, hogy már a nyelvtanári papírt is megszerezte. Mellesleg rengeteg különféle módszert próbált ki, és leírja a tapasztalatait a blogon. Fél év alatt már túl van a spanyol alapokon, és mellette a kínait gyúrja. Érdemes végigolvasni a blogját az elejétől a végéig. Sok érdekes dologra fény derül.
Az már a legelején kiderül, hogy az iskolai nyelvtanítás minden, csak nem hatékony. Számoljunk már egy cseppet!
Általános iskola 3.-tól kezdik el tanulni a nyelvet. Tanulja a gyerek 6 éven át. A gimnáziumban 4 éven át. A fősulin 3 éven át. Az összesen 13 év, és küszködve teszik le a középfokú nyelvvizsgát, ami a diplomához kell, de mindez passzív nyelvtudás, mert nem beszélik a nyelvet a 13 év tanulása ellenére. 13 év alatt egy majmot meg lehet tanítani zongorázni szvsz.
Ja, majd' elfelejtettem. Öt év, öt nyelv blog: [link]
Ezt én sem értem! Még a háború előtt tanultam 4 évig németet,de akkor már nem voltak kommunikációs nehézségeink. Mindenki megtudta magát értetni németül. A párom angolt tanult,és ott is ez volt a helyzet.
Igaz,hogy a tnárok vagy maguk is német/angol anyanyelvűek voltak,vagy az anyaországban sajátzították el a nyelvet. A hétköznapi beszélgetésre helyezték a fősúlyt!.Ma ezzel senki nem törődik. A tanárok többsége sem tudja rendesen a nyelvet,amit tanít.
Ha megakarsz tanulni egy nyelvet, akkor azt csak önszorgalomból teheted meg.
Nézd át a nyelvtant és a szavakat tanuld meg.
Ezek után nézz angol hanggal vagy felirattal filmeke vagy sorozatokat és úgy legalább érteni is fogod, amit mondanak neked és persze lesznek új szavak és kifejezések, amit meg kell tanulni.
Az elején nehéz lesz, de hát mi nem az:D
Én így csinálom és sokkal többet haladtam 3 hónap alatt, mint eddig a 8 év alatt.
Azért az is igaz, hogy az iskolában rühelltem a németet, tehát nem is igazából tanultam semmit.:)
Nincsenek módszerek, mert semmit de semmit nem tudunk az agy általános működéséről, nemhogy egyéni működésről. Azt sem tudjuk hogyan sajátítja el valaki az anyanyelvét, de még csak elképzeléseink sincsenek. Így a semmin alapuló de jó módszert sem sikerülhet kidolgozni. Előbb ki kéne találni, hogyan működik az agy és akkor lehetne találni egy módszert.
Egyébként pedig azért felhívnám a figyelmedet azon apró tényre, hogy anyanyelvén! az ember alapfokon 6 éves korára, középfokon 18 éves korára beszéli valaki a nyelvet. Felsőfokon nagyon kevesen talán ha az emberek 10%-a.- és itt az anyanyelvről beszélünk, aminek nyelvtana, szókészlete, hangkészlete minden valószínűség szerint az agyunkban van- ergo ezt nem kell tanulni. Ha ezeket az adatokat hasonlítod össze egy nyelvvel, amiben nulláról indulsz, kiderülhet még egy nem matematikus számára is, hogy több ezer órányi nyelvtanulás szükségeltetik. Annó én angolból 1200 órás intenzív tanfolyamon vettem részt, ami napi 6 óra elfoglatsággal járt, ezzel lehetett előre jutni. Úgyhogy a minimális használható nyelvtudás kb 1200 óra tanfolyami tanulás.
De ha az anyanyelved elsajátítása 18 év, akkor egy 40 órás tanfolyamtól mi a fenét vársz? Meg a heti nem tudom hány óra angoltól egy 15-20 fős osztályban?
Nem tanítják, nekem is ez a tapasztalatom, mert nyilván nem akarnak konkurenciát képezni. Mivel angol szakos vagyok, így tapasztaltam ezt én is és bosszant is a dolog. Hasznos volt az egyetem, mert nagyon szeretem az angol irodalmat, történelmet- de nyelvtanulás- nyelvtanítás szempontjából nulla. Sőt..
És vitába szállnék veled, mert szinte semmit nem TUDUNK a nyelvelsajátításról, sem az anyanyelv sem az idegennyelv elsajátításról. Elképzelések vannak, elméleti síkon több kevesebb bizonyítékkal. Chomsky elmélete tűnik a legvalószínűbbnek, de például ez sem állja meg a helyét bizonyos kor után és azt még ő sem tudja megmagyarázni miért. Inkább azt tudjuk, hogy mik vannak de azt nem hogy miért? Mert oké azt tudjuk, hogy kb 9 hónapos korig az összes nyelv hangkészletét tudja egy baba meg hogy újszülöttként meg tudja különböztetni a jelentéstartalommal bíró szavakat a morfáméktól- de aztán ennyi. Hogyan tudja, miért tudja, mit lehet ezzel kezdeni, miért felejti el aztán? Úgyhogy összeségében jelentéktelen a tudásunk úgy általában az agy működéséről és nemcsak ezen a területen
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!