Olajfestékkel hogyan lehet füstöt festeni?
Több módja is van.
Pl. ha megnézed Wilhelm Sasnal képét láthatod, hogy ő durva szálú ám rugalmas (gondolom a szálak hosszúságából adódóan) ecsetet használt és azt körkörösen forgatta 2 rétegben: egy fehérben és egy szürkében és ezeket nem mosta egészen össze egy már száraz tájkép felületén.
William Turner esetében már bonyolultabb a dolog. Ő lazúrosan az ég kékjeivel kezdte, amire finoman enyhe különbségekkel, rétegről rétegre pakolta a szineket eljutva a vörösig, narancsig, minél fentebb haladt, annál vastagabb festéket használt, de a gesztusok körkörös formája itt is megvan (persze a térbeliség érzékeltetéséért minél távolabbi teret ábrázolt, annál kisebb gesztusokat használt) A vastag és egymástól élénken elütő foltokat egy-egy nagyon halvány lazúrral fogta össze miután az alattuk levő festék megszáradt. Használt vérző szineket, amik a festék anyagából adódóan átadják szinüket a felettük levő rétegektől függetlenül (a narancssárgás részeknél).
Ilya Repin portréján látszik, hogy először megvolt a kabát felülete, majd halványan festett rá és ennek úgy adhatta meg a felületét, hogy zsebkendővel megnyomogatta. [link]
De amire nem találtam példát csak személyest az az, amikor plasztikus, gömbölyű formákat lazúros körbe körbe mozgó ecsettel fest az ember 2-3 rétegen át egyre világosabb felé haladva, vagy a világost úgy hagyja meg, hogy szivaccsal, zsebkendővel visszatörli a fehéren alapozott vászonról. Ilyenek pl. Lovas Dávid barátom képei, aki felhőszerű izomtorzókat fest Michelangelo formakincsét használva. Érdemes kipróbálni. [link]
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!