Mit szóltok ahhoz, hogy a dalszövegek (Hobo, Bereményi
Géza, Bródy János, Lukács László, Kiss Tibor)
eljutottak odáig, hogy bele szeretnék integrálni őket az
irodalom és történelem tanításba?
Szerintem remek. Az irodalom nem csupán az ötszáz évvel ezelőtti verseket jelenti, kortárs költők művein keresztül (a dalszövegíró is egyfajta költő) sokkal könnyebben meg lehet szerettetni a gyerekekkel az irodalmat.
2014. júl. 11. 18:20
Hasznos számodra ez a válasz?
2/10 A kérdező kommentje:
Kedves Válaszoló!
Örülök, hogy így látod. Azonban az említett előadók sajnos nem felelnek meg a mai fiatalok ízlésvilágának. Én ugyan imádom mindegyiket, de a tizenévesek rap, gépzene és metál világa. Befogadják ők ezeket a csodálatos szerzeményeket?
Még a mostani tananyag leadására sincs elég idő. Nálunk legalábbis nagyon sietni kellett év végén, hogy mindent végigvegyünk, végül töriből nem is sikerült. Hova akarnád beszorítani még ezt is?
2014. júl. 11. 18:50
Hasznos számodra ez a válasz?
Az egyik nem zárja ki a másikat. Én 15 éves vagyok és a kedvenceim közé tartozik a The Who, a The Beatles és Gerry Rafferty. De emellett a legkeményebb death metalt is meghallgatom. Nekem mindegy, csak legyen benn hangszer.
2014. júl. 11. 18:50
Hasznos számodra ez a válasz?
5/10 A kérdező kommentje:
Pontosabban nem akarom beleiktatni, hanem interneten olvastam egy értekezést ennek megvalósíthatóságáról. Szerintem egy elitebb gimnáziumba akár még lehet is.
Utolsó válaszoló ezt nagy örömmel hallom. Én is ekkor kezdtem el rock-ot és bluest-t hallgatni, később jazz-t is.
Nem tartom olyan egetrengetően nagy ötletnek. Nem azt mondom, hogy ellene lennék, de akit egyébként nem érdekel a verselemzés, azt ez sem fogja annyira nagyon meghatni. Szóval csodát várni tőle butaság. Rosszabb nem lesz, mert annak, akit nem érdekel, tük mindegy min unja szét az agyát. Viszont a magyar oktatással van millió probléma, amikhez képest ez csak pici kis jófejkedés.
2014. júl. 11. 19:27
Hasznos számodra ez a válasz?
3. válaszoló, tudom, hogy nem tőled kérdezted, de beleszólok: nem az eddigiek mellé kellene a kortársakat is benyomorgatni, hanem egy részük helyett. Feleslegesen sokat vár el a rendszer, nemcsak az irodalomórákon, a teljesen érdektelen, haszontalan anyagrészek helyett kellene olyannal foglalkozni, ami ténylegesen leköt egy tizenéves gyereket. Az mindegy, hogy konkrétan dalszövegírókkal vagy kortárs költőkkel foglalkoznak, az egésznek annyi lenne a lényege, hogy lássák, hogy az irodalom nem egy rég idejétmúlt, papírízű, unalmas hülyeség, amiből baromi vastag tankönyv született, hanem egy ma is élő, kikerülhetetlen terület. Nem verseket kell bemagoltatni, hanem érdekes, az adott korosztálynak való könyveket olvastatni és átbeszélgetni, hogy mi miről szól, kiben milyen gondolatokat ébreszt.
2014. júl. 11. 22:25
Hasznos számodra ez a válasz?
8/10 A kérdező kommentje:
Mi köt le egy mai tizenéves gyereket? Mit tartasz haszontalannak? Melyik kort vagy úgy egyáltalán az egész költészetet?
Az a baj, hogy ma a diákság teljesen másként van szocializálva.
A Quimby nagyon pocsék álművészkedő förmedvény dalszövegeit tanítanák a kölköknek? Most ez komoly? És ennek kéne örülni, mint valaminek, ami ellenpontozza a médiát meg a mai kultúrát? :DDD Az a gyerek egész egyszerűen tehetségtelen. NEM ír jó dalszövegeket. Az ilyen kérdések pedig elképesztőek. Vagy Lukács László. Atyaég...
2017. jan. 22. 00:18
Hasznos számodra ez a válasz?
Lukács Laci nagyon jó dalszövegeket ír, tele mögöttes értelemmel, mesteri szöveg világgal
, azt valóban tanítani kellene.
2017. nov. 21. 16:02
Hasznos számodra ez a válasz?
Kapcsolódó kérdések: