Egy jó designer kitalálja a megrendelő ízlését vagy önmagát adja inkább?
Vannak megrendelők, akik szeretik, ha kitalálják az ízlésüket, és vannak, akik azt szeretik, ha a tervező önmagát adja.
A jó designer tudja, épp melyik megrendelő áll előtte, és aszerint dolgozik. :)
Szerintem minden designer úgy gondolja magáról, hogy jó. És valóban, a sikere nagyrészt azon múlik, hogy ezt el tudja-e hitetni másokkal.
Nézd meg a Megasztárt, X-faktort, stb. Minden előadó úgy gondolja, hogy jó, de csak kevésnek hiszi ezt el a zsűri vagy a közönség. Akinek "elhiszik", az lesz a sztár. :)
Nem kell ennyire szó szerint venni a példát. :DD
A lényeg, hogy el kell tudni adnia magát. Amúgy meg ha kiénekli az összes hangot kotta szerint, attól még úgy kiszórják az első körben, hogy öröm nézni. Önmagát kell beleadnia a dalba, máshogy nem működik. Nem megírnia kell, hanem "előadni". De ebbe ne menjünk bele.
Minden tevékenység mérhető valahogy, és ez az ismeret elterjed. A jó designer nem magától és magáról tudja, hogy jó, hanem te hallottál róla, amikor ilyesmiről érdeklődsz. Éppen azért hallottál róla, mert jó a munkája, ezért az elégedett megrendelők továbbadják ezt a hírt.
A jó designer jó emberismerő, és azt találja ki (a beszélgetés segítségével), hogy a megrendelőtől mit várhat. Konkrét elképzelést, bizonytalanságot, netán zavaros igényeket. A dolga az, hogy az új elképzeléseket a környezethez illessze (esetleg, ha van rá mód, az egész környezetet a megrendelő - jó - ízlére alakítsa.
"A jó designer nem magától és magáról tudja, hogy jó, hanem te hallottál róla, amikor ilyesmiről érdeklődsz. Éppen azért hallottál róla, mert jó a munkája, ezért az elégedett megrendelők továbbadják ezt a hírt."
Ez egy érdekes dolog. Sajnos a divat világára tud néha jellemző lenni, hogy nem a konkrét produktumot nézik, hanem hogy milyen a megítélésé. Gyakran nem azért vesznek meg valamit, mert jó, hanem mert mások szerint jó. És persze ezek a mások is megint másoktól hallották. Ha ezt visszafejtjük, kiderül, hogy a divatot nagyrészt mesterségesen "generálják". Az ízlésünk úgy alakul, ahogy a piac megköveteli. Ez egy sok-sok milliárd dolláros piac, és rengeteget költenek arra, hogy amit árulnak, azt meg akarjuk venni, és azt akarjuk megvenni, amit el akarnak adni.
A jó dizájner ezt a hullámot lovagolja meg. Vagyis elhiteti a megrendelővel, hogy azt akarja, amit kap. (Kis túlzással persze, szóval ezt sem szó szerint kell érteni.)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!