Mi a véleményetek a fogalmazásomról? (13/L)
Az iskola fantomja
Egy eldugott kis településen élek. Itt minden furcsa. Furcsa a mozi, furcsa a szökőkút, furcsa a kávézó, de mégis ami a legfurcsább itt, az az iskolánk.
Minden iskolában a diákok lustán és szomorúan vánszorognak be reggel a termükbe és örülnek, ha tanárjuk késik. A kicsengő számukra öröméneket jelent és vidáman pattannak fel a padokból. A szünetekben az iskola alig használt folyosóin szaladgálnak és bujkálnak a tanárok elől. A becsengőnél ismét letörten mennek az osztálytermükbe, hogy – szava járásuk szerint – végig szenvedjenek egy újabb órát. A 7. és 8. órákban már örülnek, hogy egyre kevesebb a diák ugyan is senki nem lökdösi őket és el is férnek a folyosókon.
A mi iskolánk merőben más… Mikor reggel gyorsan végig haladva a folyosókon végre beérünk az osztálytermünkbe, mi annak örülünk, ha a tanárunk már bent vár minket és az se baj, ha leszid, mert késtünk. A kicsengő nekünk olyan, mint a veszély zaja… Szívesen maradnánk még órán, de kiküldenek minket. Az alig használt folyosókon egy lélek se jár. A becsengőnél boldogan sietünk az osztálytermünkbe és hallgatjuk teljes figyelemmel tanárainkat. Ugyanis, ha nem ezt tennénk, ki küldenének valakit a folyosóra egyedül, hogy rettegve kérjen bocsánatot. Az utolsó, hosszabb ideig elnyúló órák és a délutáni szakkörök a legborzalmasabbak. Aki teheti 4. óra után hazamegy.
S hogy mi ennek az oka? Nem más, mint egy surranó, félelmetes árny az iskolánk falai között.
A szeme sötét és gyilkosan néz ránk. Az arcát csatakos, félhosszú haj keretezi. A borostája szúrós, mint a penge. A lehelete olyan, mint aki embereket eszik. A járása egyenlőtlen, bicegő. Mégis ha sebzett lábát vonszolja felénk, csak menekülünk. De hova futhatnánk? Ez itt az ő terepe. Ha egyedül maradunk felbukkan, ha eltévedünk, vele találjuk szembe magunkat, ha elbújunk a világ elől, az ő karjaiba futunk. Mint kísértő lidérc, lesi az összes diákot és várja, azt a pillanatot, amikor lecsaphat. Mert a cipőnk sáros és bűnösek vagyunk mind. És a folyosókat Ő mossa fel, az ablakokat ő törölgeti. De mi mégis mindent bepiszkolunk koszos kezünkkel és az összes rágóval, amit hirtelen kell eltenni.
Óvakodnunk kell, mert ha megtalál, szitokszó repül felénk és Ő, a takarító úr, az iskola fantomja győzelmet arat.
-Tanáruk és nem tanárjuk.
-Ugyanis az egyben van, nem külön.
-"hogy egyre kevesebb a diák ugyan is " -> ugyanis elé vessző
-"Mégis ha sebzett lábát vonszolja felénk"-> mégis után nekem kéne a vessző, valahogy jobban hangzik
Egyébként nem rossz, átlagos tini iromány, de van benne fantázia.
Átlagos tini irománynak azért nem nevezném ezt. Elég megnézni, hogy felnőtt - diplomás - emberek milyen bárgyú, és érdektelen dolgokról képesek blogot írni, fájdalmasan sekélyes stílusban ráadásul.
Ebben a kis irományban van spiritusz. Egy tizenhárom éves kamasznak pedig nem javítgatjuk a vesszőhibáit.
Annyi észrevételem lenne, hogy a legborzalmasabbként használt jelző úgy kerül elő a történetben, hogy előtte csupa jó dolog van felsorolva a témával kapcsolatban.
Ha írsz valamit, képzeld el úgy, mintha egy kis faházat építenél. Mindig gondold végig logikusan, hogy szerkezetileg stabil-e. Építsd fel lépésről lépésre.
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!