Verset próbáltam írni magyartanár ajánlására, sikerült vagy csiszoljam?
Eddig csak angolul írtam, de gondoltam azért magyarul is megpróbálok valamit
"liBerté, égaLité, frAternité
Szabad-e a szegény
Ki válaszhatja hogy éhen vagy tán szomjan hal
Szabad-e szerető
Ki bújva búj, s csak rejtőzködik a párjával
Tán tollból nem lesz kard
Mely harcol, nem csak bút kiált a nagyvilágba
Tán kardból is csak lánc
Mely vért ontott a "szabadságért" nagyhiába
Mert szabadság-e az
Hogy nem téged árulnak, hanem te önmagad
Mert szabadság-e az
Hogy földből eszel mocskot míg más zsebe dagad
Tán maszkból is csak maszk
Cserélik párszázévente forradalmárok
Tán cellából csak cella
Panopticonban sorvadnak rendes polgárok"
A kritika nem sértés! Nyugodtan legyen mindenki őszinte ^^
Kicsit belejavítottam, ha nem haragszol. Hirtelen én ezeket írnám másképp
Szabad-e a szegény
Ki válaszhatja hogy éhen, vagy szomjan hal
Szabad-e a szerető
Ki bújva búj, s csak rejtőzködik a párjával
Tán tollból nem lesz kard
Mely harcol, nem csak bút kiált a világba
Tán kardból is csak lánc
Mely vért ontott a "szabadságért" de hiába
Mert szabadság-e az
Hogy nem téged árulnak, hanem te önmagad
Mert szabadság-e az
Hogy földről eszel mocskot, míg más zsebe dagad
Tán maszkból is csak maszk
Cserélik párszázévente forradalmárok
Tán cellából csak cella
Panoptikumban sorvadnak rendes polgárok"
3 te is megteheted. egy vesszőt kihagytam, de a többi hiányát szimplán a költői szabadság címszó alatt elengedném.
lehetnél kicsit konstruktív. a dehonesztáló megjegyzések semmivel nem viszik előrébb abban, hogy min változtasson.
én sem gondoltam, hogy ez a legjobb vers, amit olvastam, de nem tudjuk hány éves, magyar-e az anyanyelve stb.
Már az elsőszakaszban két, egymástól tartalmilag, logikailag, értelmileg távoleső gondolatot állítasz párhuzamba.
Nem tudjuk, konkrétan mi volt a feladat, mik voltak a kötöttségek formailag, tartalmilag, stilisztikailag.
A nyelvi, irodalmi stílusgyakorlatok, kötött formában írt versek mindig izgalmas feladatot jelentettek. Csiszolja a logikát, nyelvérzéket, stílusérzéket, stb. Nem hiábavaló tehát. Persze, hogy nem költőket akarnak a tanárok faragni, de a kreatív gondolkodásodat fejlesztik.
Egy verset elemezni, vagy egy témát, érzelmet versben kifejezni, alkotni, fölépíteni, más-más megközelítés.
Kár, hogy egy népirtó, tömeggyilkos történelmi esemény, s annak a 20/21. századi történelmi eseményekre pusztítóan kiható ideológiának a jelszava a téma., ami a címbe us megjeneik.
Persze, szépnek hangzik a 3 szó annak, akinek nincs elég ismerete, de amit jelképez, az mai számítások szerint csak a 20. század végeig 100-150 millió ember halála.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!