Az mitől függ hogy egy festmény mennyit ér?
Én azt látom hogy ez jóformán a marketingen múlik.
Van ami semmi extra, mégis adnak érte akár tíz, százmilliókat. Egy gyönyörű kép meg mondjuk tized annyiért megy el.
Ritkaság, kereslet, ilyesmik befolyásolják az árat.
Ha valami neked gyönyörű, nem biztos, hogy másnak is az... ez szubjektív.
Marketing mindenhol alap.
Az alkotó háttere, ismeretsége és ismertsége, mikben mit tett le az asztalra stb, a célközönség megválogatása, ami ugye marketing egyik főbb vonala is, a minőség alapanyagoktól a témákig... stb.
Nézd Náray-t. Megdolgozott a divatszakmában keményen, idővel "pihenőt fújva" más vizekre evezett és mivel már elismert volt +ismeretség, kapcsolatok, így egyszerűbben váltott s nyitott a világ felé más ágon.
(Ellentétben egy karrier nélküli pl pályakezdő akarna csúcsra törni festészetben, azt neki is ki kell építenie. Neki nincsen azt megelőző felépített alapzata. Számít ez is.)
Írásban és festészetben.
Maga az egész folyamat s annak előzménye egy hosszas kemény munka eredménye.
Minőség alap a részéről, felépítette karrierjét, megérdemli mindannak az időnek, energiának a gyümölcsét.
Alapon manapság érdemes több lábon állni. A kreatív ember pedig hajlamos is több ágon alkotni.
Akiket ismerek, minimum 4-6 ágon tevékenykednek.
Ezer dologtól:
Készítője nevétől ismertségétől, elismertségétől, művészi képességétől, mennyire futott fel még életében, mennyi kiállítása volt, milyen festészeti körhöz tartozott (Barbizoni iskola, Vadak, Nyolcak, Nagybányai, Szentendrei, Bauhaus, Római iskola, Iparterv.
Magyar vagy világ festészetében betöltött helyétől.
Festmény stílusától - pl. romantika kevésbé megy, impresszionizmus nagyon.
Kvalitásától - milyen minőségben készült a festmény.
Proveniencia- a festmény története készülte - milyen tulajdonosai voltak milyen kiállításokon vett részt, milyen kalandos élete volt.
A festő életművében hol és milyen helyet foglal el a kép.
Pl. Czóbel 25 éves koráig mindent megfestett amit érdemes volt pedig elélt utána több mint 60 évet.
A festő nemzetisége - mennyire keresik pl. Magyar festőket főleg itthon keresik itt pedig nyomottabb a felvevő piaca.
Gazdasági környezet válságban kevesebb a műgyűjtés.
Van -e korlátozás a festményen - kivihető -e az országból, ha van nyilván kevesebbet ér.
Milyen minőségű a kép - restaurált vagy pókháló repedéses pl.
Lehet -e és érdemes -e restaurálni vagy már olyan rossz állapotú?
Mekkora a kép és milyen technika: olaj tempera vagy akvarell, esetleg pasztell.
Milyen témát ábrázol pl. arcképek háborús képek kevesebbet érnek átlagban, mint egy tájkép.
Milyen színes a kép, illik -e a gyűjteményben. Komolyabb műgyűjtők kiviszik Napra megnézni a koloritot, hogyan viselkedik természetes fényben.
Keret illik -e a képhez - főleg olcsóbb képeknél.
van-e másolata vagy rokon festménye az életműben, hány hasonló kép készült a festőtől? lásd Szász Endre.
Hogyan teljesít a festő mostanában aukciókon. Keresik-e.
Milyen galériában értékesítik aukción vagy fix áron. Mennyire elismert a kereskedő milyen vevőköre van. Hány %-ért dolgozik.
Van e divatja a festőnek és stílusának.
Eladó érzelmi kötődése - mennyire ragaszkodik a képéhez annál drágábban válik meg tőle.
Szubjektív élmény - tetszik -e a kép. Tudnál együtt élni vele a faladon?
Vicces de az utolsó számít sok gyűjtőnek a legkevésbé.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!