Milyen filmrendezési típusok vannak? Vagy ez teljesen egyedi? Gondolok itt snittekre, gag-ek sorrendjére, kameraszögekre, hang utómunkákra stb.A Metro című magyar film az milyen rendezés? Miért érzem azt, hogy olyan mint egy "nyugati" film?
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Összagyválsz mindent.
A filmrendezési típusok, inkább stílusok.
A snitt= Képvágás, apró jelenet, vagy jelenetrész;
A geg= Poén, csattanós, tréfás ötlet;
És így tovább.
Hogy miért érzed, hogy “nyugatii” típusú?
Mert a sematikus, nyugati filmtakarmányokat másolják.
Szakmányban készülnek az ócska, történet nélküli, egy kaptafára húzott gányolások.
Megszűnt a magyar film, a cseh film, a francia film, az olasz film, az arra a kultúrára jellemző, egyedi szemléletmód, gondolkodásmód.
Egy rakás szer az egész filmipar. Művészetről már régen nem beszélhetünk.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
2-es!
Vajna ránk szabadította ezeket a középszerű kisiparosokat, és magyar ezermilliárdokból finanszírozzák a sematikus, unalmas szeraikat.
Megszűnt a magyar film, a cseh film, a francia film, az olasz film, az arra a kultúrára jellemző, egyedi szemléletmód, gondolkodásmód.
Magyar film?
Pl: Indul a bakterház meg ilyenek?
Cseh film? (olyan mikor volt?) egyet nem tudnék felidézni.
Francia film? A sok Lui de Funes meg A Monmirájok? :D
Olasz film? (egyet se tudnék mondani ami nem amerikai is).
Egyébként is a rendezési stílus érdekelt volna, de a második válaszoló már adott egy támpontot.
Hiába, a Coca_colát se lehet felülmúlni bár sokan próbálják de ez van...
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
A hollywoodi sémák egy része teljesen használható, mert sok-sok tapasztalaton alapuló, kidolgozott gyakorlat. Egy csomó alapvető eljárás onnan jön pl. a világítás, kameramunka szintjén is. Ezek helyett hiába találsz fel újat, a film nézhetetlen lesz.
Ez részben a dramaturgiai sablonokra is igaz: vannak bejáratott, működő szerkezetek, amikkel végig fenntartható a néző érdeklődése, érzelmi bevonódása stb.
De ezeken kívül is léteznek történetmesélési megoldások, köztük egészen zseniálisak is, de ezeket már kiszorították a hollywoodi dömpingcuccok. A mozikból és a nézők fejéből is.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!