Hogyan működik egy modell fotózás?
Hogy talál egy fotós a munkájához modelleket?
Fizet érte? Mi ennek a menete?
Midellt fotózni megbízàs alapján szoktam. Pèldaul a modell szeretnen uj portfoliot magàrol es felketes engem.
Vagy egy reklamugynokseg kèr fel fotozasra es ok kuldik a modellt. Cserebe en is szoktam nekik uj modelleket ajanlani.
a kérdés az életben mindig az, hogy mi a cél és kinek mi az érdeke? ha a fotós saját ötletét valósítja meg, akkor ő keresi/fizeti a modellt. hogy hol, hogyan talál, az rajta és az igenyein múlik. ha pl fontosabb neki a modell tapsztalatnál, mondjuk a sportos alkat, vagy a képek miatt fontos, hogy tudjon lovagolni, akkor nem biztos, hogy modellek közt fog keresni. de jó eséllyel egy tapasztalt fotós elég sok modellt ismer, illetve arra vannak a különféle modell ügynökségek is, hogy az ilyen igényeket kielégítsék.
ha a modell akar magáról képeket, pl. hogy munkákat találhasson a szakmában, akkor ő keres fotóst és ő is fizet érte. normál esetben a modellek (és a fotósok is) a rendes, fizető munkájuk során készült képeket használják referenciaként. de ha valakinek nincs elég/eleg jó fizető munkája, vagy csak fel akarja dobni valami izgalmasabbal, akkor csináltat saját képeket.
kezdő/hobbi fotósok és modellek szoktak ingyen is, ún. TFCD alapon (time for CD) is fotozasokat szervezni, erre van egy csomó weboldal és csoport is. ilyenkor mindenki ingyen fekteti be az idejét és mindenki ingyen használhatja referenciaként a közreműködésével készült képeket saját referenciaként - de normál esetben üzleti célra nem, mert azért már fizetni kéne a haszonélvezőnek minden más résztvevőnek...
ha egy magazinnak, divatmárkának, reklám ügynökségnek kellenek képek, akkor ők fizetnek minden kozreműködőt (modell, fotós, stylist, fodrász, sminkes, asszisztens, stb) és általában ők is döntik el a fotózás koncepcióját, részleteit, minden közreműködő az ő utasításait alapján dolgozik, hogy az általuk elvárt eredmény megvalósuljon. ilyenkor a közreműködőket is ok választják ki a saját igényeik és szempontjaik alapján. (persze sokszor különféle reklám/kreatív ügynökségek és modell ügynökségek bevonásával egyszerűsítik a munkájukat)
sajnos egyre gyakoribb, hogy főleg kisebb márkák úgy próbálnak a költségen spórolni, hogy TFCD alapon szerveznek fotozasokat olyasmire, amiért normál esetben fizetniük kéne, de ha találnak rá ingyen is tapasztalatlan jelentkezőket, akkor hülyék lennének fizetni. sok pályakezdő pedig lehetőséget lát benne, hogy majd így befut és belemegy - csak ha mindenki leszokik róla hogy fizessen a munkáért, akkor egy idő után senki nem fog megélni a munkájából és a szakmából mindenkinek csak hobbi lesz, mindenki kénytelen lesz más megélhetés után nézni (ezért is szabály a TFCD fotozasoknál, hogy senki nem húzhat belőle anyagi hasznot, mindenki csak referenciaként használhatja újabb munkák megszerzéséhez)...
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!