Kezdőoldal » Kultúra és közösség » Egyéb kérdések » Magyarországon vallásszabadság...

Magyarországon vallásszabadság van?

Figyelt kérdés
A Himnuszban benne van Isten. A Himnusz meg benne van az alkotmányban. Tehát nekem, mint magyarnak kötelességem a Himnuszt a nemzet identitásának jelképeként elfogadni. De én nem szeretnék egy olyan nemzetnek a tagja lenni, aminek az identitása keresztény. Miért nem veszik ki az alkotmányból a Himnuszt? Egyénként is sértő pl. a törökökre nézve.
2015. márc. 8. 22:05
1 2 3
 11/22 A kérdező kommentje:

Miért is? A Himnuszban világosan le van írva, hogy a török egy vad nép. Akárhogy próbáljuk úgy értelmezni, hogy ez átvitt értelemeben van, nem fog sikerülni.


A török himnuszt nem ismerem, de ha Nyugatellenes, akkor az is baj. De miért van az, hogy már a második hozzászóló mondja meg azt, hogy egy másik ország himnusza is sértő? Mert akkor szabad a magyar himnusznak is sértőnek lennie?

2015. márc. 8. 23:14
 12/22 anonim ***** válasza:
Nem. Akkor esetleg általános dolog a világban, hogy a népek nem hisztériáznak azon, hogy a himnuszukat nem találja-e vki mondvacsinált okokból sértőnek. Pl. az angolok sem borulnak meg attól a királynős himnuszukkal, hogy a köztársaságpártiak esetleg besírnak rajta, meg az amerikaiak sem azon, hogy a háborús himnuszuk nyilván nem tetszik a pacifistáknak. A franciák sem kérnek bocsánatot a spanyol trónon máig uralkodó Bourbonoktól amiatt, hogy a himnuszuk véreskezű zsarnokként festi le a családjukat, az olaszok sem az osztrákoktól azért, mert a himnuszukban az osztrák sas megkopasztásáról énekelnek.
2015. márc. 8. 23:48
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/22 A kérdező kommentje:
És honnan számít mondvacsinált okoknak vagy helyénvaló okoknak? Amikor a szovjetek lecserélték a himnuszukat, mondván, hogy nem volt elég hazafias az miért nem volt mondvacsinált ok? Egyébként is hogy lehet olyat mondani, hogy az, hogy benne van Isten a Himnuszban csak mondvacsinált ok? Egy himnusznak nem pont az kéne, hogy legyen a lényege, hogy ugyanannyira érezheti a nemzet himnuszának egy keresztény, mint egy ateista?
2015. márc. 9. 00:37
 14/22 anonim ***** válasza:
Mi a problémád?A Himnusz az imádság.Így nincs semmi meglepő azon,hogy Isten említésre kerül benne.
2015. márc. 9. 00:46
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/22 anonim ***** válasza:
10 himnuszból 9-ben benne van Isten, szóval a jelek szerint bizony nem.
2015. márc. 9. 00:47
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/22 A kérdező kommentje:
Most nektek célotok az, hogy bármit mondok ti ellenem vagytok? Vagy ennyire magyarnak érzitek magatokat, hogy bármi is derül ki a Himnuszról ti véditek azt?
2015. márc. 9. 01:04
 17/22 anonim ***** válasza:
Semmi nem "derült ki" a Himnuszról, csak te nyomod itt a kedvenc agyrémeidet, és nem veszed észre, hogy nem mindenki más megy fordítva az autópályán, hanem te.
2015. márc. 9. 01:42
Hasznos számodra ez a válasz?
 18/22 A kérdező kommentje:
Persze, én vagyok az, aki hozza fel a jobbnál jobb érveket. Teljesen elfogadhatónak tartod az olyan érveléseket, hogy más országban is van Isten a himnuszban, tehát nem az a dolga a Himnusznak, hogy az ember a nemzetének érezze. A másik, hogy más országban is egyes nemzetek ellen szól a himnusz, tehát semmi baj azzal, hogy a magyar törökellenes. Azt is mondtátok, hogy nem is törökellenes, erre ugyanúgy nem jött indok, mint az összes többi kérdésemre. Meg a már beismert dolog, hogy az oláhoknak is sértő a himnuszuk. Mi a különbség az és a magyar himnusz között?
2015. márc. 9. 01:58
 19/22 anonim ***** válasza:

18


Az oláh himnusz azon a sértő mondaton kivűl is ocsmány. Konkrétan lopja, kisajátítja a történelmünket.Úgy ahogy van az egész egy mocskolódás, hazudozás.

A magyar Himnusz nem ilyen.

2015. márc. 9. 03:07
Hasznos számodra ez a válasz?
 20/22 A kérdező kommentje:
Szóval azzal nincs semmi gond, hogy elhordod a román himnuszt mindennek, de ha valaki teljesen jogosan felhozza, hogy a magyar himnusz törökellenes és kirekesztő az már baj. Már csak azért is mert ez igaz, az pedig nem igaz, hogy a román himnusz magyarellenes. Szóval örülnék más véleménynek is, mint egy keresztény, nacionalista véleménynek.
2015. márc. 9. 13:44
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!