Mit gondoltok erről?
Pszichológia szakos hallgató vagyok. Adott két embertípus (afféle sztereotípiák). Szerintetek melyik "jobb"? Vagyis, melyiknek van igaza?
1. Intelligens, okos, de mindez memória. Mindenből ötös, mindent bemagol, betéve tudja az évszámokat, képleteket, stb. Nagyon szorgalmas, szeret megfelelni. Az ismerősei mind nagyon okosnak tartják, amolyan stréber-bélyegzőt is szokott kapni. Viszont nem érdekli a világ jelenlegi helyzete, nem tájékozott, elvontabb témák iránt nem nyitott. Szórakoztató irodalmat olvas, művészetekben nem jeleskedik. Ha nem munkáról van szó, általában felszínes.
2. Sokkal lustább, mint az első típus, van benne amolyan lázadozó hajlam, nem akar "robot" lenni. Közepes tanuló, van, amiből jeles, van amiből bukásra áll, ebből látszik, hogy ami érdekli, abban elmélyül és jeleskedik. Társadalomtudománnyal, pszichológiával foglalkozik sokat, több művészeti ágat kipróbál, ha a kitartás is megvan akkor a siker is. Szépirodalmat olvas. Művész-hajlama miatt különbözőnek tartja magát, felsőbbrendűnek és okosabbnak a többieknél. Kortársainál valóban érettebb, 'mélyebb' dolgok (is) foglalkoztatják.
Tehát az 1. sokkal szorgalmasabb mint az 2., több kötelességérzettel rendelkezik, sokkal céltudatosabb, mint a 2., aki viszont sokkal mélyrehatóbb.
Tehát az 1.-es munkáját tekintve tökéletes, de az életben felszínes, addig a 2.-es hajlamos munkáját felületesen végezni, és hajlamos a lustaságra, de sokkal többet foglalkozik az emberiség és a világ kérdéseivel, alakulásával, valódiságával, mint a 2.
Mindkettő műveltnek tartja magát, és műveltebbnek, mint a másik. Mit gondoltok?
hát inkább a kettes verzió..
meg még akartam írni egy csomó dolgot, csak elfelejtettem :D
"Mindkettő műveltnek tartja magát, és műveltebbnek, mint a másik. Mit gondoltok?"
Mindkettőnek a saját szempontjából igaza van.
Az 1-es úgy érzi, hogy műveltebb, okosabb, mert gürizik is érte, és a jó jegyekkel ezt alá is tudja támasztani.