Miért ilyen rengeteg egyetemi tanár? Hogyan engedhetik ezt meg maguknak?
Én is egyetemista vagyok, ismerőseim többsége is az, és tőlük is ugyanezt hallom, hogy náluk is ez van, pedig nem 1 egyetemre járunk.
Miért ilyen sz*mét sok egyetemi tanár? És akkor csodálkoznak, ha az egyetemista össze van zavarodva, vagy megbukott.
~ sz*rnak az óraütközésekre, pedig tehetnének ellene, de nem tesznek mert minek
~ könyörögni kell, hogy ugyan mondja már meg a ZH jegyeket, mert ugye akinek nem lett jó az mehet pótZH-ra, de nem küldi el, vagy csak az utolsó pillanatban
~ aki ír neki, hogy küldje már el a jegyeket, mert másnap már vizsga, azt automatikusan megbuktatja
~ hangulatra osztályoz, az ember vért f*shat (elnézést) akkor se kapja meg a 2-est, volt nálunk is ilyen...volt aki szóról szóra leírt mindent mert betanulta, megbukott, más aki alig tudott valamit meg kapott egy 2-est vagy 3-ast
~ szólni nem lehet nekik semmiért, mert akkor alapba megjegyzik az illetőt (én kisebb egyetemre járok) és folyton buktatják
~ hiába van fogadóórája, nem hajlandó fogadni senkit
~ nem tanít normálisan, nem adja le az anyagot, ezáltal senki nem érti (pl matek...), de a vizsgán vagy ZH-ban maximálisan elvár mindent, közbe mondja, h nem érti miért lettek rosszak, ő mindent megtanított
és még sorolhatnám.
Mire jó ez? Az ember azt hinné, hogy az egyetem egy színvonalas intézmény, és ilyet nem engedhet meg magának, pedig rengeteg helyen ez van, és eléggé elszomorító.
Ismerősöm mondta, hogy náluk (ő Bp.-re jár) 300-an voltak egy ZH-n, majdnem mindenki írt 4-5 oldalt, ez volt délután, másnap délelőttre meg már ki volt javítva, a társaság háromnegyede 1-es. A h*lye se hiszi el, hogy végigolvastak volna akár 1-et is....szerintem feldobták a levegőbe, és ami az asztalon maradt....
Miért engedheti meg magának az ilyet az egyetem? És akkor még csodálkozik mindenki, hogy sok egyetemista miért kettessel szenvedi végig az egyetemet....
1. Tudtommal nem a tanárok írják az órarendet, hanem valami gépelőliba a tanszéken.
Amúgy ez nem csak egyetemeken van így, hanem általános és középiskolában is. Az a baj, hogy az iskolák nem válogatják meg rendesen, hogy mégis kit vesznek fel tanítani. Én pl. még az elhelyezkedésük előtt durva pszichológiai teszteknek vetném alá őket.
Nem a tanárok írják az órarendet, de áttehetik az óráikat ha van szabad hely, és sokszor van, de nem teszik.
De manapság miért ilyen sok mindenhol a kegyetlenül rossz pedagógus?
Elég (elnézést a kifejezésért) ganéj helyre járhatsz. Nálunk ez van:
- Fix órarend, a KV-knek és SZV-knek pedig fenntartott időpontok. A ZH-knak is van fenntartott időpont.
- A ZH-kat határidőre javítják (az egyetemi szabályzatban is benne van). Ehhez hozzáfűzöm, hogy a ZH-k többsége tesztes, és számítógép állítja össze (vagyis lehetetlen lesni, mert mindenkinek más a kérdések sorrendje, sőt a kérdések és válaszok se 100%-ban azonosak) és gép javítja. Ha valakinek nem tetszik valami, reklamálhat.
- Emiatt nem is kell a tanárokat a jegyekkel zaklatni. Viszont, ha valami miatt reklamálni kell, akkor azt általában az évfolyamfelelős teszi (ez a dolga). Nem pedig "partizánakciók vannak", hogy 60-an kérdezzék meg ugyanazt.
- Ha fogadóórában nem fogadnak, azt nem kommentálom.
- A legtöbb egyetemen gyakori jelenség, hogy az előadások és a számonkérés nem teljesen fedik egymást. Ez mondjuk abból is adódhat, hogy egy több ezer oldalas tananyagot nem lehet heti 2-3x 45 percben minden részletre kiterjedően leadni. Viszont az tényleg az oktatók felelőssége lenne, hogy legalább a lényeget és azt emeljék ki, amire nagy hangsúlyt fektetnek a számonkéréskor. Ez főleg az oktatók személyes kvalitásán is leterheltségén múlik. Ha valakit elhavaznak kutatási, publikálási, pályázatírási feladatokkal és emellett még a nyakába teszik "púpnak" az oktatást, akkor nagy valószínűséggel ez utóbbit fogja hanyagolni, hogy a többi határidős teendővel haladjon.
Az "egyetem" nem biztos, hogy színvonalas intézmény csak azért, mert így hívják. Rengeteg "zugegyetem" és "zugfőiskola" működik szegény országunkban, melyek a diplomájának értéke egy guriga wc-papírral vetekszik. Ezekre jellemző, hogy bizonyos profok belekényelmesednek a székbe és feudális viszonyokat alakítanak ki, mivel az egyetem vezetőségével "komámasszony" kapcsolatot ápolnak, "külsősök" pedig nem akarnak ilyen züllött helyekre menni. Így a helyüket semmi se veszélyezteti és azt csinálnak, amit akarnak.
"de áttehetik az óráikat ha van szabad hely, és sokszor van"
Neked szabad az a hely, adott tanárnak koránt sem biztos.
Kérdésedre egy filmcímmel válaszolnék: Felvéve.
Ebben van egy olyan rész, ami szent igaz: "Az oktatási rendszer úgy szar, ahogy van. Mert elfelejtették a legfontosabbat: az egyetem/főiskola szolgáltatóipar. Minket szolgál és nem pedig fordítva."
Nem ugyanarra az egyetemre járunk, de nálunk is vannak hasonló dolgok.
ZH-javítás: volt olyan, hogy a ZH eredményét közvetlenül a pótzh előtt tudtuk meg. Holott előtte temérdek levelet küldtünk ez ügyben az illetékesnek. Szerencsére 4-es lett a ZH-m, de ne tudd meg mennyit idegeskedtem előtte, akárcsak a többiek.
Olyan is előfordult, hogy délelőtt volt a ZH, és pár órával utána délután a pótZH.
Órákon rendszeresen előfordul, hogy nem adják le az anyagot, sőt még jegyzetben sem adják oda, de vizsgán és zh-kon elvárják.
Volt olyan is, hogy úgy kellett összeollóznom az internetről egy-egy előadás anyagát. Meg is tanultam, de vizsgán mi volt rá a tanár válasza: "jó és szép ahogy megtanulta, de én nem ezt adtam le". Naja ilyenkor mondaná meg neki az ember, hogy "lóf*szt sem adtál le te mocsok!". Csak ugye akkor tarthat a "tanár" későbbi bosszújától.
De hát erre csak azt lehet mondani: üdv a felsőoktatásban!
Hát pedig az egyetemistákkal van a baj. Én BME-s vagyok és megértem a tanárokat. Annyi sok kis nyomorékot még életben nem láttam, mint a nálunk tanulók.
-Kezdődik ott, hogy felvesznek egy csomó inkompetens barmot. Az a cirka 360 pontos határ a 480-ból kb akkora tudást feltételez, hogy tudsz írni meg olvasni. Leadják ők a matekot, csak a diákság fele képes mérnöki szakokra menni 3mas matek érettségivel...
- Az előadó termek konganak az ürességtől. 500-ből volt hogy 100 alatti létszámmal ültünk ott.
-Kiadják a házit 3. héten, de senki sem kezdi el időben, senki sem konzultál, aztán utolsó előtti héten megrohamozza az összes idióta a tanárt valami egy éjszaka alatt összekapart másolt szarral, aztán csodálkoznak, amikor megbuknak.
- úgy javítanak ki 300 zh-t egy nap alatt, hogy szétosztják a tanszéken. Az összes doktoranduszt és tanársegédet befogják, nem egy tanár áll mindnek neki.
- szólni lehet, de normálisan. Mi 20-an voltunk a szakirányon és nyugodtan szólhattunk bármiért. A tanár sem tudott vitázni azzal, hogy a zh eredmények előtt nem írunk pót zh-t.
- mindent betanulni szóról szóra szánalmas. az ilyen embereket előszeretettel buktatják. Nem ért semmit és mondja fel mint egy papagáj... Sokkal jobb jegyet lehet kapni, ha nem tudsz minden adatot, de látják, hogy érted.
Ha az egyetemtől azt várod, hogy színvonalas intézmény legyen, akkor esetleg egy színvonalas intézménybe iratkozz be. Ha pedig nem vesznek fel jobb helyre, akkor ez van ezt kell szeretni.
Kedves 7-es válaszoló. Részben egyetértek veled, olyan dolgokban, mint hogy alig járnak be órákra az emberek, utolsó héten állnak neki a feladatoknak és csodálkoznak ha megbuknak.
De viszont a hozzászólásodból süt az öntömjénezés. Gratulálok hozzá, hogy neked ennyire bejött az élet és ilyen fantasztikus főiskolára jársz mert annyira tökéletes vagy! Csak így tovább, mert ezzel a "mindenkit lenézek" hozzáállással még politikus is válhat belőled!
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!