Ha magát a csatornát és a leágazó öntözőrendcsatornák, víztározókat, minimálbérre felemelt fizetésű, alapképzésen átesett közmunkásokkal végeztetjük, és találunk a mercigyárhoz hasonló nagy kaliberű játékosokat akik komoly összeggel támogatná, valamint az EU-nál is elérnénk egy jelentősebb támogatást az 52 méter széles csatorna építési költsége a töredékére csökkenne. gazdasági hatásai pedig jelenleg megjósolhatatlanul nagyok lennének. Persze ez az jelenti hogy valakinek kevesebb lesz (nem az ő országába fektetnek be, a mi termékeink olcsóbbak lesznek mint az x vagy y országé, a mezőgazdasági termelésünk megugrik.....) és ezt sokan nem akarják és aki csak kiejti a száján hogy Duna-Tisza csatorna, újabb tiszai vízlépcső és/vagy dunai, öntözőrendszer, víztározók, szivattyús energiatározók az rögtön kap pár milliót csak hallgasson el és ha véletlen mégis napirendre kerül a téma akkor szavazzon ellene vagy vétozza meg (ha olyan pozícióban van) vagy szervezzen környezetvédelmi tüntetést vagy mind1 mit talál ki de oldja meg hogy ne valósulhasson meg..... Bős-Nagymaros kézzelfogható példája ennek. Istenem hogy b a s z h a t t a k így ki velünk. Szlovákok legalább nem s z a r o z t a k megfogták és átterelték magukhoz a Duna 82%-át, mondván ha nektek nem kell majd mi megépítjük egyedül, (Azóta az ország 11 500 milliárdnyi forint megtermelt energától esett el mai áron számolva, az építési költség pedig ennek töredéke lett volna, és az árvizeket ne is említsem abból volt kettő is az építés óta ami nagy károkkal jár, és azok nem kárt okoztak volna hanem rekord energia termelést...............
2014. jún. 25. 11:59
Hasznos számodra ez a válasz?
12/23 anonim válasza:
"Egy ilyen csatorna, a nagy benzinmotoros uszályok és tolóhajók korában semmit sem érne"
Nagyosat nem is tévedhették volna, az 52 méter széles csatorna pontosan azért kell hogy akár az 1200 tonna vízkiszorításó uszályok is eltudjanak egymás mellett menni.
2014. jún. 25. 12:03
Hasznos számodra ez a válasz?
13/23 anonim válasza:
52 méter széles?! Jó, hogy nem 1 km széles. Gigantomán tervek, amelyek miatt falvakat kell áttelepíteni, illetve leigázni a természetet Sztálin szellemében! Nézzétek meg, hogyan tették tönkre az Aral-tavat és két nagy folyóját. Ökológiai katasztrófa! Ami Bős-Nagymarost illeti, az majdnem kizárólag a Csehszlovákia (később Szlovákia) érdeke volt, a Szovjetúnió is erőltette, jó sok áram kellett az aluminiumgyártáshoz nekünk is, mert a szovjet haditechnika ezt igényelte! Almásfüzitő miért van a Dunaparton?! A Duna legyen a Duna-Majna-Rajna csatorna része, kinek kell itt környezet- és természetvédelem? Pusztíts, amit csak bírsz, tedd lehetetlenné a környezet- és természetvédelmet, mint PÁRTUNK és KORMÁNYUNK teszi! Csak a mocskos MONEY a fontos, a zsebek alapos megtömése, míg milliók éheznek és nyomorognak. Nem kell gigalomán beruházás.
2014. jún. 25. 12:15
Hasznos számodra ez a válasz?
14/23 anonim válasza:
"Eredetileg 32-33 méter szélességre tervezték, amely elegendőnek bizonyult volna az 1000-1200 tonnás uszályok közlekedtetéséhez" - Wikipédia
Akkor rosszul írtam, 52 méter szelességű csatornát már nem csak a közepes méretű uszályok tudnák használni. Főleg ha egyszer egyszer rövid időre jönne egy óriás uszály akkor rövid időre "egyenirányusítani" lehetne amíg átmegy rajta.
"csak a kecskeméti Mercedes gyár 600 ezer tonna árut jelentene" - jelenlegi kapacitásán, de ha jól megy szekér biztos hogy ez a gyárukat bővítenének nem egy másikat, ha meg rosszul megy a szekér hamarabb zárnák be a legyelországi gyárat mint ezt....
Igazad van a Tiszai vízlépcső és annak következménye a Tisza-tó is micsoda környezeti katasztrófa.
Nem csak hadiiparnak kell az áram hanem mindenki másnak, Magyarország szenet, földgázt és áramot importál. Bős kb 720 MW energiát állított volna elő, ennek fele a miénk lett volna, ha megépült volna, akkor mint írtam 11 500 milliárd forintot sportunk volna, (ez az a pénz amit, energia importra, szénre, és villamos-földgázra költöttünk mai áron) Ha bős megépült volna az eredeti elképzelés szerint akkor ezt a pénz másra költhettük volna........
Az Aral-tóban és a Dunában mi a közös? Elmondom SEMMI
2014. jún. 25. 12:25
Hasznos számodra ez a válasz?
19/23 anonim válasza:
Bős-Nagymaros, ha megépül a visegrádi duzzasztógát, akkor elárasztotta volna pl. Kisoroszit és az összes partmenti települést, erre számítva építettek volna mindenhová 10 méteres gátakat. Kellett volna az Urasztala hegyet lerobbantani, hozzá aszfaltos utakat kiépíteni és megépíteni egy óriási felső beton-víztározót. A kár nagyobb lett volna, mint a haszon, síkvízi erőmű a leggazdaságtalanabb, semmire sem jó. A rengeteg áram nem a magyar iparnak kellett (az 1990-től gyakorlatilag leépült, megszűnt a szovjet piac és a KGST). A szovjet hadiipar követelte a még több aluminiumot. Hogy a bauxitot és a feldolgozásához szükséges szenet kibányászhassák, a fél Dunántúl alól kiszivattyúztatták a karsztvizet, majdnem kiszárítva a Hévizi tavat is! Túl jól emlékszem ezekre. Nem a magyar lakosság érdeke és ellátása volt soha a fontos!
2014. jún. 25. 12:31
Hasznos számodra ez a válasz?
20/23 anonim válasza:
Az Aral-tó története: két nagy folyó táplálta, öntözött gyapotföldeket hoztak létre. A természet leigázása (Sztálini elv) TÚL JÓL sikerült! Ökológiai katasztrófa, ezt akarják itthon is megvalósítani? Gratula, sztálini utódok.
A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik. Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!