Minden esetben a kerékpáros a bunkó?
Ha lezárják a járdát, a gyalogos kényszerül a kerékpárútra, tehát a kerékpárosnak kell előzékenynek lennie. Ha lezárják a kerékpárutat, akkor a kerékpáros a járdára kényszerül, és megint csak neki kell előzékenynek lennie. Ha esetleg lezárt járda esetén, a kerékpáros a kerékpárúton gyorsan megy, akkor egyből ő a bunkó kerékpáros. De akkor is, ha a keskeny járdán tolja a kerékpárját, és "elfogalja a helyet."
Másik dolog, egy csomó helyen a gépkocsivezetők nem veszik emberszámba a kerékpárost. Miért?
Én vagyok a második, folytatom... meghatározó élmény volt, amikor építették a Margit hidat. Ki volt írva mindkét végén nagy betűkkel, hogy csak tolni lehet a maradék egy járdán a kerékpárt. Minden vasárnap kijártam futni a szigetre. Minden kerékpáros száguldozott, babakocsik között, vagy idegesen csengetve, ha nem fért el... ha intőn felemeltem a kezem vagy néha szóltam, úgy leqvaanyáztak, hogy elakadt a lélegzetem. De azóta is szólok, persze hiába.
Másik dolog, amit kérdeztél: autós vs. kerékpáros. Sokszor megyek autóval is és azt tapasztalom, hogy a kerékpáros nem tekinti saját magára nézve kötelezőnek a közlekedési szabályokat, mondván, rá nem vonatkozik semmi, legálisan szembe megy az egyirányú utcában, piros lámpánál simán áthajt, kedve szerint váltogatja a járdát, zebrát, buszsávot és az úttestet, azaz hol járműnek véli magát, hol nem. Így aztán én is hol járműnek látom autóból, hol nem annak. De ha nem adok neki elsőbbséget jobb kézről, akkor öklét rázza a bősz bicajos, ő, aki egyébként soha nem tart be semmilyen szabályt. Más: évek óta tudatosan bennem van, hogy éles közlekedési helyzetben, ha választanom kell a pillanat törtrésze alatt, biztos, hogy szándékosan a kerékopárost fogom elütni, nem a szemből nagy sebésséggel jövő másik autót választom, ahol esetleg 5-6 ember sérül vagy hal meg, ellentétben az egy kerékpárossal. De még nem kellett választanom.
Én sokat biciklizem, általában szabályosan, egyirányú utcába a saját érdekemben nem megyek forgalommal szemben, de néha a járdára "kényszerülök", mert olyan ramaty az utak minősége. Ilyenkor mindig figyelek a gyalogosokra, engem simán elengednek, soha nem szólnak be, megköszönöm, semmi ökölrázás. Qva anyázást csak és kizárólag a bicikli úton közlekedő gyalogostól kapok. Van egy szakasz itt Debrecenben, ahol a a kerékpárút 10 centivel meg van süllyesztve a járda mellett, piros színűre van festve és sárga bicikli jelek vannak x méterenként felfestve. Én megyek a magam 20-25 km/h-s tempójába, a gyalogosok itt szoktak őrjöngeni, egyik sem lépne arrébb fél métert, hogy a járdán legyen (10 centit felfelé, hát hülye vagyok én?), nem kér bocsánatot, hanem bizonygatja, hogy én vagyok rossz helyen, de úgy, hogy ő áll a sárga bicikli formájú jelen... Erre nem tudok mit mondani.
Az autóvezetők jobban figyelnek a kerósokra, de ebben az országban az autó mérete felülírja a KRESZ-t, ez komolyabb probléma, nemcsak a kerósokat érinti.
http://www.youtube.com/watch?v=hgCqz3l33kU
Egy idevágó ,jópofa klip :D
Teljesen egyet értek veled kérdező.
Akár gépkocsiban közlekedve akár gyalogosan is a kerékpárosok szörnyűek.
Belőlem az vált ellenszenvet gépkocsi vezetőként hogy a kerékpárosok bohóckodnak az utakon és nem rendeltetésszerűen használják.Az idegeire mennek az autósoknak.
Meg persze egy kis felsőbbrendűség érzet is van a dologban hogy "haha nekem van xy lóerőm neked meg egy sem". "Mit keres itt egy olyan jármű amiben még gázpedál sincs, gépek útja nem a fém vázaké."
Az autósok jogosan nem bírják a kerékpárosokat.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!