Jó lenne-e, ha így lenne az oktatás? Álomiskola? Lent
Az általános iskola nem nyolc, hanem hat évig tartana. Ezek alatt az évek alatt a diákok rendesen megtanulnának írni, olvasni, számolni. Tanulnának az élővilágról, környezetvédelemről, KRESZ-t gyalogosok és kerékpárosok számára, ének-zenét, technikát, illemtant, rajzot és egyéb kreatív dolgokat. Nyelvtant, és sokat olvastatnák őket, de nem úgy, hogy "Olvasd el fiam a Kőszívű ember fiait, mert ha nem, beírom az egyest!". Sokat olvasnának a kortárs ifjúsági írók műveit, hogy megszeressék az olvasást.
Az idegen nyelvet ugyanúgy 9-10 éves korukban kezdenék el, de a nyelvtanárok nem csak bejárnának órára, hanem meg is tanítanák a diákokat.
A középiskola szintén hat éves lenne. Ez alatt a hat év alatt rendesen megtanulhatnák az érettségi tárgyakat. (Én pl hülyeségnek tartom, hogy felső tagozatban és középiskolában ugyanazt tanultunk történelemből, de egyik tanárnál sem jutottunk a nyolcadikos és tizenkettedikes tankönyv végéig.)
Heti egy különóra vagy szakkör mindenkinek kötelező lenne, ez akármi lehet. Tánc, dráma, olvasókör, foci, kosárlabda, rovásírás, harmadik idegen nyelv, főzőklub, tanulókör.
A tantermeket a diákok takarítanák, minden osztály a sajátját, és valami megosztás szerint. Pl: hetesek
Az iskolai büfében nem lehetne kapni chipset, kólát és egyéb szénsavas lötyiket meg műanyag sz@rokat. Helyettük csak péksütemények, tej, kakaó, joghurt, kefir, gyümölcs, tea (nem az az instant szär, hanem rendes), csokoládé vagy szőlőcukor, szendvicsek.
Nem rossz ötlet!
A nyelvet én előbb kezdeném (minél előbb, mert a kicsik tanulnak a legkönnyebben, szóval már bölcsiben, vagy óvodában - aki nem járt bölcsödébe), és nem egyet, hanem kettőt legalább.
Azzal egyetértek, hogy nem jó ez az "olvasd el a Kőszívű ember fiait, büdös kölke!" hozzáállás, olvasson bármit, szeresse meg, beszélgessünk róla...
Én sem nyomatnám pl. a kémiát annak, aki nem szereti. Nem azt mondom, hogy egyáltalán nem (tanulja meg mit ne öntsön össze, mert robban, de ne kelljen képletekkel számolni). Ugyanakkor, akit ez érdekel, az foglalkozhasson ezzel.
A büfében felőlem lehetne csoki, mi is szívesen vettük (nem mértéktelenül!), szóval ezzel nem foglalkoznék ilyen szinten.
Nem rossz az ötleted de szerintem ne a magyar oktatás fölé építs hanem angolszász mintára.A tanárok abból erőltessék a diákokat amiből tehetségesek , jók és ne abból ami nem megy.Ne legyen osztályok hanem mindenki válogassa össze magának az órákat egy bizonyos rendszer szerint.Lennének az alap órák amik kötelezőek matek , irodalom , nyelvtan.Természettudományos tárgyakból is tényleg csak az ALAPOKAT és nem barom kémiai számításokkal törni azoknak a fejér akik mondjuk informatikusnak mennek.
A tanárok ösztönözzék a diákokat hogy az legyen a hivatása amiből a legtehetségesebb , és ezt megfelelő mérésekkel tanulmányokkal derítsék ki.
Ha a diák érdeklődik a művészet iránt akkor felvehet az órarendjébe egy rajz órát vagy zene órát , művészet órát.
Legyen teljesen orientálva az iskola diákok szerint.
Ez lemaradt:
Aki vegyész akar lenni az tanuljon kémiát ezerrel már gimnáziumban.De aki informatikus lesz az minek tanuljon olyan szintű kémiát mint a vegyész palánta?
Ez a hibája a magyar oktatásnak.Az osztályból párat érdekel a tárgy a másik 20 meg halálra unja magát és rendetlenkedik , unatkozik , alszik.
A tanároknak is jobb lenne ha csak olyanokkal foglalkozna akiket érdekel az adott tárgy meg a diákoknak is jobb légkör lenne.
Én például azt nem értem, hogy a gimiseknek van olyan órájuk, hogy tánc és dráma, meg médiaismeretek, de mondjuk az osztály egyharmada nem tud helyesen írni. Tanuljon médiát szakkörben az, akit érdekel, és tanítsák meg szépen helyesen írni az osztályt.
Én szakközepes voltam, nálunk egy csomó minden máshogy volt...
Nekem jobban tetszene, ha az általános iskola folyamán megtanulnánk normálisan olvasni, írni, számolni, valamint egyik legfontosabb pontként gépelni. Egyetértek, hogy tanuljanak a kicsit az élővilágról, KRESZ-ről (megtanulnák, hogy "nem hajtunk ám át a kocsi előtt a zebrán biciklivel lendületből, mert ott nincs 'elsőbbség'-ünk", ha már a tény, hogy a kocsi sokkal nagyobb nálunk nem elegendő a legtöbbeknek...), esetleg énelekhetnek is, de azért ne vigyünk túlzásba ezeket, vannak ennél sokkal fontosabb és hasznosabb dolgok. Pontosan, rendes, kortárs írók műveiből válogathatnánk, és biztos, hogy többen megszeretnék az olvasást. Az olvasás mellett nagy hangsúlyt kellene fektetni a helyesírásra és a fogalmazásra (mindkettő olyan dolog, amit az ember biztosan fog használni az életében, és szükséges a helyes tudása).
Az idegen nyelvet hamarabb elkezdhetnék, és folyamatosan kísérje végig őket. El kellene érni, hogy Magyarországon mindenki tudjon angolul, ami nem azt jelenti, hogy a középfokún harmadjára átmegy 61%-kal, és akkor "yay, van papírom, tudok angolul!". Lehetne választani mellé egy másik nyelvet is. Ennek kellene szerintem az egyik legmagasabb pioritással rendelkező pontnak lennie. Azt a baromságot meg elfelejthetnék, hogy senki ne kapjon diplomát nyelvvizsga nélkül, nem lenne ilyenre szükség, amúgy is tudna mindenki nyelvet már akár középiskolában is.
A középiskola szerintem bőven elég 4 évig, és igaz, rendesen meg lehetne tanítani az érettségis tárgyakat (magyar, matematika, idegen nyelv, választott tárgyak, de legyen előrehozott, mert az összeset egy évben megcsinálni nagyon megterheló), sőt, miközben tanulják az anyagot, készüljenek az érettségire akár elsőben is, van rá idő. Hagyjuk végre a fenébe ezt a magyar rendszert, hogy "van magyar, matek, történelem, fizika, kémia, biológia, földjrajz, stb, aztán kész", legyen kurzusos a képzés más tantárgyakkal is (külföldön van pl. pszichológia), mindenki válassza ki, hogy milyen órákra akar járni. Aki orvosira készül, az nem vesz föl földrajzot, hanem megy fizikára és biológiára, ugyanígy aki jogra megy, az koncentrálhat inkább a történelemre. Ne akarjunk már mindenkit mindenre megtanítani, láthatjuk, hogy lehetetlen, és nincs is értelme.
A gépelést már említettem, hagyjuk a füzetbe való körmölést és hasonlókat, mindenkinek legyen egy gépe, és dolgozzon azon az órán. Nem sok értelmét látom a folyamatos körmölésnek, mikor egyszer elég lerni, és az mindenkinél ott lesz, ráadásul garantáltan rendezett és olvasható formában.
A matematika oktatását át kellene gondolni, tanísanak olyan szinten, amilyenen szükséges, de jól. A történelemre kisebb hangsúlyt lehetne fektetni, vagy aki akarja, az fölveheti emelten; az is igaz, hogy teljesen fölösleges kétszer átmenni ugyanazon. Testnevelést meg rajzot föl lehetne venni, de nem lenne kötelező. Valójában hagynám a fenébe a testnevelést is, aki mozogni akar, az mozogjon délután, az iskolába tanulni járunk, de aki akar, annak biztosíthatnának lehetőséget ilyen programokra. Viszont ne legyen kötelező délután testnevelésre és hasonlókra jáni, azt oldhassa meg mindenki magának. Ja, igen, és fontos volna, hogy délután legyen idejük csinálni valami mást is. Van még olyan tárgy, hogy informatika, azzal is kellene valamit kezdeni, mert az, ami most van, a "nevetséges" kategóriát is fölülmúlja.
Nekünk sosem volt tánc és drámánk, viszont volt médiaismeret kéthetente egyszer, na, azt a htunk közepére sem kívántuk, nem ér semmit az egész, csak töltjük az értékes időt.
Ha már erről is beszélünk, legyen csak a büfében chips meg kóla, miért ne? Nálunk is volt, aztán beszüntették, de nem látom a világon semmi értelmét. Aki nem kér, nem vesz. Viszont az fontos, hogy normális minőségű péksüteményeket és hasonlókat lehessen kapni elfogadható áron, szintén tapasztalatból tudom, hogy mindhogy van ez, csak nem így.
Hm, ez elég kevertre sikeredett, amiatt és a hibákért elnézést kérek.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!