Milyen órát tennél kötelezővé általános és középiskolákban?
Sokat olvastam mostanában arról, hogy vannak elméletek, miszerint kötelezővé kellene tenni a hittan - vagy erkölcsoktatást.
Attól függetlenül, hogy nem támogatom, elgondolkodtam azon, mit lehetne még bevezetni.
Személy szerint az ezotériára gondoltam - na nem kell megijedni, én az ezotéria történelmét mutatnám be, illetve a főbb elveket. Ma ugyanis főleg a tudatlanságból származik, hogy az embereket könnyű mindenféle telefonos jóslással, ingázással meg miegyébbel hülyíteni, nem is beszélve a démonidézésekről, meg Qujita-táblákról.
Tehát én például ajánlanám, hogy egy hozzáértő ember - ha akad ilyen mondjuk heti egyszer tartson ezoterika-történelmet. Persze nem baj, ha valaki hisz a jóslásban, de ha annyira akar magának jósolni, azt megteheti ingyen otthon is, nem kell tízezreket fizetni egy szélhámosnak.
Azért nem kell halálosan komolyan venni ezt a felvetést:)
Kérdező, én nem tanultam haszontalan dolgokat az iskoláimban, mindennek hasznát látom az életben, pedig nem mindegyiket végzem foglalkozás szinten. Például most járok egy animációs tanfolyamra, amivel a grafikai (szakmai) tudásomat egészítem ki, és akár hiszed, akár nem, nagyon sok hasznát veszem a korábbi matematikai, fizikai ismereteimnek.
Szerintem ha mindenkinek ilyen jó tanárai lettek volna, mint nekem - aki nem volt jó, azon meg legalább nevetni lehetett -, akkor senki nem mondaná egy tanulmányra se, hogy haszontalan, mert egy jó tanár a legunalmasabbnak látszó dolgokat is érdekessé tudja tenni. Csak persze ehhez jó tanárok kellenek, ahhoz meg az, hogy egyrészt állambácsiék fizessék meg normálisan a lelkiismeretes pedagógusok munkáját, másrészt akárki ne kaphasson pedagógusi diplomát, csak az, aki tényleg hivatásos, és akkor talán a tanárok se lennének lenézve, mert nagyon sokan lenézik a tanárokat, pedig családon belül látom, mennyi munka ez valójában, sokan, akik irodában dolgoznak, nem bírnák, de ha újból csak hivatásos pedagógusok lennének, azok érdekesen tanítanak, és élvezetes lenne a tanulás.
Szerintem mindennek van haszna, amit tanulunk.A probléma, hogy sajnos hamar elfelejtjük azokat a dolgokat, amelyeket nem használunk.
Egyik gyakorló tanítási órámra készültem a Nemzeti Tankönyvkiadó történelem 5.osztályosoknak című könyvéből. Akkor még ment a TV-ben a Legyen Ön is Milliomos. Egy olyan kérdés volt 800 ezernél, hogy ha valaki nem olvasta azt a kis szemelvényt ebben a tankönyvben, akkor nem biztos, hogy tudta a választ. (a szabin nők elrablása című volt), de szégyen szemre, egy 5 osztályos simán meg tudta volna felelni a felnőttek helyett.
Én az élményszerű oktatást tartanám fontosnak. Mert szükség van rajzra, énekre, tesire, még akkor is, ha sokan fárasztónak és feleslegesnek gondolják, mert más agyfélteket mozgat meg, illetve kikapcsolja a tanulót. Amíg énekel vagy fest, rajzol, addig nem azon gondolkodik, hogy hogyan oldja meg az egyenletet vagy mennyi tanulni való van töriből.
Szerintem több időt lehetne szánni a magyar nyelvtanra, a matematikára, fogalmazásra is.
Sok olyan óra van, ami fontos lenne, de nem fordítanak rá kellő figyelmet.
Jónak tartanám azt a dualizmus kori iskolarendszert bevezetni, hogy 8-13-ig ülnek a gyerekek az iskolapadba, majd elmennek ebédelni, s 14-16-ig ismételten olyan foglalkozásokon vesznek részt, ami kötődik az iskolához, viszont már nem teljesen tanulás. (tenisz, röplabda, vívás stb. sportok, hittan, háztartástan, zene, művészettörténet, etika, társadalom ismeret, kresz, egészségügyi ismeretek.
Bár kétség kívül sokat kell tanulnia a mai gyerekeknek, mégsem tudják jól felhasználni az idejüket.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!