Mit tudok tenni, ha a posta rendszeresen késve kézbesíti a küldeményeket?
Nem olyan régen költöztem egy új helyre. Bizonyos távoktatási cég kurzusaira feliratkoztam, akik postán kéthavonta küldik a tananyagot, amihez csekket is küldenek, amit időben be kell fizetni.
Egy darabig még rendben jöttek a tananyagok, de kb. fél éve van, hogy akár egy hónapot is késik a kézbesítés. A cég küld emailt, hogy postára adták a csomagot, de hetekig még sehol a csomag.
Ez nekem elég sok kellemetlenséget okoz.
Rövidre fogva: hol lehet érdeklődni, hogy mi ennek a sok hetes kézbesítési késésnek az oka? A városban a főpostán, vagy a hozzánk legközelebbi postán? És ott csak sorba állok valamelyik ablakhoz, és elmondom, hogy nem csekket befizetni jöttem, de még csak nem is képeslapot vásárolni, hanem érdeklődni, mi lehet a gond? Vagy nem is a postára kell menni? Vagy úgyse tudnak ezzel mit csinálni?
Remélem, jó kategóriába tettem a kérdést, jobbat nem találtam.
Boldog az biztos nem leszek.
Arra gondoltam még, hogy egy kissé kieső helyen van a ház, talán még a posta se találja meg, vagy mittudomén. Nem túl szokványos az egész hely, nem ott vannak a levelesládák, ahol más helyen lenni szoktak.
Egyszer ajánlott küldeményt is csak bumm lerakták a lépcsőházban. Se aláírnom nem kellett, se semmi. Még jó, hogy megkaptam.
Viszont ha ez tényleg tök természetes, én ezt a tanfolyamot meg fogom szakítani. Ezer más dolgom van, mit emiatt a kellemetlenségeket elviselni.
Van kézbesítő ismerősöm. Kevesen vannak, borzasztóan kevés a fizetésük és rengeteg a munkájuk. Pl a kormány ha kitalálja, hogy küld a nyugdíjasoknak egy kis utalványt meg konzultációt meg mit tudom én, akkor azt kell előre venniük és rövid határidőn belül kivinni mindet. Sok teher van rajtuk és nincsenek elegen, így is sokan késő estig túlóráznak, hogy behozzák magukat.
Sajnos a levelek és csomagok, amikért eleve lennének, késnek folyamatosan.
Próbáld online kérni az anyagokat és neten fizetni. Mást nem nagyon tudsz tenni az egész országban ez van, amit írsz
1. A céget kérdd meg, hogy elsőbbségivel adják fel (persze, ez drágább)
2. Valószínűleg a főpostán foglalkoznak a panaszokkal. De ne úgy menj oda, mint egy kis nyuszi "nem csekket akarok fizetni, bocsánat, de panaszt szeretnék tenni, ha lehet", hanem határozottan (de udvariasan) közöld, hogy
- eleinte rendben megkaptad a csomagokat, tehát technikailag kivitelezhető a dolog (mindegy, hol laktok, megtalálják)
- fél éve egy hónapos késések vannak (jó lenne, ha legalább az utolsó két havi céges értesítőt a feladásról és a postai értesítőt az érkezéskor is meg tudnád mutatni)
- fennakadást okoz a tanulásodban
ÉS! ha a következő hónapban is késik a csomag, akkor újra bemész, ha utána is, akkor újra.
Nekünk a postás egy időben folyton bedobta az értesítőt a személyesen átveendő levelekről, pedig mindig volt itthon valaki. Egy idő után meguntam a postára rohangálni, és két értesítővel bementem a postára, elmondtam, mi van. Nagyon udvariasak voltak. Sokáig nem fordult elő. Amikor megint, megint bementem - egy időre ilyenkor valahogy mindig megoldódik a dolog... DE! mindig udvarias vagyok, sosem feszült a hangulat. (Ja, és bármelyik ablakhoz menj oda, mond, hogy panaszt szeretnél tenni, és kérdezd meg, ki az illetékes.)
De könyörgöm, nekem nincs időm arra, hogy elmászkáljak a főpostára, ami nem a szomszédban van, pláne nem havonta. És már nem a pattintott kőkorszakban élünk, a technika fejlődésével az egésznek még gördülékenyebben kéne mennie, mint 20-30 éve. Ráadásul Az utóbbi 20 évben az elektronikus levelezés sok postai levelezést is felváltott, kevesebb kéne legyen a levél.
Ennek aztán nagyon örülök, nagyon nem kellett volna még ez is.
Köszönöm a válaszokat!
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!