Elitgimisek ti miben kaptok több tudást?
Szóval az érdekelne, hogy aki elitbe jár/járt az miben kapott több tudást az általános szinthez képest?
Milyen tempóban haladtok az év során? Mi az általános sebesség? Két évnyi tananyagot nyomtok le egy év alatt?
Tegyük fel, hogy biológia tagozatról van szó. A három bioszos mozaikos könyvön kívül még mennyit vesztek? Vagy azt a hármat dolgozzátok fel, de akkor azt nagyon és végig minden egyes oldal minden centiméterét?
Fizika, matematika, kémia tantárgyaknál (tehát reál/matematika/természettudományi) tagozatoknál mi a helyzet? Őket hogy tanuljátok? Ezekre milyen plusszok mennének, ha ők lennének a tagozat kulcstárgyai?
Ha tegyük fel humán tagozatról van szó, akkor irodalomból hány kötelezőt vesztek évente? A 4 év kötelezőit leírnátok, ha tudjátok? A 4 színes irodalom tanykönyvön kívül mennyi pluszt vesztek? Na és a történelemmel mi a helyzet? Társadalomismeret, filozófia?
Idegen nyelveket hogy veszitek, milyen szintre tanuljátok meg őket?
Szóval érdekelne ez az egész, hogy kb. mennyivel tanultok többet meg úgy minden ezzel kapcsolatban.
Én nyolcosztályosba járok.Nálunk nincsenek tagozatok,mindent ugyanúgy nyomnak
Nálunk csak annyi volt,hogy nyolcadikban 9.es tk-ból tanultunk irodalmat meg nyelvtant
Szeretem a sulit,sok versenyt nyerünk,a baj az,hogy rengeteg a gazdag,aki a legújabb iPhone-al rohangál,nem találsz rajta olyan ruhát ami nem márkás,11.,12.-ben ha vkinek nincs menő kocsija már gázos.
Ez a hátránya,de kb.mindenkit felvesznek neves egyetemekre,egyik barátom a Cambdridgde-on tanul,de hallottam olyanról is aki az oxfordon
Pont az a lényege a 6 osztályosnak, hogy előbb kezdik több idő van az anyagra, plusz dolgokat is tanulnak, amit mások nem mert nincs rá idő. Emelt érettségire így kb. tanulnod sem kell, illetve utolsó évben csak mélyíted a tudást, az emelteket nagyon jóra szokták éppen ezért megírni külön tanàr nélkül kevesebb energiabefektetéssel.
Emellett utolsó két évben rá tudsz jobban feküdni a nyelvekre, ha esetleg ne tetted volna hamarabb (bár ők 7.-ben is keményen nyomják a nyelvet mint a gimisek, ugyanabból a könyvből tanulnak). Ők már 9.-ben középfokra mentek, 11.-ben legkésőbb felsőre és nem egy nyelvből. Volt, aki fakt keretében tanult pluszban más nyelvet már 7.-től.
A konklúzió az, hogy előbb kezdik, így előbb jutnak el mindenből arra a szintre mint egy gimis, itt nem az van, hogy 8.-ból mindenki egy másik suliból jön eltérő szinttel és az első év kb. a felzárkóztatással megy el stb.(pl.nyelvi csoportoknál), hanem 7.-ben együtt elkezdik.
Semmi ilyesmire nem kell gondolni amikor elit gimikről beszélünk, s meg kell mondanunk nem is szeretjük ezt a kifejezést (ugyanúgy ahogy a versenyistálló fogalmát sem).
Nem veszünk több anyagot, nem adnak le több évnyi anyagot egy év alatt, és nagyon nem is tudunk többet. Hiszen -és ezt sajnos sokan elfelejtik- ugyanazt az érettségit írjuk meg és ugyanaz a felvételi menete mint a többi középfokú oktatási intézmény tanulóinak. A különbség a lehetőségekben van. Ezek a sulik megtehetik, hogy összegyűjtik a legjobb és a fejlődésre hajlamosabb képességű tanulókat, ezért ezek sokszor tehetséggondozókként működnek inkább. Mivel jó hírneve van az oktatásnak, vonzzák a jó tanárokat, ebből jön a jó oktatás, amiből következik hogy kitűnő tanulókat képesek oktatni akik versenyeket nyernek. A versenyek nem kötelezőek, persze akiben több van, őt hajtják, a versenyzőknek meg minden lehetőséget megadnak hogy jól teljesítésenek. Amikor én bekerültem, a legérdekesebb amit tapasztaltam, hogy ott mindenki tudni akart, a tanárok meg nem megtanítani akarják az anyagot, hanem átadni a tudásukat, szeretnek tanítani, ami jóval megkönnyíti a nehéz anyagot.
Rendes tempóban haladunk, persze ez függ hogy milyen tagozatos osztályról beszelunk, ugyanis azoknak a spec osztályoznak bizonyos tárgyakból több órát biztosítanak. Társadalomtudományi tagozaton ez több magyart és torit jelent, plusz mivel a gimi matekos, több matekot.
Természettudományi osztályoknál kísérletek, táborok, utazások segítik a tanulást. Nyelveknél a legfőbb célpont a nyelvvizsga megszerzése, a matekosok meg hat osztályos, őket logikára képzik, bar meg kell mondani ok az egyetlenek akik túllépnek a gimis anyagon. Töriből meg mi voltunk az egyetlenek akik ido elott be tudtuk fejezni az anyagot, de mondom, ebben benne volt hogy a többiek 3 órájával szemben nekunk heti 6 ora volt faktokkal. Ezek az emelt óraszámok bőven elegendőek a megfelelő felkészüléshez egy emelt érettségire.
Szoval összességében nem tudunk többet, egyszerűen csak inkabb a lehetőségek kiaknázásában kell keresni a valaszt, ugyanis tenyleg nem tudásban vagy mennyiségben, hanem az oktatás minőségében és a lehetőségek tárházában van a titok ;)
Egy volt bpi fazekasos diák :)
Én Bács-Kiskun megyei vagyok, nálunk 3 eltérő profilú nagy gimnázium van, akik eléggé szívogatják el egymás elől a diákokat, nagy a rivalizáció, eléggé hullámoznak az évenkénti helyezések, én a saját gimimet mondanám a legjobbnak a megyében (Katona Gimnázium), de ez is csak 40. hely kb, ez szomorú...
Én most vagyok másodéves Pesten egyetemen, és amit látok, hogy az elit gimnázium nagyon sokat számít, ott megtanítják a gyerekeket jól, hatékonyan tanulni. Én a gimimből az érdeklődést, tanulni akarást hozom, de pl. egy ELTE-s vagy Fazekasos gyereket az különböztet meg tőlem, hogy amit nekem 2 óráig kell néznem, hogy felfogjak, nekik egyszer elmondja a tanár, és értik, ennek az elemeit nehéz megmagyarázni. Fontos az is, hogy ők addig nem állnak fel az asztaltól, amíg nem értenek, tudnak mindent, ami szerintük szükséges, pont, nincs apelláta.
Nyilván innen is kerülnek ki gyengébbek, itt az elit gárdáról írok.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!