PTE BTK anglisztika?
A mintatanterveket megtalálod a BTK oldalán, azt érdemes megnézni. Nem lesz meglepő, mert nyelvfejlesztő órák, irodalom, kultúra, töri, nyelvészet és majd kell választani egy sávot és specializációt/minort. Ezt úgyis el tudod olvasni, szóval nem írom le külön.
Szivatósnak nem szivatós, legalábbis én nem tartom annak. Az oktatók szerintem egytől egyig (legalábbis, akiket ismerek, de azért a többséget ismerem) nagyon rendesek, normálisak és korrektek, szóval bármivel nyugodtan lehet hozzájuk fordulni (pl. ha elősévesként még nem igazodsz ki a Neptunban, nem tudtad felvenni az órát a Neptunban, de be szeretnél járni, ütközik az órád, nem értettél egy anyagrészt és magyarázzák el, valami még érdekel és szeretnél róla többet tudni, kérnél még anyagot stb., stb., tényleg bármit) és segítenek, válaszolnak, hajlanak a számodra is jó megoldásokra. A többségnek azért az a célja, hogy megértsd az általuk oktatott tárgyat és legalább valamit vigyél tovább magaddal, még akkor is, ha neked annyira nem jött be. Szóval a többség nem arra megy, hogy bemagold a definíciókat és az évszámokat... Nyilván ez is a tárgy része és számon is kérik, de nincsenek erre ráizgulva és amúgy a számonkéréseknél is korrektek, csak azt kérik számon, amit el is mondtak. Az órák is jó hangulatban telnek, próbáják érdekessé és élvezetessé tenni, jófejek és tényleg nem egy ilyen merev, unalmas, száraz másfél órát kell eltölteni az előadásokon sem. Szerintem jól is magyaráznak, jó példáik vannak, kérdezgetnek is és közbe lehet szólni, kérdezni, válaszonak, beszélgetnek stb., tehát nem ilyen "kiállok, elmondom aztán vagy megértették vagy sem" típusok.
Sok a szeminárium, ahol mindig van katalógus és egy-két előadáson is szeretnek katalógust írni (ez ritkább), szóval be kell járni. A hiányzásokat komolyan veszik, ha akár csak eggyel is átlépted a megadott hiányzási lehetőséget és nincsen rá jó indokod, akkor megbuktál. Valamint amúgy szerintem a jegyzetek miatt sem kár bejárni, mert (legalábbis mi) nem nagyon kaptunk jegyzetet vagy ppt-t a tanártól, max. felsőbbéveseket lehet megkérdezni. Sokan azt vallják, hogy tanuljanak meg a hallgatók figyelni, érteni és jegyzetelni. A határidőkkel is hasonló a helyzet, a többség elég rendszerezett és összeszedett, szóval mindent előre megterveznek és beosztanak, kiszámolnak, hogy szerintük az úgy lesz jó. Erre oda kell figyelni, mert pl. egy beadandót már nem mindenki fogad el a határidő után vagy levon a jegyből(van, aki lazább és meg lehet vele beszélni) és azt kell, hogy mondjam, hogy hinni lehet az ilyen "kezdjék el olvasni a kiadott olvasmányt/olvasmányokat, mert nem biztos, hogy a végére érnek" tanácsoknak. Amúgy igen, vannak olvasmányok, beadandók, előadások is, de ezeknek a milyensége és a mennyisége attól is függ, hogy melyik tárgyat kinél veszed fel.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!