A hivatásos repülőgép vezető szak mennyire nehéz?
Nagyon szépen köszönöm! A linkeket is! :)
Egyelőre nincsen több kérdésem, igazából még elég fiatal vagyok, szóval ez az egész továbbtanulás dolog nekem még a jövő zenéje, de nem árt ha tisztában vagyok az alapokkal...
Akkor jó, ha tudod, hogy Nyíregyházán nem sima ATPL elméletet adnak le, hanem kapsz mellé egy diplomát is, ami nyilvánvalóan jóval nehezebb mérnöki képzés, mint a sima ATPL. Ennek ellenére nem azt mondom, hogy csináld máshol, mert itt egyrészt olcsóbb (külföldön 50k euró alatt nem nagyon van, az itteni átszámítva olyan 43 körül van, és van diákhitel 2.), másrészt, ugyan nem kötelező a diploma még kapitányként sem, legalábbis biztosan ne minden légitársaságnál, ugyanakkor erősen ajánlott. Egyrészt jóval jobb lehetőséged lesz elhelyezkedni, másrészt, ha esetleg idővel elveszted az orvosid, diplomával lehet valamit kezdeni, anélkül jóval nehezebb. Sima ATPL ugyan egyáltalán nem könnyű, de a matek-fizika erősen túl van lihegve, az átlagos pilóta jóval kevesebb és könnyebb matekot tanul, mint egy mérnök vagy fizikus.
Trigonometria, trigonometrikus egyenletek, algebra, mértékegységek, fejben számolás, esetleg valami nagyon elemi analízis (ez nem mindenhol van), és lebutított-felvizezett fizika. Hogy példát mondjak, a felhajtóerő leírására a legmodernebb és alaposabb mai modellünk a Kutta-Joukowski elmélet, aminek a matematikai levezetése egy elég bonyolult parciális diffegyenlet rendszer. A pilóták ilyenről nem tanulnak, a mérnökök igen.
Amire számítanod kell sima ATPL képzés alatt, hogy gondot fog okozni matek, fizika terén, hogy csomó számítást kell gyorsan elvégezni, intuitíven érteni kell a trigonometriát. Ha beszélsz angolul, nézz körül a neten, a sima ATPL követelményei, kérdései fent vannak ha jól emlékszem, az nyíregyházi ennél nehezebb. Ha a továbbtanulás a jövő zenéje, akkor javaslom, hogy alaposan sajátítsd el a gimnáziumi fizikát és matekot, ha azok jól mennek, akkor olyan nagyon sok extrát nem kell hozzátanulnod. Az angol a repülésben nagyon alap, annak is jól kell mennie. Ha ezekkel nincs problémád, nyugodtan elkezdhetsz foglalkozni általános repüléstechnikai és repüléselméleti tananyagokkal, navigációval, VFR chartok értelmezésével, stb. Azok igazából nem túlzottan nehezek, és ha már korábban megszerzed a gyakorlatot az értelmezésükben, az segíthet, de ez annyira nem fontos.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!