Miért kapnak közgazdász diplomát a Turizmus-vendéglátás szakon végzettek?
8-as (és még akinek szól): Azt hittem lejárt lemez már ez a büfészak-téma, nem unjátok még? Úgy gondolom ez a büfészakozás sokkal inkább azt minősíti, aki sír az ilyen szakok miatt, semmint azt, aki ilyennek titulált helyre jár. BME-re járok, de a többség már itt is rohadt gáznak tartja ezt a mentalitást (persze akadnak kivételek sajnos szép számmal :D) A diploma értéke az embertől függ, egy andragógia diplomából is lehet sokat kihozni, ha tehetséges az ember. Nem mehet mindenki szoftverfejlesztőnek vagy mechatronikai mérnöknek, mert nem csak ezekből áll a világ (szerencsére).
A másik, hogy az ilyen GM-KM-NG szerű szakok esetében hatványozottan hülyeség ez a büfézés. Nyilván mindenkinek más számít kihívásnak, de általánosságban nézve is aránylag nehéz és elég hasznos diplomát adó szakokról van szó. Aki leszólja ezeket a szakokat a biztos vagyok benne, hogy fogalma sincs róla miket kérnek számon BCE-n, BGE-n vagy BME-n például. Persze nyilván az ilyen nevesebb egyetemekkel indul jobb eséllyel az ember, az ilyen Edutus -szerű sulik, ahol nem írsz semmit a zh-ra és átmész kettessel nyilván valóban nagyon könnyűek és el is inflálják a diploma értékét, de elsősorban saját magának tesz rosszat az, aki beéri ennyivel, az pedig az ő dolga.:)
8-as válaszoló vagyok. Kértétek a büfészak definiálását. Na most, nálam ez nem azt jelenti, hogy könnyű, vagy nehéz-e vele elhelyezkedni. Ez rengeteg más dolgon is múlik a konkrét szakon kívül. Személyes kapcsolatok, talpraesettség, gyakornoki tapasztalatok. Nálam a büfészak inkább az, ami konkrét helyett általános tudást ad, és még könnyű is elvégezni. 10-es válaszoló azt mondja, hogy szerinte közepes nehézségűek. Ha közepes is, ez csak is kizárólag azért van, mert bele pakolták ezeket a matekos tárgyakat tök fölöslegesen, mert soha az életbe nem fogják használni. De ha ezek nem lennének benne akkor kb egy csimpánz is elvégezné őket. Ami nem feltétlenül baj, nyilván ezt is tisztességes emberek végzik el, de azért ne diplomás végzettséget kapjanak már.
Jó persze iskolák között is van különbség, de ez megint egy összetett vitatéma lenne. Az mondjuk tény, hogy én az ilyen Edutust meg hasonlókat már rég bezártam volna teljes egészében. Nem is értem, hogy miért nem tették meg eddig egyikkel sem.
Bocsánat, elküldte valamiért. Szóval a probléma az, hogy te a saját egyéni elképzeléseid és értékrended alapján degradálsz le szakokat. Ez a panelproli mentalitás is felelős részben azért, hogy Magyarországon jelenleg olyan alacsony a felsőoktatásban végzettek száma, kialakult, elsősorban a nem hozzáértő réteg részéről, hogy minden szak büfé, ami nem nyomja orrvérzésid a matekot és nem kezd legalább 300 nettóval. Csak ez elég sajátos és idejétmúlt gondolkodásmód.
A meglátásaid abszolút nem hozzáértésről árulkodnak, úgyhogy igazából kár is belekezdeni a vitába. Nyilvánvalóan nem vagy tisztában egy közgazdász képzés tantervével és hogy mennyire fontosak az általad csak "matekos tárgynak" titulált alapozó tárgyak. Minden képzés így működik szinte mai rendszerünkben, hogy először lefektetik a szükséges alapokat, aztán később átadják a gyakorlatiasabb tudást is, mely semmit nem ér megfelelő alapok nélkül. Az meg hogy mi lenne ha, az eléggé buta érvelés. A csimpánzos hasonlatot pedig még talán te magad sem gondoltad komolyan.
"de azért ne diplomás végzettséget kapjanak már."
Én úgy gondolom, hogy mivel egy mérnökinformatikus nem fog konyítani semmit az emberéletek mentéséhez és nem lesz tisztában az alapvető anatómiai fogalmakkal sem a mérnökinformatikus nem is igazi diploma. Nem baj, hogy ilyen kis általános büféképzés, de azért diplomát ne kapjanak már. (Remélem érzed hol van a probléma...lehet osztani az észt érettségivel a billentyűzet mögül, de ne próbáljunk már meg ledegradálni egy társadalmat....:D)
Megmondom neked, pénzügy-számvitelre járok. Az alapozó tárgyakat együtt nyomtuk a többi közgazdász szakokkal. Mindegyikről vannak ismerőseim, haverjaim is. Nem mondtam ilyet, hogy minden büfészak. A 8-as hozzászólásomban elmondtam, hogy melyik az a három, amelyiket igazán minőséginek, és értékesnek tartok. Viszont a tények tények, nekünk most jött el a neheze. Olyan tantárgyaink is vannak, amikhez képest az analízis sétagalopp volt. Ellenben a kermarkosokon, Tuveseken, gazdmeneseken azt látom, hogy fellélegeztek, mert most hogy le tudták ezeket a tárgyakat, semmi olyanjuk nincs, ami igazán nehézségbe ütközne. Nem állítom, hogy nem tanulnak semmit, de nincs most előttük semmi olyan kihívás, ami mondjuk előttünk. Ezek után igenis hagy tegyek már különbségeket. Igen, a csimpánzozás erős volt. Elnézést kérek érte.
Összességében akkor is azt gondolom, hogy a kereskedelem, a marketing, a vendéglátás jó szakmák. Jó, még a HR-t is idesorolom, bár én sosem lennék HR-es, de megértem, ha valakit ez vonz. Viszont nem diplomaértékűek. A gazdmen, és az NG pedig megfoghatatlanul általánosak. Tanulsz mindenből egy kicsit, de semmiben nem mélyedsz el. Olyan, mint egy üzleti gyorstalpaló. És ebben konkrétan még azok is teljesen egyetértenek, akik ezekre járnak.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!