Van lehetőség ebben az esetben a konzira?
Most 7.-es vagyok és zenei pályán szeretnék továbbtanulni. Viszont mire befejezem a nyolcadik osztályt, addigra nem lesz meg a hangszeres alapvizsgám, azaz egy év csúszásban vagyok. Van erre valamilyen megoldás?
Esetleg azt is lehetne, hogy első évben másik gimnáziumban tanulok és csak utánna megyek konziba? (A mostani általános iskolám egyben gimi is)
Szia!
Konzit végeztem, szintén hetedikben dőlt el, hogy ebbe az irányba megyek. Szerintem nem követelmény az alapvizsga (nekem, habár lett volna szolfézsból, mégse volt, mert igazgató meg épületváltás volt, mellőzték a vizsgát, de legalább folytathattam a szolfézst), inkább az a fontos, hogy ott, akkor, a felvételin mit teljesítesz. :)
Ha meg gimibe mész, akkor utána újra kell várnod a 9. Osztályt, mert nem lehet szintkülömbséggel végezni a zenei-közismereti tárgyakat. És nagyon kicsi az esély, hogy zenéből hajlandóak valami különbözeti vizsgával feljebb pakolni a második évfolyamra.
Szívesen válaszolok még, ha írsz egy privát üzenetet! :) Még teljesen benne vagyok a lendületben, most kezdtem a zeneművészeti egyetemet.
Szia! Talán későn válaszolok, de talán tudok segíteni.
Az hogy meg van-e az alapvizsgád, egyáltalán nem érdekli őket.
A lényeg az, hogy a hangszeres és a szolfézs alkalmassági vizsgán megfelelj.
A tanult évek sem számítanak, hiszen ha elég tehetséges vagy, meg tudod csinálni.
Viszont... ha jót akarsz magadnak, kérlek, NE menj konziba! 🙏🏼
Ez nem előfeltétel a Zeneakadémiához.
Anno volt szerencsém gimiben és konziban is tanulni, de sajnos az utóbbira nagyon ráfáztam, és nagyon mebántam ezt a döntést.
Kezdjük azzal, hogy konzikba általában nem a legkiválóbb intellektusú gyerekek járnak. Lehet, hogy zenében tehetségesnek mondják őket, de pont ezért volt tele az osztályom diszlexiás, diszkalkuliás, BTM-es, és bizony ezekkel többszörösen halmozott diákokkal is.
Mivel közülük sokaknak még egy gyengébb egyetem is kemény dió lenne, így a jövőjük ek az az egyetlen biztos pont, ha a szüleik és a tanáraik szó szerint benyomják őket egy zenei felsőoktatási intézménybe.
A közismereti oktatás egy nagy nulla. Itt nem a saját véleményed kifejtésére építenek, az órákon nincsenek buzgón jelentkező kezek, mint gimiben, hanem délután ötkor - amikor már ő és a diákok is hulla fáradtak - vázlatosan ledarálja az anyagot, gyakran téves információkkal (!!!), és akkor tedd össze a kezed, hogy legyen egy négyesek az érettségid.
Jellemző, hogy a közismereti tanárok emellé még sokkal lehúzósabbak is. Mindenbe belekötnek, nagyon nehezen adják meg a pontokat egy dolgozatnál. Ez pedig azért szívás, mert tapasztalatom szerint a gimiben sokkal inkább díjazták a sajãt tudást, a be lefektetett energiát, nem pedig azt, hogy ki tudod-e egészíteni a vázlatot.
Zene... 😨 Itt már rég nem arról van szó, hogy fejlesszék, mentorálják a diákokat! Ugyanis az idegroncs művésztanárok állandó összetűzésben vannak egymással, ehhez pedig bábként a diákjaikat használják.
Gyakran valótlan dolgokkal próbálják egymást manipulálni, és az ott töltött idő inkább a tanár érzelmi kilengéseinek elviseléséről szól, mint a tényleges fejlődésről.
Vizsgák előtt alaposan kikészítenek mindenkit. Nagyon nehéz kifogni olyan tanárt, aki nem vesz minden mondatodat támadásnak, nem ordítja le a fejedet egy órán ötször, és nem sírsz hetente legalább kétszer miatta a WC-ben. Olyan dolgokat művelnek a diákokkal és egymással a tanárkolegák, amiért egy elit gimiben lazán kicsaphatnák őket a pedagógus karból. Ezt pedig egy vállrándítással azzal indokolják, hogy “Ezzel csak azt akarják, hogy szokjuk a helyzetet, mert a Zeneakadémia még ennél is sokkal keményebb lesz.”
Van egy-két kedvenckéjük, akikkel természetesen ezt nem teszik meg, imádják, viszik versenyekre, de ebbe a kategóriába 2-nélkül több nem fér bele. A többieket pedig addig aszalják, amíg nem dönt valami más szakma mellett, mert sajnos ők önkényesen eldönthetik azt is, hogy “engednek-e pályára”.
Rengeteg tehetséges diákot ismerek, akivel emiatt utáltatták meg az előadóművészetet, elvették még azt a maréknyi önbizalmát is, ami volt.
Biztos vagyok benne, hogy van olyan konzi, ahol nem ez a helyzet, de az nagyon ritka országos viszonylatban.
Kötve hiszem, hogy a zeneakadémia ennél embertelenebb lenne, hiszen tanított ott rokonom, és számos ismerősöm is, így belelátok ezekbe a dolgokba.
Gimi mellett pedig folytathatod a zenélést, és úgy is jelentkezhetsz zenei egyetemre. Az érettségit egy csettintésre megcsinálod majd, és minden bizonnyal zenéből is olyan tanárod lesz, aki emberséges, jól kijöttök.
Kedves utolsó!
Végigjártam a konzit, most egyetemen vagyok, és igaz, hogy nem a "csodálatos" zeneakadémián, de talán még jobban is jártam.
Egyébként 5-re érettségiztem, a 26 fős osztályom legrosszabb jegye is csak a 3 volt, és kiváló pedagógusok tanítottak minket. Igaz, hogy nem egy budapesti versenyistállóról volt szó, de mindenki megkapta a szükséges figyelmet és oktatást. Nem hinném, hogy minden esetben ilyen rossz lenne a helyzet, ahogy te látod. Az én iskolámból többen mentek egészen más irányba is, megkapták a szükséges anyagmennyiséget mindenhez. Volt, aki anglisztikára, történelem szálra, és volt olyan is, aki a kertészeti egyetemre ment. Mondanom sem kell, akadály nélkül felvették őket. :)
Bízom benne, hogy idővel a te emlékeid is kicsit megszépülnek, akkor is, ha te nem voltál annyira jó környezetben, mint mások.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!